• Redan47

AVA klinik i Riga

Mrs Cecilia, helt suveränt! Tack, vid behov om jag har vägarna förbi 08- området!

• Redan47

Callimero, har svarat i andra ÄD tråden, vill tillägga att vi berättat för svärföräldrar efter första Riga resan, nära förtrogna vänner före. Mina barn före. Min mamma nu. Vi resonerar att vi står för våra val, beslut och värderingar. Vi gör det som är viktigt för oss. Andra får ha åsikter men rör mig ej. Vårt beslut är väl grundat och barn kommer vara sååå älskat och välkommet till en harmoniskt familj. Det är det som räknas för oss. Vår lycka. De som ev har åsikter som tycker vi ÄR politiskt inkorrekta, är jag beredd att lägga till min historiebok. Väljer vilka vi vill ha omkring och nära vår familj. Kreti pleti info ej. De får spekulera eller fråga. Jag väljer om jag vill svara den dagen. Mätta nyfikenhet eller rent intresse...? Hoppas vi kunnat ge dig/er även fler i tråden ytterligare perspektiv i frågan. Jg känner oxå att jag vill öppna dörrar förändra som tvekar. Allt är möjligt, våra tankar och tillika fördomar hindrar oss samt rädslan vd andra tycker om oss.

• Redan47

Mrscevilia; knip ich ryggläge !!!! För sjutton nu tar du lugna gatan, c vitamin , checka m Riga! Kram ja det är en terror process - det krävs speciellt virke för att klara detta mentalt !!!! Kram!

• Redan47

Skade ; vill du ska veta, jag var på Ica idag, gick förbi en stor hög med jultoapspper med röda hjärtan...små log ich skänkte dig en tanke ich " ska inte köpa det pappret"!

• Redan47

Jennie, ingen remiss på dem! Kör på! Finns inga hinder, vi löser allt. Vi har så mycket erfarenhet i kunskap här! Vår mission är stark!!!kram

• Redan47

Fick " inte gravid" på clearblue. Vägrar åka på provtagning idag. Orealistiskt. Om jag hade 5 i måndags skulle det synts idag! Lite ansvar vill jag ta för landstingskistnaden och mitt förtroende hos min gyn. Avbryter min medicinering , äntligen känns det. På något vis känner jag tydligt att det inget är, kroppen vill ha mens nu. Spikmatta, varmt spa bad, kallt bad I Vättern. Njutning med en GT om jag är vaken då. en probiotika kur, en kur med lactal vagitorer efter mens. Minus rött kött- ska lägga ner energi på syra-bas balansen i kroppen inför nästa fet. Och, sen tredje gången gillt!!! Tjoho!

Hur mår ni som jäser? Krvik, callumero mammsen Li ALLA?

• Redan47

Cice, vänta till du tagit första hcg. Det var det Riga sa mig oxå. Visst det är segt...!

• Redan47

Hallå, vad finns det för kunskap och erfarenhet v att göra FET äggdonation i normal cykel? Alltså inte käka östrogen innan? Detta är ett förslag från Riga. Jag läst att det är lyckosamt och blir allt vanligare vid IVF just för skonsammare och mindre risker. Men hur tror ni jag tänker mer på mina normala hormon nivåer kommer de då att räcka till.

Jag förmodar att man extra medicinera om inte slemhinnan växt till rätt storlek. Men ska resonera med dr F. Vill höra hur ni tänker. Detta är ett förslag pga av det stresspåslag som min kropp verkar få av hormonerna.

• Redan47

Krvik, underbart att höra! Synbart och snart VUL igen! Guuuud vad mysigt! Förstår dig precis, jag minns att jag med mitt första barn köpte typ en liten omlott tröja en månad nedkomst, ville inte ha kläder hemma ifall det skulle gå åt pipsvängen, fick för mig att det skulle ge otur, vilket det inte alls hade någon anledning att göra. Så det var pappan som handlade något till pojken när jag vi låg på BB. Nu är jag super sugen att köpa baby kläder!!! Gick förbi POP idag , rea, gick inte in, hade kommit ut med något. Mitt lilla barn barn har massor med kläder enligt min son så det får vänta till henne.

Dina; här kopierar mitt första schema.

Your treatment plan:

Last menstruations - 31.08.13.

Procren injection 3.75 mg ( only 1 injection ) at 20.09.13.

Menstruations around at- 30.09.13.

Ultrasound examination to check endometrium size and condition of ovaries at - 03.10.13.

Progynon pills 2 mg 3 times per day from - 04.10.13.

Ultrasound examination to check endometrium size and condition of ovaries at - 14.10.13.

Egg collection around at - 23.10.13.( at this day T will needs to come in the clinic to give sperm for fertilization)

Embryo transfer around at - 28.10.13.( at this day come in the clinic for embryo transfer)

And before embryo transfer You will needs to start use Progesterone 200 mg 3 times per day.

Nu är det definitivt, bryter medicinering! Det känns skönt. Kommer skicka ett förslag till Riga hur jag vill behandlas. Och vi har kommit fram till min man och jag att vi inte vill vänta på naturlig cykel- känner inte att vi har det tålamodet med tiden. Och jag tror mitt sämsta mående var av den okontrollen och otryggheten som infann sig efter transfer vid provtagningen och sedan hemresan och ta prover en vecka senare...utan uppföljning tidigare, kändes jävligt ovisst och sen ytterligare en smärtsam provtagning med blodet som segna direkt. Tjejerna på labb vid hcg provet, fick till det genom att den första gick bet, då lämnade hon över direkt till en kollega, den tog i gamla armen och fick rinnande stråle direkt! Det var sådan lättnad. Summa tror jag mådde sämst av den stress o oro än av hormonerna. Jag blir trött som F... Av progestoronet, men mindre än förra gången. Och när jag väl får trombyl, släpper huvudvärken. Så vi vill köra en stimulerad omgång till. Kommer fråga gyn om de kan skriva ut plåster östrogen, någon i denna tråd som har erfarenhet av plåster styrkor som passar oss?

• Redan47

Dina din unga ålder spelar säkert in. Du har troligen ett annat utgångsläge vad gäller hormoner. Ja, du kan låta dem styra hur många VUL som behövs. Vill du ha fler får du boka in det själv.

Vilka milstolpar att fasa ut progestoronet! Li du kan bli trött och tröttare av graviditeten ändå....men slipper piller påslaget. "Naturliga " progestoronet kommer ju öka varje trimester. Det positiva blir att Du kanske inte märker så stor skillnad senare;) kram på er och er nya frihet!!!

Svar på tråden AVA klinik i Riga