• Redan47

AVA klinik i Riga

Sistaminuten: har du rådgjort med tex Riga ? De har ju konsultation i Sthlm då ich då...och det går även maila dem, tänker jag.

För vad jag förstår kan kvinnan bli nedregleras för att på så sätt minska storlek på myimen. Kan det vara ett behandl alt i ditt fall? Det kanske är värt en resa till Riga för att bli bedömd o undersökt av de som har erfarenhet av saken! Kram

• Redan47

Skade: super! Progestoron ökar du knaprar piller. Det är bara bea med höga värdet. Dess jobb är att hålla kvar grav!

Dina :,super fint värde på slemhinna!! Då är det nära nu! Jag fick besked i sista minuten, 5-6 dgr innan vi flög ner. Så det är lugnt - de väntar på äggplock nu bara!!!! Kram

• Redan47

Mammsen Cecilia skönt att höra av er! När jag varit gravid tidigare kände jag ingenting i vecka 8, typ inget förrän v 17 kände en fisksprattel i magen.

Att vänta till 3 feb låter verkligen långt borta !!! Vill ju veta art allt är bra eller hur? Har du haft blödningar som skulle tyda på missfall? Tänker att då bör det väl kännas.... Så att du inte känner är ett bra tecken att hen växer i lugn o ro! Jag har läst att man minst kan knapra trombyl länge ich ta sprutor m jämna intervaller och sedan viktigt efter förlossning m blodförtunnande,just för undvika proppar då. Att ta prover regelbundet ich låta grav vården i Sverige ta det medicinska ansvaret låter sunt och logiskt. Jag kände mig ändå lite lugnare av att ta sprutor när jag dessutom sett hur tjockt blodet var i verkligheten. Så hitta någon positiv energi på sprutor så det känns lättare för dig. Kram

• Redan47

Mammsen du kan ta i någon fettvalk i låret oxå, alternera. Gör ett schema mellan Hö vä sida och runt magen....

Litet citat från 1177: Om man till exempel har opererats och har ärr på magen kan man ta sprutan i fettet under huden på låret eller i skinkan. Då måste man vara försiktig så att inte nålspetsen kommer in i den muskel som finns under fettet. Då finns det risk att man får en blödning i muskeln och att det gör ont.

Li02: skönt du mår så bra! Naturlig cykel vad jag tolkat är att Inte knapra östrogen extra alls före transfer. Ta ett VUL då dag 10-12, kolla storlek. Det jag befarar som jag ännu ej fått svar på är, om måttet inte håller då... Kan jag då knapra östrogen boosta, eller måste jag blöda ut och vänta på nästa cykel....

Denna omgång gjorde jag som du, östrogen direkt efter blödning typ.

Fråga : är det någon som har erfarenhet av om det funkar att flirta m slemhinnan med östrogen vaggisar, typ otrivelle???

• Redan47

Ovesterin eller liknande preparat var det jag menade , alltså östrogen vagg... Callumero tack för ditt svar, men jag skrev fel :)

Gott att höra av er som kommit en bit på väg!

• Redan47

Prova mammsen!!! Blinka lite... Hade jag varit provtagate hade jag garanterat gått med på det av egen nyfikenhet....;)

Förresten, hur gjorde du med slemhinnan denna gång, boosta du den med något?

Kollar runt nu inför att göra fet på naturlig cykel...

• Redan47

Callimero mfl:Jag tycker det känns mer levande när hela gravididitetstiden finns representerad i vår tråd. Det känns som målet blir mer levande och mer kunskap samlat. Sen känns det konstigt för mig som följdes år Krvik callim li02 mfl från äg1 att skiljas .... Det är skönt att inta bara fokus på transfer planering och ruvande, som sagt blir mer en helhet för mig. Glädjas åt era ul och sparkar - att det är möjligt!

Och dessutom känns denna krets som en liten "kvinnofamilj" som pratar samma språk. kram från mig!

• Redan47

Krvik, mysigt du har det! Boende kommer när du minst anar...har du öppnat upp för lägenhetsbyte /försäljning så blir det så! Callimero för er oxå!

Vi har räknat på olika mens och ägglossningsdagar och lyckats få in en resa/sem! Det trodde vi inte, så nu passar vi på, mannen oxå tillgänglig bara nu. Den 21 åker vi t Thailand! Har inte velat åka dit tidigare men det är dags att göra upp med gamla troll. Tänker att sol och avkoppling kan boosta livmoder så mens och allt kommer igång, eller hur?!!! Sen laddat för Riga.

Jag har ju frågat den hur en behandling ser ut vid naturlig cykel...men inte fått respons. Det tycker jag är tråkigt att ej få respons. Googlat .... Hittade en fam tråd där det framgick att det går att boosta slemhinnan om den inte är tillräcklig dag 10-12. Det känns bättre, än att behöva blöda ur och sedan göra en östrogenresa iallafall ytterligare en månad senare. Vet att Riga har många kunder och mail... Men några rader svar skulle ändå kännas bra.

Hur lång tid kan det ta för "riktiga " mens att komma efter en behandling med minus? Erfarenheter? Slemhinnan var 0,5 vid UL 9/1.

• Redan47

Helisa: Japp, uppåttjack, blir det! Hur mår du nu? Snart nytt VUL för KuB?

Dina: Tack! Du behöver ge dig själv mer kredit, i mina ören låter det som du behöver boosta din självkänsla! Du är den fina person du är idag tack vare dina erfarenheter. Gör något av din historia, den är meningsfull. Din kommande partner kommer inte ha några problem med din infertilitet, det finns ju ÄD med egna spermierSkrattande.. Jag rek varmt, ur egen erfarenhet, liv och prof, en kontakt med Institutet för Medicinsk Yoga, bor du i Sthlm finns det många möjliga personliga konsultationer där du får ett personlig träningsprogram, och i ditt fall och anpassat för graviditet. Det är en investering som kommer ge tusenfallt tillbaka!!! Mitt liv förändrades kapitalt, liksom flödar...på många plan. och detta speglar sedan dina beslut och personliga möten. Din livskamrat finns....när du är redo! och då kommer du känna att din autenticitet / ärlighet är en del av dig vilket gör att den enda partnern som blir aktuell är den som älskar dig för den du är! infertil eller ej. bara tekninsk detalj!

Annars rek jag varmt att du och även ni andra på tråden investerar bas yoga programmet och kör det enligt instruktioner hemma på egen hand. Det finns ett gravidyoga program, skulle nog satsa på det. Vissa övningar i Yogan bör inte göras vid graviditet eller modifierad form. 

Sissan: Vi åker ner till Koh Samui först 2 dgr innan vi tar båt över till Koh Phangnan, hyrt en bungalow på stranden, nytt med mycket goda rek. sedan reser vi tillbaka till samui några dagar innan vi drar vidare mot bangkok, bokat lyxhotell ;) hihi, firar snart bröllopsdag också, shopping, turisting sedan hem! 

Sistaminuten: VAD VÄNTAR DU PÅ????? Du hinner nedreglera dig, kom igång OMG!!! AVA Peter i st petersburg kör Äggdonation uoo till 50år. Jag är inge proffs p detta ej heller koll på storleken på dina myom....några sprutor på raken....HIHI sedan få slemhinnan att växa fortare än myomen...Andra i tråden har ju fått det att funka tillslut med ÄD. Kontakta Petersburg också. maila och rådgör med dem också! De som håller på med detta dagligen har mycket mera erfarenhet på detta område än svenska fertilitetsklinker har....jmf och se hur många ÄD som genomförs i sverige per år....! KÖR HÅRT: Då kan du inte ångra att du inte försökte! Ser fram mot att höra av dig i frågan igen!

• Redan47

Till Lisa och er andra!

www.medicinskyoga.se

Deras hemsida är komplett, där finns förteckning på instruktörer i landet. Jag vet också att de har klasser i centrala sthlm bland annat. hemsida har också en shop, där skivorna/ CD kan köpas! Det är en liten investering i förhållande till hur mycket gott det ger. Och det går till MIG själ! Göran Boll har ju även evidens på att detta verktyg fungerar md mycket goda resultat. Hjärta

Svar på tråden AVA klinik i Riga