AVA klinik i Riga
Åh vad härligt Mrs Cecilia. Hoppas allt går bra. :)
Åh vad härligt Mrs Cecilia. Hoppas allt går bra. :)
Grattis Skade! Härligt med alla plus i tråden.
Hur mycket Folsyra äter ni?
Du är så klok Redan! Jag funderade själv på att självmedicinera lite extra men har bestämt mig för att ta det lugnt första gången (om man bortser från omgea 3 och extra folsyra). Velar lite om barnalbyl men det lutar kanske åt att jag hoppar över det.
Var på VUL idag och fick efter det slutliga tider från Riga inför ET. Inte långt kvar nu, känns väldigt spännande och nervöst. Jag måste säga att nu märks det att de i Riga har ordning på mig även om jag inte alltid haft den känslan tidigare. Äggplock för donatorn är på fredag, håller tummarna för massa fina ägg som blir till en massa fina embryon såklart. :)
Tack så mycket! :) Har bokat resa och hotell nu. Naturligtvis ville inte våra kort fungera igår när vi skulle boka flygbiljetter på lågprisbolag och idag var biljetterna slut. Fick bli dyra biljetter istället. Vi har alltid maximal otur med allting vi gör så nu blev jag ännu mer nervös för att det här ska gå fel. 15 januari är det ET. Är imponerad över att det är samma datum som vi fick som preliminärt datum för 6 - 7 veckor sedan.
Skade - håller tummarna för att blodproverna går bra.
Krvik - så underbart med sparkar, verkar jättemysigt att kunna känna bebisen sådär.
Är det någon skillnad (bättre/sämre) på att ta Utrogest och Lutinus?
Om jag börjar med t ex Lutinus kan jag byta till Utrogest senare?
Dina - det är jättespännande men samtidigt är jag nervös för att något ska gå fel typ att det inte blir några ägg eller att inga ägg blir befruktade. Jag antar att det är alla gamla ivfer som spökar trots att jag vet att det här är något helt annat. Min mens var en vecka för sen men det spelade ingen roll det blev samma datum ändå. Klinken var väldigt snabba med att lämna all information om ET osv efter mitt sista ultraljud. 1 timma efter jag hade mejlat resultatet fick jag svar.
Vi ska bo på Wellton Centrum hotel & spa. Hotell i Riga är jättebilligt om man jämför med Sverige :) Vi stannar två nätter, kommer den 14 och åker den 16. Jag kände att det kunde vara skönt att slippa stressa. Det kostar så mycket pengar alltihop så en hotellnatt hit eller dit spelar ingen större roll. Dessutom har jag aldrig varit i Riga så det kan vara kul att turista lite också.
Helisa - lycka till på VUL imorgon. :)
Dina - Vi går på nya kliniken.
Kommer du dagen innan kan du provgå/åka sträckan till hotellet så vet du vart du ska. Det brukar finnas kartor över stan i receptionen på hotellet. Jag funderade också på Albert men MrsCecilia skrev om Wellton på sin blogg och så verkar det som det ligger lite roligare så jag valde det. Lycka till på fredag!:)
Redan - Att resa bort låter underbart. Passa på att njuta och ladda om inför nästa behandling. Låter verkligen som en drömresa. :D
Dina- Jag skulle också fått mail idag men det blev inget. Jag tror de hör av sig när de har något nytta att komma med, håller tummarna för att du får besked om datum snart. Det blir mer verkligt när man fått ett datum att räkna ner till.
Imorgon (eller mer i natt) åker vi till Riga. Är förväntansfull och jättenervös men har aldrig känt mig så här positiv innan någon annan behandling. Nu måste det bara vara vår tur! Fick mail i söndags från klinken, då hade vi 12 fina befruktade ägg, jag var tvungen att läsa mailet flera gånger bara för att det var så fantastiskt. :D
Grattis till fina ultraljud. Roligt att se att det går bra för så många i tråden.
Tillbaka från Riga med 2 toppembryon och en påse med mediciner. Jag tyckte om kliniken, kändes mycket mer professionellt än den svenska kliniken där vi gjort IVF. Dr. Fodina var väldigt noggrann och förklarade allting noga. Hon verkade väldigt positiv till att det här ska fungera för oss, det kändes bra. Det är ju lätt att tvivla själv ibland när allt bara går dåligt. Hotellet var toppen, god mat i restaurangen och stenhårda sängar. Så nu ruvar jag på till det är dags att testa.
Blir ni trötta av Utrogesten? Jag blir helt utmattad efter att jag tagit den och måste lägga mig och sova en stund. Vet inte hur jag ska fixa detta på jobbet.
Hur tidigt efter ET vågar man testa? Jag såg 11 dagar efter ET med blastocyst nånstans på nätet, stämmer det? Fick datum för att kolla HCG men kan det visa positivt hemma innan dess?
Lycka till med ET Dina och Jennie!
Uppdaterar mig på listan oxå.