• Wonderstruck

AVA klinik i Riga

Tack så jättemycket! Har berättat lite försiktigt för min chef  på jobbet idag eftersom jag är livrädd för att göra nåt fel så allt går åt skogen. Nu slipper jag röntgen och Formalin. Kände mig lättad efter att jag berättat så jag har nog oroat mig ganska mycket för detta. Lite nervös inför provet imorgon.

Dina - ge inte upp, det är tidigt att testa nu. Ge det lite tid och testa igen eller vänta tills blodproven. Jag hoppas verkligen att det går bra så du får ditt plus.

• Wonderstruck

Lisa - skönt att ha det steget avklarat och skönt att allt var bra.

Glittra - Grattis till dina två, håller tummarna för att allt går finfint.

Dina - ruva är inget vidare. Håll ut, snart är det dags för blodproverna.

Vårlängtan - välkommen till tråden

Jag fick svar på andra hcg-provet igår, 2355 var andra värdet och första 969. Vad jag har lyckats läsa mig till så är det bra, som tur var tycker Riga det också. Längtar så till ultraljudet 28/2, tiden går väldigt sakta just nu. Skulle kunna doktorera i toapappersanalyserande dessutom.

Vi sa på kliniken att vi ville ha medicin så det skulle räcka hela tiden. Koordinatorn räknade och räknade och nu när jag själv räknar så visar det sig att vi fått för lite. Ja ja bara att be dem skicka mer men det känns så trist att betala för DHL när vi ändå var där.

Ha en trevlig helg. :)

• Wonderstruck

Dina - Massor med grattis!  Sån härlig känsla att se gravid på det där testet passa på och njut innan du börjar oroa dig för nåt annat.

Redan - Åh så snällt!! :D Jag räknar och hör av mig.

• Wonderstruck

Mamsen - Grattis till fint UL. Härligt att det går bra.

Krivik - Inte så långt kvar nu. Halvvägs känns så ofattbart underbart, jag har svårt att tänka längre än v 12. :)

Jennie - Jag tog HCG på werlabs, fick provsvaren samma eftermiddag (jag tog proverna på morgonen). Progesteronproverna dröjde någon dag.

Snartgravid - Vi visade passen när vi var på kliniken för ET.

Dina - Håller tummarna  för att nästa prov visar en dubblering. Precis som Helisa säger ska du ha över 5 och dubbleringen är det viktiga. Vad har Riga sagt?

Redan - det löste sig med medicinerna. Tack så hemskt mycket för att du erbjöd dig att ta med till Sverige. Lycka till med ET och hoppas att ni har det underbart i värmen.

Jag har inte vågat ringa MVC än, tänkte att jag kanske ska göra det på fredag eller ska man vänta tills efter UL? Jag har väldigt svårt att förstå att jag faktiskt är gravid, ibland känns det som att jag har hittat på alltihop. Jag testar fortfarande varannan dag bara för att förstå att det verkligen är sant. Jag hoppas att det känns mer verkligt efter UL, bara tre lååånga veckor kvar nu.

• Wonderstruck

Jennie - Du får beställa analysen av progesteron tillsammans med analysen av hcg. Det är två skilda artiklar på werlabs hemsida.

• Wonderstruck

Jag tar mina Utrogest på morgonen vid 3-4 när jag ändå måste kissa. Sen tar jag nästa dos kl 16, vaginalt om jag är på jobbet, oralt om jag är hemma. Jag blir också jättetrött och yr, men nu så fungerar det att jobba iallafall.

• Wonderstruck

Välkommen Veris, lycka till med ruvningen.

Ringde MVC idag och fick prata med en konstig tant. Kände mig verkligen inte välkommen och naturligtvis fick jag en tid till henne. Jag vet att jag kan byta men den svenska sjukvården känns helt hopplös om man inte lyckas bli gravid på "vanligt" sätt. Sambon, som MÅSTE följa med enligt tanten, tycker vi ska ge henne en chans. Den 21/2 är det dags, väldigt nervöst nu när hon var så konstig, nästan otrevlig i telefon. Enda positiva var att hon lät gammal så förhoppningsvis har  hon massor med erfarenhet (försöker hitta något positivt här).

• Wonderstruck

Grattis snorpan och vårlängtan.

Jennie - tråkigt att det inte gick vägen denna gång. Hoppas nästa försök ger ett plus.

Har haft 2 blödningar denna veckan. Första var bara lite ljusrosa men andra var mer åt det röda hållet och mer. Riga har ändrat lite i min medicinering så nu hoppas jag att det inte blir någon mer gång. Blir livrädd varje gång det händer. Jag har börjat må illa, inte så mycket på morgonen men resten av dagen och kvällen mår jag konstant illa. Trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt. 15 min efter att jag ätit är enda gången jag inte mår illa så jag försöker äta väldigt ofta.

Ringde till en annan MVC idag och nu fick jag prata med en jätterar kvinna. Nu känns det mycket bättre, hon var inte det minsta hysterisk över att det var en äggdonation. Känns så bra att jag bytte. :)

Skade- hur har det gått för dig? Håller tummarna för att allt är bra.

• Wonderstruck

Grattis ni som plussat, visst är det underbart att få se dom där strecken. :)

Här är en länk till en sida som beskriver blodgrupper och varför de passar ihop och inte på ett enkelt sätt.

Svar på tråden AVA klinik i Riga