Glittra: Jag har mått olika yrsligt. Jag har ordinerat 800mgutrogest, fördelat på 2+2+3. Morgondosen tar jag när jag är uppe och morgon kissar ca 6, ändå innan jag ska gå upp, så jag kan ligga och små sova ändå. Nästa ca 13-14, tar jag så det passar ev med vila, jobbar hemma, eller utevistelse. till natten, säger jag godnatt till mannen, tar min dos kl 22 och knoppar in ovaggad. jag är sovtrött ändå redan innan. så på så sätt tycker jag det funkar bättre denna gång, hittat en rytm. jag har sluppit blödningar helt, hittills. Viktigt att vi håller progestoron i kroppen tills graviditet bär sig själv, så det är bara ta det onda med det goda. sedan blir man iallfall trött av att vara gravid allteftersom naturliga progestoron nivåerna ökar iallafall....
Sunlight, jag har två vuxna barn, "naturligt"...de är inte direkt lika mig alls! så det skulle lika gärna vara äd barn det oxå. däremot är de lik mig på olika sätt som har med det sociala arvet som är mycket mer betydelsefullt och påverkar individens utveckling i högre utrsträckning. Jag vill helt enkelt bara ha fler barn, men helt plötsligt
så tryter mina egna ägg, och jag vill inte göra en chansning att stimulera mig med så dålig reserv...känns helt naturligt att göra äggdonation. Det är helt enkelt teknik utveckling och globalisering- att vi idag har så mycket kunskap att vi kan fertiisera oss på olika sätt och genom privata kliniker. Jag ser det som jag idag lever i en tid där denna bonus gavs mig, vilket inte varit möjligt för så länge sedan. Modern människa helt enkelt. så känns det.