• Redan47

AVA klinik i Riga

PP är samma som vitamin B3, niacin.

Jag skulle inte säga stt gravid apotek är tillräckligt. Kolla innehåll på alla vitaminer mineraler. Mg- magnesium kan du absolut äta 300mg / dag. Intas till nAtten. Jag äter calcium600mg kombi 300mg mg- jag äter lite mjölkprodukter samt det är bra för kroppens syra-bas balans. Minsta stressade/ oro vi är/kroppen är, behöver kroppen mer mg. Jag känner när jag behöver det och skillnad när jag äter, inga sendrag vid extra mg tillskott tex. D- vitamin äter jag 50mikrogram per dag fram till maj/juni. Sen struttar jag runt så mycket naken på bryggan i solen ;)) återtar vitaminet i okt igen.

Dna- det är Aten som ska göra det, ej Riga , vad jag vet så har de inte det på sin meny, än...

• Redan47

Folsyra, äter jag 1mg, enl Riga ordination. Vilket jag sett stämmer väl överens med uk och USA rek vid ivf:ÄD. Jag kommer äta 5mg folsyra enl ord av serum. Så 500 mikro gram folsyra är minimi extra att äta som Sverige nordiska rek.

• Redan47

Ava Riga , nya, har DNA fragment som nyhet sedan 12/11-2013. Kollade hemsidan nu. Så det var senare än när vi lämnade vårt prov.

• Redan47

Hej igen! Nu är jag i Aten. Ska snart ta mig m Metro till serum för en undersökning av penny och konsultation. Jag ska oxå få provsvar på infektionsprover på mensblodet. Sen får vi se om det blir hystereoskopi imorgon.... Men jag håller er info, för detta är verkligen en ny omgång.

Är det vår högre ålder som ger så pass med graviditetskrämpor? Det låter jobbigt, men jag tror allt ni njuter oxå... Callimero du får väl köpa en sådan där angel sound som Mammsen har. Så kan du lyssna när du vill.

Snorpan - vänta vänta vänta det är vad vi gör hela tiden ..., ja det är att vara på sträck bänken. 3v kan ju kännas som evighet!!!! Annars hur mår du?

Hur går det för er andra ; nya som börjar irra på denna ÄD väg, med väntan på mens, nedreglering, piller i väntan. När är det dags för ET några ruvare på tråden???

Krvk; vill du leta rätt på listan och lägga den närmare, du brukar vara en fena på att den publiceras läsbar . Du kan ändra mig, stt jag gjort fet2 20/2. TD 5/3 minus. På gång i Aten. Har ni andra oxå lagt era BF ???

Skickar varmare vårsol, här ser jag de har jackor på sig, gast det är 15 ute och bli 23 idag. Vi isbjörnar som tycker det är så varmt, och skönt. Tänkte klänning i dag, men det verkar vara att sticka ut. Det gör jag ju så mycket ändå. Kram på er . Idag hat jag inte min man med mig, han kommer på torsdag så det känns gott att ni är med då!

• Redan47

Kul att höra av er! Swede på gång vill jag mena!

Frk. röd 100+170? om du vill ha bägge gjorda. PS pris info står längst ner efter instruktioner hur du gör provet:) Du betalar sedan till bankkonto eller via paypal, jag gjorde det senare vilket va supersmidigt. Följde bara instruktionerna och vips var det klart!

Fire; tips att du köper hem Emla , bedövninhscreme plåster, om du ska sätta den själv, och kolla instruktioner på youtube. Det fick mig att lugna ner mig. Det där när mensen kommer hit eller dit, spelar mindre roll, följ du Rigas schema.

Utrogest- progestoron brukar Riga vilja startas 4 dagar före transfer, transfer dag är då dag 4. Du hinner ta piller på morgonen och förmodligen oxå lunch dosen.

Kom ihåg att låt bli att kissa allt ni har i blåsan precis före isättning. Det förbättrar sikten!

Kort info: inga bakterier i sikte! Puh! Ägg på väg, slemhinnan 5mm tunn, livmodern mkt fin och töjbar, "made for twins". Så hystereoskopi hoppar jag över. Hoppas det var rätt beslut - implantationssnitt hade isåfall varit det som skulle göras- Hon scratchade lite på slemhinnan och hoppas det retar upp för att förbättra ET. Så; på fredag en ny VUL om slemhinnan utv och beroende på hur mkt eget östrogen jag hade idag.... Så blir det på naturlig cykel. Hoppsan! Det innebär nästa vecka transfer!!! Mediciner joda': clexane varje dag, trombyl, 4mg östrogen, antibiotika förebyggande då de varit inne och grejat idag =risk för bakterie övf., 5mg folsyra, prednisolon, ja detta blev en rivstart! Jag känner mig ändå jätte nöjd- och ja om naturen vill sig, så kör vi på. Har inte fått tag i mannen, så han vet inget än, han är på resande fot t Tyskland och väntad i Aten imorgon lunch. Kände mig trygg och tagen på allvar tillsammans med penny och midwife och övrig personal.

• Redan47

Det blir nya embryon. Mannen ger sitt bidrag imorgon som ev dna frag ich sedan fryses.

De har donatorer på gång mest hela tiden och även ett system m reservdonator. Mer om det på hemsidan. Jag har besökt några rum... Ich allt fräscht. För jag fick liksom åka hiss mellan olika våningAr. Provtagning nb, pennys kontor, omklädning man får en söt liten minikjol på sig, gynstol mysigare inte så sterilt o mindre rum, trygg undersök pedagogisk, konsultation samtal var verkligen ett samtal kring mina erfarenheter symtom och hennes. Detta tillsammans resulterar i ett beslut att köra på egen cykel nästa vecka OM mina östrogen nivåer ich slemhinna är tillfreds på fredag. Och min ägglossning. Det känns flera snäpp personligare, och lyssnar på individens egen känsla o kunskap om min kropp. Tar god tid - ingen stress. Även om det är stark genomströmning av klienter. Genomgång av prover historia hade hon redan gjort- förberedd. Har ett bokat flyg lö- som jag isåfall får flytt....kram ligger i sängen m mensvärk aktigt efter dagens i grepp.

• Redan47
    Krvik skrev 2014-03-19 19:20:01 följande:

...och ursäkta min amerikanska spellcheck...

v26, BF 27/6 -14
    Jag fattar inte ens vad som är spellat...haha.

Callimero ditt BF saknas!

Krvik hur är det med ditt tryck nu, är det akuta förbi ? Callimero du har ju oxå haft tjurigt tryck, hur är det nu?

Är det någon här som haft Fragmin hela grav igenom? Jag läser att utländska läkare kan ha ordinerat det, sen säger sv läkarvård det är ej nödvändigt. Jag har ju av erfarenhet inte någon övertro på det skrået... Men ska man behöva dividera om det? Nu tycker jag ju att våra utländsk verkar ha mycket mer erfarenhet av IVF/ÄD grav än Sverige. Så, så länge jag har tillgång till medicin vet jag att jag kan lita på mitt eget omdöme och kroppens signaler.

Jag kommer behöva en ssk - att sätta IL-dropp på mig. Någon som har skills och lösning på det, inboxa mig. Resa inget problem.
  • Redan47

Callimero du vet säkert att du behöver sluta en tid före ks, för blödningsrisken och sedan kan du ta efter ks någon vecka igen. Va skönt att få noch. Det kommer jag oxå se till att få. Dels nu med kunskap om mitt blod i förhållande till hormoner och ålder och att min dotter faktiskt inte mådde så bra mot slutet. Men det kollades inte så noga då.., låg ju inom kurvan. Men flick ungen såg verkligen ut att ha slut på syre när hon kom... Ich moderkakan såg riktigt ofräsch ut.

• Redan47

Till nya;

Nya ava Riga har konsultationer i Sthlm då ich då, kolla hemsidan eller maila fråga när. Då en resa mindre. Samla alla frågor ich hagla. De har en samarbetsgyn där kan du en kväll i veckan få hjälp m VUL. Men det finns flera privata kliniker i Sthlm du kan göra dina VUL för att mäta slemhinnan under resans gång. Sthlm tjejerna på tråden tipsar dig allteftersom!!!

Provtagning - har du någon egen gyn/ läk som kan skriva remiss , om inte finns www.werlabs.se super smidigt för dig i Sthlm där de har många labb alternativ. Kolla deras prov paneler - de har för ivf/ ÄD förberedande med hiv mfl. Och blod status. Rek att du gör den. Ich din man hiv mm. Där kan du ixå beställa hcg prover. De har oxå progestoron men tillsammans med östrogen - lite dyrare. Men kan va värt att slippa argumentera för det provet som är viktigt när du har testdagar.

Lite mer info kommer- fråga på du! Vi svarar gärna alla har vi börjat detta...!

Riga trevlig stad. Rek stt ta sem dagar i samband m transfer tillsammans . Spa massage god choklad manikyr ( standard flr mig ;)). Bo är bra priser på. Bo nära gamla staden, 20min lugn promenad till klink. Eller bo nära klinik. Taxi billigt i Riga ca4? fr gamla stan till klinik. Grön taxi baltic är säker rätt priser och kuriosa wifi i bilen. Promenad fr tallink terminal hamnen ca 20 min lugn walk. Flyg eller båt smaksak. Vi räknar från gång till gång jmf flyg o båt, plus vår tid bilresa icå t Sthlm. O total restid.

Fråga på du! Vi har varit där du är;))

• Redan47

Snorpan jag behöver äta katrinplommon varje dag 4-6 stycken för att kunna sköta magen när jag äter tillskott av hormonerna. Plus mkt vatten. Har läst att det är faktiskt inte bara progestoronet som är boven, även östrogenet. Det är stt föredra ett microlax, om du inte skött magen på några dagar än följder som käcka hemorojder;)) och massera tjocktarmen varje dag - den är som typ äggstockarnas geografi .

Ja det är skönt det händer något radikalt ! Nöjd med dagen om omtumlad och lätt mensvärk. Allt för ett plus ! Kram

Svar på tråden AVA klinik i Riga