• wonders

AVA klinik i Riga

Usch då Redan håller tummarna att din optimist har rätt att det blir plus och att du äntligen kan få gå vidare in på gravidstadierna.

Var i Riga igår över dagen och satte in 2st eskimåer och nu hoppas jag bara att jag kan se ett plus på stickan eller ja jag ska ta hcg den 22/4. Idag känns magen lite öm och spänd på insidan men i övrigt trött som brukar vara av utrogesten. Sitter och försöker tänka mig in i en stor mage och frossande choklad.. Tar gärna alla krämpor bara jag kan få en liten goding för då är det värt allt.

• wonders

Zaq eftersom jag hade problem förra omgången så sa dr att hon förstod att jag valde att sätta in två denna omgång. Inget tal om att övertala mig till bara ett ägg. Är det fint väder så finns det en underbart mysig marknad bakom Stockmann men det är en bit från kliniken förståss. Där kan man handla det mesta och väldigt billigt. Sen är gamla stan som ligger typ "över vägen"väldigt mysig att gå i. På kaffeerna finns det oftast mycket att välja och vraka från. Testa gärna en kopp rinnande choklad. Var väldigt gott och mäktigt. Serverades med vatten. Hoppas du får en riktigt skönt dag i stan.

Välkommen i gemenskapen Azurea. Verkar konstigt bemötande men misstänker att det finns vissa personer som inte borde ha det jobb de har.. som inom många andra arbetskategorier. Hoppas att du finner en bra gyn som kan hjälpa dig istället för att stjälpa dig. Själv har jag en som finns i Södertälje, Oxbackskliniken som har hjälpt mig från det att jag hamnade i den här cirkusen med IVF och numera ÄD.

• wonders

Tack för flytthjälpen Beccalie.

Redan det var ju din tur nu... Tack för pepp.

Dagarna går fort. Det händer mycket nu. Sitter och väntar på att lämna ta kissprov på fredag. Annars är det tisdag som gäller för test. Men så länge händer det saker. Senast imorgon blir det tillskott i släkten. Syster är på bb nu.

• wonders

Fru84 vad var det för antibiotika du tog innan och hur långt före? Är lite nervös över att det kanske inte har fäst denna gång heller.. Därav frågan. Idag ska jag åka nu på lunchen och ta blodprov för att se hur det har gått. Tog ett digitalt igår kväll och det visade negativt men jag har fortfarande hopp om att det kanske kan finnas något där inne. Problemet är ju med alla mediciner att man inte vet om man verkligen är gravid eller om det är medicinerna som gör själva känslan...

• wonders

Och så blev svaret mindre än 2 även denna gång. Jag som kunde tänkt mig bli glad för om det bara hade fäst...Men så är det nu och lika bra att godta för finns inget annat.. Skit också men skam den som ger sig.. Även om det känns hårt och mörkt nu så hoppas jag kunna vara på banan snart igen. 

• wonders

Jag satte in två stycken. Men det blev inte ens en kvar. Heracillin låter som bra grejer.

• wonders

Redan heja heja. HOppas att det känns bättre idag och att allt löper på som det ska. Det enda som jag vet om som ni har diskuterat här inne innan är just att ta antibiotika. Denna gång ökade jag prednisolondosen till den dubbla 20mg eller ja 4tabletter utan ordination från Riga. I övrigt hade jag MagB6 2tabl och Vigantol Olja 2droppar som jag inte haft tidigare. De senare är ju mest vitaminer men något i detta har ju gjort att jag har öm byst ända fram till TD. Detta har tidigare upphört någonstans runt dag 6-8.
    Vad gäller blodförtunnande har de tagit blodprov på mig för att kolla att allt funkar i just den zonen. Har ställt frågan till Riga om det finns något annat att prova typ att ta mindre dagar med fin hinna innan FET eller ja ungefär vad som.. Man är ju villig som du säger Redan att prova på vad som och det är inte alltid man har koll på vilken påfrestning det verkligen är för kroppen. Detta kände jag mest av förra gången då jag inte han gå ner några kilon mellan det försöket tills detta. Vet inte hur lång tid det kan ta tills nästa omgång men bör väl se till att komma i någon slags form innan dess.

• wonders

Är det någon som har gjort en endometrium biopsi? Jag har fått förslaget att göra en sådan innan ev nästa försök. Funderar på om man kan få fram om det finns bakterier där också när man ändå är inne och tar provet.. Har fortfarande inte fått någon mens och har lite värk men inte som menssmärtor.. Mer att det drar i höger sida. Inte haft så tidigare men är väl magen som ställer om sig till icke gravid.

• wonders

Redan det är meningen att se vilka celler jag har och om de kan finna varför embryot inte fastnar. Jag slutade med tabletter i tisdags och har fortfarande inte fått min mens. Har känningar men inget mer än lite ursäkta detaljer gulbruna flytningar doch inte så bruna att det ser ut som typ blod.

• wonders

Nja hystereoskopi har jag redan genomgått på nya ava och de fann inget där som jatyp ditt ärr som kkunde vara orsak till att det inte fäster. Det konstiga är att jag har varit gravid och tyvärr ansåg jag då att jag inte kunde ta hand om ett barn just då så gjorde abort. Efter det och fram till idag har jag fasat för att den aborten skulle göra att jag inte kan bli gravid. Men när de tittade med kameran så fanns det inget sånt iaf. Det är mest frustrerande att jag inte vet varför min kropp inte vill bli gravid.

Svar på tråden AVA klinik i Riga