AVA klinik i Riga
Lisa: var får du tag i minor 100st för 35kr? Vilken kedja? För det blir ju mkt billigare än trombyl. Det blir ju ert intressant alternativ när mina är slut isåfall. Mina trombyl utan högkostnadsskydd 56kr 100st.
Lisa: var får du tag i minor 100st för 35kr? Vilken kedja? För det blir ju mkt billigare än trombyl. Det blir ju ert intressant alternativ när mina är slut isåfall. Mina trombyl utan högkostnadsskydd 56kr 100st.
Mary, jo men de är 50st. Lisa har hittat 100st för 35kr. Jag undrar var, för de är mkt billigare än Trombyl då vilket intresserar mig. Det är ju inga stor pengar i sammanhanget av ÄD ... Men enda kostnaden jag jag kan påverka. Jag har ingen läkare i Sverige som skriver ut medicin, så inget går på högkostnadsskydd för mig. Jag har jmf priser mellan Riga
Sverige förut, nu Aten. Det skiljer mer p vissa prep tex prednisolon, vilket billigare Aten och trombyl ungefär lika, olika styrka 100mg där.
Vad härligt för er; Krvik och li! Det är svårt att sätta sig in i känslan att få hälsa på bebis i slutet så här, jag känner att jag blir tårögd av lycka och den lättnad av den anspänning som är i denna process. Så grattis igen till er bägge!
Ja ni, jag ställer den frågan oxå...för det är påverkande på psykiskt o fysiskt. Men hoppet och målet , om vår/våra sladdis är det som ändå motiverar mig och de kvinnor jag mött på denna väg som gjort såååå många försök och missfall olika långt fram i graviditeten men sm slutligen lyckats- det är det som jag känner starkast- det är möjligt. Jag har ju ändå, min kropp, varit gravid tidigare ...
Kram till er alla. Fire håll koll på ditt blod o tryck. Knapra lite förtunnande!
Då vill jag varmt rekommendera medicinsk yoga. Göran boll institutet för medicinsk yoga. På hemsidan info om formen. Finns oxå fysiskt i Sthlm och möjlighet träningspass där oxå.
Men genom shoppen kan du köpa grundprigram att h göra hemma. Kräver inga förkunskaper.
I shopen finns bl.a. Gravid yoga, vilken du gör hemma genom följa cd.
www.mediyogashop.se/cd-skivor/yoga-for-kvinnor/
Rosen, kolla o kontraktet vad du skrivit under. Olika avtal olika kliniker. Ja det finns de som varit med om typ 1-2 ägg. Enligt min åsikt är detta ej okey att gå med på med hänsyn till den kostnad som föreligger. Någon form av lägsta antal embryon tycker jag det ska finnas. Men fråga klinik och kolla ert kontrakt.
Wonders vad skönt det händer saker radikalt ! Fint att få visshet om det finns svar! Lycka till.
Just , mig höll de kvar längre för att jSg var allena där. Har man sällskap hem kan de släppa iväg tidigare. Hysto tar 5-30min beroende på ingrepp. Jag påverkas oxå av stt bli sövd , så en rejäl vila är att rek.
Tyckommig : jag tar ingen nedreglering. Följer min cykel, tillsätter östrogen osv .
Mary, ta telefonkatalogen ich ring runt. Så gjorde jag tills jag hittade en. Gör VUL. Medicin från Riga resp Aten. Men vad har du för erfarenhet av din slemhinna, utvecklas den tillfredställande? Och krasst, du behöver ett VUL för att mäta slemhinnan ca 10 dgr efter påbörjad med behandling. Det är klart du fixar en resa till Sthlm isåfall för ett vul. Det ordnar sig! Lugnt och fint andas!
Tyckommig : jag har gjort fet i Riga ich Aten ET och snart ett fet. Ägglossning inget hinder/störning, snarare hjälp för att veta bästa datum för transfer, det sk fertilitetsfönstret. Jag har knaprat östrogen för att bättra på slemhinnans utveckling och progestoron för att embryot ska fästa i en mottaglig slemhinna. Nu har väl troligen slemhinnan varit svårflörtad då den varit ärrad, så jag hoppas den svarar bättre denna gång.
I Riga har jag fått 6mg no matter what. Från dag 2. Aten åt jag bara östrogen sista 10dgr 8mg pga att min slemhinna inte svarar ordentligt. Denna cykel ska jag börja : dag2 4mg från dag5 6mg och från dag8 i 3dgr 8mg. Mäta dag 10. Vidare schema då. Troligen 8mg. Utöver det kortison, trombyl och clexane.
Du har ju fått det att ta sig förut, så det är väl bara göra en transfer så fort det passar dig.
Att mina ägg skulle bli befruktade ich ta sug oxå är ju inte troligt ...därför vi gör ÄD.
När tänker du göra syskon?
Om inte Örebro så tänker jag närliggande kommuner kanske finns någon privat gyn. Och att mäta slemhinna är ju inte rocket science dum anledning att ge- han vill inte helt enkelt. Ett eller två VUL
Tyckommig : nyfiken.... Varför behöver du vara i Riga några dagar? Jag har i och flr sig varit några dagar ... Både i Aten och Riga .. Men för att det passat bäst med flyg priser hotell ich minskad stress.
Men det går ju ocå att hormonbehandla lokalt om det nu inte funkar för din hälsa att ha det i blodomloppet. Jag tror oxå plåster är bättre alternativ oxå. Du verkar ju ha någon läkare här som supportar m recept.