• knorren

    Vi som försöker i Maj!

    Ny måndag och nya tag! Äntligen har kroppen kommit igång efter uttaget av p-staven! Ägglossning i mitten av Maj! Någon mer som tar nya tag i maj & försöker bli gravida?:)  Kul om många följs åt!
    När har ni ägglossning denna månad? Och när har ni BMI??? :D Skriv! :D

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-17 17:09
    Vitsippan85: 17 maj - PLUSSAT!
    lycktan: 18 maj
    Anneh: 19 maj
    Cassiopeja83: 20-21 maj
    Sandra8209: 21 maj
    sugrör: 21 maj
    chaotica: 22-23 maj
    JAG: 23 maj
    Sommarbebis2010: 25 Maj
    Aa23: 28 maj
    Yiskah: 29 maj
    Maltiz: 30 maj
    Jessamy: 30 eller 31 maj.
    Mee86: 31 maj
    T K: början av juni
    längtan87: 4 juni
    Knorren: 4 Juni

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-17 17:12
    oOannaaOo : 6 Juni

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-23 22:28
    blimedknodd.blogg.se/

    Skaffat en bebisblogg..
    Någon mer som skriver blogg???

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-30 22:27
    Vitsippan85: 17 maj - PLUSSAT! {#lang_emotions_plus}
    lycktan: 18 maj
    Anneh: 19 maj
    Cassiopeja83: 20-21 maj - PLUSSAT! {#lang_emotions_plus}
    Sandra8209: 21 maj
    sugrör: 21 maj
    chaotica: 22-23 maj
    JAG: 23 maj
    Aa23: 28 maj
    Yiskah: 29 maj
    Maltiz: 30 maj
    Jessamy: 30 eller 31 maj.
    Mee86: 31 maj
    T K: 4 juni
    längtan87: 4 juni
    Knorren: 4 Juni
    oOannaaOo : 6 Juni
    Sommarbebis2010: 23 Juni
  • Svar på tråden Vi som försöker i Maj!
  • Aubergine

    Jag börjar tro att det är något fel på min pojkvän. Eller på vår relation. Han är kille och tycker trots det att det är för mycket att ha sex varannan dag. "Något som man har när man är nykära" typ. Någon i liknande situation?

  • MammaTillOliver
    Aubergine skrev 2010-05-13 22:15:07 följande:
    Jag börjar tro att det är något fel på min pojkvän. Eller på vår relation. Han är kille och tycker trots det att det är för mycket att ha sex varannan dag. "Något som man har när man är nykära" typ. Någon i liknande situation?
    hahaha men det är ju killar i ett nötskal.. ja lovar att min kille är likadan.. vi kan ha sex 2 dagar i rad sen kan de gå 2 veckor tills nästa gång :P

    klart man blir fundersam, men vissa är så..tyvärr:(
  • ToK

    Alla killar är ju såklart olika, precis som oss tjejer! Min kille skulle mer än gärna ha sex 2 gånger varje dag, men det brukar bli 1 gång om dagen ibland och ibland missar vi en dag och så blir det lite varannan. Vi har ändå varit tillsammans i 7 år och är väl inte vad man kallar "nykära", men kära är vi och vi tycker om att ha sex varje dag :)

    Nu har jag precis haft min mens (slutade idag/inatt) och eftersom min kille tycker det är så äckligt med blod har vi inte haft 6 på sex dagar vilket gör min kille superfrustrerad. Så nu körde vi en snabbis innan han gick till jobbet idag :) Äntligen är mensen slut och man kan vänta på ägglossning!!!

  • Rundabullar
    Aubergine skrev 2010-05-13 22:15:07 följande:
    Jag börjar tro att det är något fel på min pojkvän. Eller på vår relation. Han är kille och tycker trots det att det är för mycket att ha sex varannan dag. "Något som man har när man är nykära" typ. Någon i liknande situation?
    Det varierar ju under året, men om jag ska tala för oss, så ja, om vi inte hade sex på 2 veckor skulle jag vilja ändra på nånting och se över vardagen. Inte om det hände en gång, men om det blev vanligt.
    Just nu har vi det jättebra tillsammans, då blir det mycket sex av sig självt. Vi är lediga samtidigt, jag jobbar hemifrån och studerar några timmar om dagen=hushållsjobbet är undanstökat till stor del. Men det är en LYX att vi hinner göra mycket kul just nu och livet blomstrar. Det är inget jag tar för givet att det alltid ska vara så, har man tuffare tiden går mer energi åt till att lösa vardagsproblem och få tiden att räcka till för nödvändigheterna. 
    Sen tycker jag att det tar lite tid innan man hittar tillbaks. Har man haft det stressigt och glidit lite isär så kan det ta några dagar av ledighet innan man hittar saker att tala om igen och börjar komma på kul saker att göra ihop, ibland räcker inte en helg för att hitta tillbaks till varandra om vardagen är stressig.
    Hoppas ni hittar på nåt så ni båda blir nöjda!
  • Piggelin

    Ja, min kille har gnällt i 2 år att vi har sex för sällan...men nu när jag är på honom hela tiden så backar han?!
    Han är av samma åsikt att "bebisgörande ska inte vara en vetenskap, det ska bara ske".

    Han vet att jag tar ÄL tester - mest för att se om det har kommit igång efter p-piller stoppet i februari :) Testar nu varje dag......och har även lyckats få mycket sex ;) Längtar såååå galet mycket så det ska bannemej bli en bebis denna månad!!! :D

  • viggo wilma

    Är det någon som känner sig manad att lägga upp en lista med ÄL datum och BIM, skulle göra det själv men jag får inte till listan {#lang_emotions_embarassed}

    För mig kommer BIM dagen allt närmare, väntar tills  torsdag med att testa tror jag!

  • MammaTillOliver
    viggo wilma skrev 2010-05-15 21:21:19 följande:
    Är det någon som känner sig manad att lägga upp en lista med ÄL datum och BIM, skulle göra det själv men jag får inte till listan För mig kommer BIM dagen allt närmare, väntar tills  torsdag med att testa tror jag!
    släng in dig i någon lista som finns =) finns tusen olika Bim-listor i Maj
  • viggo wilma
    MammaTillOliver skrev 2010-05-15 21:22:50 följande:
    släng in dig i någon lista som finns =) finns tusen olika Bim-listor i Maj
    Jag tänkte mer på "vår lilla grupp" i denna tråd {#lang_emotions_wink}
  • Piggelin

    Sandra8209:  21 maj
    Vitsippan85: 17 maj
    Mee86: 31 maj
    T K:  början av juni
    Yiskah: 29 maj
    längtan87:  4 juni
    lycktan: 18 maj
    Maltiz: 30 maj
    Aa23: 28 maj
    anneh: 16-17 maj
    Cassiopeja83:  20-21 maj
    JAG: 23 maj
    sugrör: 21 maj

    Sådär, tror jag fått med alla....nu kan man ju bara lägga till sig själv :)

Svar på tråden Vi som försöker i Maj!