• RunningWithProblems

Satanistisk kyrka?

Är det någon har som vet vart eller om det finns en Satanistisk kyrka här i Sverige? Jag har letat runt överallt på internet men har ej hittat något.. =/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-08 18:59
    Ursäkta, jag menade inte kyrka utan något ställe som satanister träffas och samtalar osv.

Ber om ursäkt för min miss :)

• Svar på tråden Satanistisk kyrka?
  • KaIi
    Ahdela skrev 2010-05-11 08:51:07 följande:
    Jag har bara en liten fråga om någon vet om The satanic bible finns utgiven på svenska?
    Det gör den säkert, kolla www.Adlibris.se.
    Älskade Ophelia 20081025 Pytte BF 20100515
  • Ahdela
    KaIi skrev 2010-05-11 08:54:45 följande:
    Det gör den säkert, kolla www.Adlibris.se.
    Jag gjorde det men där fanns den enbart på engelska, danska och tyska tror jag det var.
  • KaIi
    Ahdela skrev 2010-05-11 08:59:54 följande:
    Jag gjorde det men där fanns den enbart på engelska, danska och tyska tror jag det var.
    Jag har inte läst den själv och mycket litteratur är dessvärre på engelska.
    Testa att läsa den ändå, det är mer en vanesak med engelskan.
  • banansmoothie
    KaIi skrev 2010-05-11 08:53:38 följande:
    Fast alla har inte rätt att tro vad de vill. Att använda skademagi är inte accepterat inom Wicca och då är man inte accepterad inom Wicca rörelsen, ett exempel.
    Att tro och att göra är inte samma sak . Men ändå. Jag varken tror eller tycker att man ska vara så jävla petnoga . Sen vet jag att det finns folk inom Wicca som inte skulle acceptera mig som wiccan (finns ju många som tycker att man måste vara del av ett coven t.ex. eller att man måste vara en del av ett specifikt coven till och med). Men liksom. Orka bry sig? Jag vet vad jag är sen är stämplar och kategorier inte så himla viktigt .
  • KaIi
    Ahdela skrev 2010-05-11 08:51:07 följande:
    Jag har bara en liten fråga om någon vet om The satanic bible finns utgiven på svenska?
    Hm...kanske finns att köpa begagnad?
    Kolla Blocket, Tradera och Bokbörsen.
  • KaIi
    banansmoothie skrev 2010-05-11 09:01:37 följande:
    Att tro och att göra är inte samma sak . Men ändå. Jag varken tror eller tycker att man ska vara så jävla petnoga . Sen vet jag att det finns folk inom Wicca som inte skulle acceptera mig som wiccan (finns ju många som tycker att man måste vara del av ett coven t.ex. eller att man måste vara en del av ett specifikt coven till och med). Men liksom. Orka bry sig? Jag vet vad jag är sen är stämplar och kategorier inte så himla viktigt .
    Det är just det, ingen kommer att stora in i SS anda och arrestera dig för att du kallar dig själv för Wiccan. {#lang_emotions_laughing}
    Det som händer är väl mer att du med stor sannolikhet inte blir accepterad som wiccan bland andra initierade wiccaner.
    Men det är ju skitsamma om det inte är det som är ditt mål.
  • banansmoothie
    KaIi skrev 2010-05-11 09:05:52 följande:
    Det är just det, ingen kommer att stora in i SS anda och arrestera dig för att du kallar dig själv för Wiccan. Det som händer är väl mer att du med stor sannolikhet inte blir accepterad som wiccan bland andra initierade wiccaner. Men det är ju skitsamma om det inte är det som är ditt mål.
    Nej det är inte mitt mål som tur är. Mitt mål med att kalla mig det är snarare att alla mina icke-wiccanska (läs kristna) vänner ska kunna göra en snabb googling och få ett hum om vad jag tror .
  • I Blackrose I
    Papi Jo skrev 2010-05-10 23:10:11 följande:
    Läs igen, jag dömde ingen. Men det är som jag skrev... Det är inte svårt att ha rätt på ett sådant påstående som jag gjorde, oavsett om du är troende eller ej, om du möter någon som säger sig leva efter devisen:  "JAG först och allt vad JAG vill.." (satanist) Det funkar inte. Det vet alla dagisfröknar.
    Jasså, så det vet alla dagisfröknar? Tror samma dagisfröknar VET att det funkar inte med en påhittad gud som man inte kan bevisa plus att man går efter en bok skrivet av diverse personer. Men vad vet jag?!
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • RunningWithProblems
    Papi Jo skrev 2010-05-10 23:37:20 följande:
    Du har inte kommit långt än. Vänta bara. Den livsfilosofi (om vi nu ska använda det epitetet) som du funderar på har vissa klara konsekvenser. En kärleksfull värld är inte en av dom. Inte heller ett kärleksfullt liv. ett ensamt liv - Ja. Att du nu tror att du kan få ihop allt är en fikitiv tankekonstruktion.  Du kan inte äta kakan och ha den kvar. Du kan inte följa dina egna begär 100% och sätta ditt EGO  över allt och alla andra utan att det drabbar andra. Och drabbar det andra så drabbar det dig själv, eftersom  - vare sig du vill eller ej - är beroende av andra - känslomässigt, praktiskt, rent mänskligt.
    Du vet inte hur jag fungerar, mitt val är jag stolt över och det kommer inte ändras.
  • I Blackrose I
    RunningWithProblems skrev 2010-05-11 16:33:40 följande:
    Du vet inte hur jag fungerar, mitt val är jag stolt över och det kommer inte ändras.
    Bry dig inte om vad kritikerna tycker och säger. Ingen har någonsin rest en staty till minne av en kritiker.  {#lang_emotions_wink}
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
Svar på tråden Satanistisk kyrka?