• RunningWithProblems

Satanistisk kyrka?

Är det någon har som vet vart eller om det finns en Satanistisk kyrka här i Sverige? Jag har letat runt överallt på internet men har ej hittat något.. =/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-08 18:59
    Ursäkta, jag menade inte kyrka utan något ställe som satanister träffas och samtalar osv.

Ber om ursäkt för min miss :)

• Svar på tråden Satanistisk kyrka?
  • Weyoun
    Mithrill skrev 2010-05-10 21:25:15 följande:
    Vad jag har läst så har wicca olika "familjer". Det finns en "familj" som heter Faery Wicca, vilken jag platsar bäst i.

Snälla, alla satanister är inte likadana! Det finns sånna som slaktar djur och håller på, men det är antagligen en annan sorts satanism eller så är det bara så att de har brist på uppmärksamhet.
    LaVey´s satanism handlar inte om att döda och vara ond hela tiden, utan det handlar om att ta vara på den personen man alltid kommer ha med sig: Sig själv.

Han har lika rätt att vara satanist som andra har att bli kristna. Det finns egentligen inget gott/ont. Jo, kristendomen är ond. Det är den som, vad jag vet, orsakat många krig.

Och om man ska utgå från gott/ont så får jag "inte lov" att vara människa, för vi är inte så värst oskyldiga.
    Bra inlägg gumman!!!!
  • Gorgoroth
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 01:53:28 följande:
    Är du också en sån där kaosmänniska?
    Satanist är jag. Dock är jag inte med i någon samanslutning eller organisation. Vill inte gå in på hur min syn på Satan och satanism är då min syn skilljer sig en hel del från andras.
    Men jag har inte mycket till övers för COS om man säger så. Dom har ingenting med sann satanism att göra
  • Gorgoroth
    Viccy skrev 2010-06-09 01:58:17 följande:
    Kyrkans fel!
    På vilket sätt?
  • jaghopparhögt
    Gorgoroth skrev 2010-06-09 10:11:34 följande:
    Satanist är jag. Dock är jag inte med i någon samanslutning eller organisation. Vill inte gå in på hur min syn på Satan och satanism är då min syn skilljer sig en hel del från andras.
    Men jag har inte mycket till övers för COS om man säger så. Dom har ingenting med sann satanism att göra
    Men följer du en tradition då?
  • I Blackrose I
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 01:53:28 följande:
    Är du också en sån där kaosmänniska?
    Måste bara fråga vad du menar med kaosmänniska?!
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 18:30:40 följande:
    TOTBL.
    Ska jag tolka bokstavligt eller? Menar du att en som tillhör ovanstående tro är en kaosmänniska? På vilket sätt då?
  • jaghopparhögt
    Roze skrev 2010-06-09 20:27:28 följande:
    Ska jag tolka bokstavligt eller? Menar du att en som tillhör ovanstående tro är en kaosmänniska? På vilket sätt då?
    Läs vad TOTBL står för så förstår du vad jag menar.
  • I Blackrose I
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 20:30:10 följande:
    Läs vad TOTBL står för så förstår du vad jag menar.
    Jag VET vad dom står för. Fortfarande förstår jag inte kopplingen till kaosmänniska...En av dom mest lojala vän jag har är en enligt dig "Kaosmänniska". Det är därför jag reagerade på uttalandet.
  • jaghopparhögt
    Roze skrev 2010-06-09 20:33:20 följande:
    Jag VET vad dom står för. Fortfarande förstår jag inte kopplingen till kaosmänniska...En av dom mest lojala vän jag har är en enligt dig "Kaosmänniska". Det är därför jag reagerade på uttalandet.
    Då borde du förstå vad jag menar.
    Vad är det högsta målet för en anhängare till den svarta flamman?
Svar på tråden Satanistisk kyrka?