• RunningWithProblems

Satanistisk kyrka?

Är det någon har som vet vart eller om det finns en Satanistisk kyrka här i Sverige? Jag har letat runt överallt på internet men har ej hittat något.. =/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-08 18:59
    Ursäkta, jag menade inte kyrka utan något ställe som satanister träffas och samtalar osv.

Ber om ursäkt för min miss :)

• Svar på tråden Satanistisk kyrka?
  • I Blackrose I
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 20:34:13 följande:
    Då borde du förstå vad jag menar.
    Vad är det högsta målet för en anhängare till den svarta flamman?
    Hoppar över frågan men du har ingen rätt att döma andras val i livet vad det än må vara och NEJ alla som tillhör TOTBL ÄR inte kaosmänniskor.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • jaghopparhögt
    Roze skrev 2010-06-09 20:42:00 följande:
    Hoppar över frågan men du har ingen rätt att döma andras val i livet vad det än må vara och NEJ alla som tillhör TOTBL ÄR inte kaosmänniskor.
    Jag har inte dömt någon, det är du som inte fattar vad jag menar med kaosmänniska.
  • I Blackrose I
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 20:55:11 följande:
    Jag har inte dömt någon, det är du som inte fattar vad jag menar med kaosmänniska.
    Nej, tydligen inte. Jag får det till en människa som är kaotisk men det kanske inte var det du menade. Rätta mig gärna.
  • jaghopparhögt
    Roze skrev 2010-06-09 21:01:26 följande:
    Nej, tydligen inte. Jag får det till en människa som är kaotisk men det kanske inte var det du menade. Rätta mig gärna.
    Det var inte det jag menade. Jag syftade på det som TOTBL står för och som är traditionens mål.
  • I Blackrose I
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 21:15:00 följande:
    Det var inte det jag menade. Jag syftade på det som TOTBL står för och som är traditionens mål.
    Ok, men fortfarande är det fel ord att stämpla dom med. Visst, liten vriden samhällsbild har dom men annars är det inget större fel på dessa än vanliga traditionella religioner. Finner dom mer normala än anhängare till några av dom större välrdsreligionerna.
  • I Blackrose I

Edit: Liten = Lite

• jaghopparhögt
    Roze skrev 2010-06-09 21:22:02 följande:
    Ok, men fortfarande är det fel ord att stämpla dom med. Visst, liten vriden samhällsbild har dom men annars är det inget större fel på dessa än vanliga traditionella religioner. Finner dom mer normala än anhängare till några av dom större välrdsreligionerna.
    Nej det är ett väldigt passande ord, men det har inget att göra med anhängarna utan det handlar om traditionen. Sen tycker jag inte de har en så värst vriden världsbild heller, TOTBL failar på lite andra saker. Du förstår fortfarande inte vad jag menar?
  • I Blackrose I
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 21:25:12 följande:
    Nej det är ett väldigt passande ord, men det har inget att göra med anhängarna utan det handlar om traditionen. Sen tycker jag inte de har en så värst vriden världsbild heller, TOTBL failar på lite andra saker. Du förstår fortfarande inte vad jag menar?
    Nej, I am lost. Berätta vad det är du tycker är fel med dessa om du vill?
  • jaghopparhögt
    Roze skrev 2010-06-09 21:30:22 följande:
    Nej, I am lost. Berätta vad det är du tycker är fel med dessa om du vill?
    Nej alltså vad jag menar med kaosmänniskor.
  • Gorgoroth
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 18:12:29 följande:
    Men följer du en tradition då?
    Beror på vad du menar med tradition. Tidigare, innan jag blev pappa och bodde ensam hade jag mycket tid för olika typer av ritualer och offringar. Vilket jag inte gör längre av många olika anledningar. Jag har inte samma totala övertygelse som jag hade förr då barnen tar all min tid och har fått mig att ändra syn på en hel del. Dock så ser jag Satan fortfarande som min ledstjärna i livet.

När jag var yngre hade jag planer på att vara med i en mängd olika organisationer. Då var det MLO och även True Satanist Horde som lockade mig. För mig är satanism mörk, destruktiv och ett aktivt sökande efter det totala mörkret och den totala ondskan inom sig. Även om jag mognat och ser saker med andra ögon idag, så kommer jag alltid att ha ett mörkt hjärta och många tankar som aldrig kommer att sina. Jag är 31år nu, och insåg att jag var utvald till satanismen när jag var runt 13, så det är enormt svårt att byta inställning till vissa saker i livet.
Svar på tråden Satanistisk kyrka?