Inlägg från: nyårsbebis10 |Visa alla inlägg
  • nyårsbebis10

Malmö BF 2010

Hej på er! Fick anledning att bli medlem här nu och vill gärna hänga med på er fika. Har ju träffat Pigletten och Kollegan på vattenjympan på Friskis och blev glad för inbjudanSkrattande

Jag och sambon väntar vårt första barn som beräknas komma på nyårsafton. Än så länge går allt bra med graviditeten.

Får ägna kvällen åt att läsa lite i tråden.

• nyårsbebis10

Har hört gott om babybjörnen och att det är den med ryggplatta som rekommenderas för att avlasta ryggen. Beror klart på hur mycket bebisen behagar hänga där.

Verkar som ni kommit igång med bebisshopping. Har sett fram emot shopping länge, framförallt innan graviditeten, men nu har jag knappt vågat köpa något.... Ska iaf kolla in Brio Go´s nya vagnfärger och beställa efter helgen, kul!

• nyårsbebis10

Jag tackar jag med. Bra fika, bra plats och härligt att träffa er andra gravida! Kul att träffas på detta sättSkrattande. Tycker restaurangträff låter bra. Jag har faktiskt aldrig varit på St Marcus men velat gå dit sedan gymnasiet, haha. Kanske på tiden?? Rose garden är mumsigt. Tror jag har rätt lätt med tider så det lämnar jag till er övriga.

• nyårsbebis10

Ser fram emot Rosegarden! Nu mot vattenympan....

• nyårsbebis10

Tror inte det blir en 5 kilos för digFlört Skriv sen och berätta hur det gick!

• nyårsbebis10

Grattis till giftermålet MFJG, låter härligt med höstbröllop. Grattis till er som ska gifta er!! 

Vår föräldrautbildning börjar den 25:e, blir kul att höra hur det va för er som börjar denna vecka. Nu har jag släpat upp vår vagn i 3 paket till lägenheten. Var och hämta den idag och eftersom sambon inte är hemma och jag inte kunde bärga mig tar jag ut mig i soffan nu Glad.

• nyårsbebis10

Vi har köpt en Brio go. Hade bestämt oss för en sådan sedan länge och mest klurat över färgen, nu blev det en cool-blue liggdel och mossgrön sittdel. Känns bra men vågar inte montera förr än lite längre fram. Vad blir det för er Malmölita?

• nyårsbebis10

Hej alla, 
    vi kommer se grymma ut med våra vagnarGlad

Jag ska jobba 6 veckor till och det känns lite långt men det ska nog gå bra, kan anpassa mitt jobb en hel del och ta det lite lugnare i slutet. Det är ju verkligen nära för er som har 2-3 veckor kvar!

Jag ska till Bm på måndag igen. Tror magen växer som den ska iaf, känns i kroppen. Har inte känt av förvärkar eller sammandragningar. Är det vanligare att känna tidigare om man fött innan? Tråkigt att inte du MFJG kan hänga med, vi får ta en träff på helg nästa gång.

Vi andra ses på torsdag! 

• nyårsbebis10
    Monkeyboys mamma skrev 2010-10-29 17:23:31 följande:
    Som sagt hatar telefonen ;) jag känner på mig att lillkillen kommer gömma sig, men håller tummarna för att han inte gör det! Har sååååå ont i ryggslutet nu, vaggar fram. Det ser helt sjukt ut ;)
    Låter inget kul med ryggont. Hoppas det inte blir värre och att du får vila i helgen. Trevlig helg på er alla!
Svar på tråden Malmö BF 2010