Inlägg från: nyårsbebis10 |Visa alla inlägg
  • nyårsbebis10

Malmö BF 2010

MFJG skrev 2010-10-31 20:51:47 följande:
    Neutral kör vi på och det är skit bra. Sonen och maken har känslig hud men inga problem när jag tvättar med det. Då klarar dem inte av dem andra som är "allergitestade" osv..
    Vet du hur det är med mjukmedel, kan ni använda det? Det finns kanske bra mjukmedel ändå men jag tror vi kommer skippa det helt. Är själv känslig och har haft massor med allergier som barn. Nu funkar det mesta men har tänkt på att börja anpassa mig efter råden som gällde för mig och mina syskon för att inte utsätta bebis för extra risk (om den nu ärver mina problem).

Har nog inte känt av hicka, inbillat mig vid något tillfälle just eftersom jag läst att de kan hicka väldigt mycket. Det är säkert det du känner av JoJo10.

Var hos BM idag och hon trodde bebisen vänt sig med huvudet neråt. Ska bli kul att se om det ser likadant ut på Ultraljudet. Kul att höra från er som har varit! 
  • nyårsbebis10

Hej, jag säger det samma som dig Pigletten, har inte mått bra sista dagarna och blev så besviken över att inte kunna följa med....

• nyårsbebis10

Bra att ni hade trevligt, maten är ju mumsig där! Tack för hälsningarna.

• nyårsbebis10
    strasbourg skrev 2010-11-06 22:22:06 följande:
    Hej, kommer sent in på denna tråd men men.....här har ni en Dockan-bo som väntar första barnet 5 december. Det är läskigt snart och jag är skitskraj för förlossningen. Jag är en spontan och social tjej, kommer att vistas mycket ute eftersom vi även har hund.

Hur känner ni andra det med det som väntar??
    Välkommen! Skönt att bo i stan tycker jag med. Bara att ta vagnen och ut och gå, alltid händer det något i närheten. 
  • nyårsbebis10

MFJG, får jag fråga hur kommer det sig att du ska ha antibiotika?

• nyårsbebis10

Ok, får hoppas att det inte blir några bekymmer.

• nyårsbebis10

Stort grattis till pojken Malmölita!! Roligt med första bebisen i trådenGlad. Hoppas att allt gått bra och ni får en bra start tillsammans. 

Välkommen eekramaren, klart att du hör hit! Har du mått bra under graviditeten? 

• nyårsbebis10
    Monkeyboys mamma skrev 2010-11-09 12:26:49 följande:
    Hej och välkomna till er som tillkommit på tråden... Måste fråga om någon varit med om detta, igår fick jag superont på magen inte i, jag låg i soffan och tog det lugnt så jag ansträngde mig inte. Hade ont i flera timmar... Sen när jag vaknade idag så hade jag brun/beiga flytningar med torkade strimmor av blod, inte mycket... Vad kan detta va????
    Hm, gissar också på slempropp. Bra att du får tid och kollar upp det! 

Känns verkligen som det drar ihop sig i tråden med tanke på bebisfödsel, fixeringar och illamående/migrän. Vi får se till att ta hand om oss nu sista veckorna.

Missade ju tyvärr förra träffen och vet inte om ni pratade om någon ny. Jag träffas iaf gärna på en fika, kanske nästa helg. Är det någon som kan och vill?? 
  • nyårsbebis10

Tänkte 20/11 eller 21/11. Jag kan båda dagarna än så länge...

• nyårsbebis10

Välkommen väntarförstabarnet. Bf 1 dag innan mig! Jag ska också på TUL imorgon på Cura, ska bli spännande att höra beräknad vikt och få se bebis igen.

Ska vi köra sön 21/11 kl. 14.00. Hinner du till det JoJo10? Svårt att komma på bra fikaställen...antingen kör vi på Redfellas igen på Entré eller kanske Kallbadhuset. Där är mysigt att sitta tycker jag.  

Svar på tråden Malmö BF 2010