Inlägg från: nyårsbebis10 |Visa alla inlägg
  • nyårsbebis10

Malmö BF 2010

karin010 skrev 2010-11-10 21:43:58 följande:
    Söndag 21/11 kl 14 blir utmärkt för min del! Hoppas att du hinner tills dess JoJo10 och att alla andra kan!
    Nyårsbebis10: Vi saknade dig på vattenjympan i dag. =)
    Nästa vecka blir det nya tag. Förra veckan magsjuk, denna förkyld men nu vänder detGlad.

• nyårsbebis10

Hej Kaarro!

Då bestämmer vi Bagericaféet 14.00. Det är ju inte så stort så vi får hoppas att det är söndagslugnt. Plats till en vagn är det nog iaf. Ska jag se om vi kan boka? Jag gör en fikalista, håller inte riktigt reda på vem som kan. 

Vad skönt om ni får komma hem Malmölita nästa vecka!! Måste vara så härligt att rå om varandra på hemmaplan.

Vårt Tul gick bra, en medelbebis på knappt 2,2 kg. Var det roligaste ultraljudet tycker jag då vi inte var så nervösa! 

• nyårsbebis10

Fika 21/10 14.00 Bagericaféet, Gustav Adolfstorg

nyårsbebis10 

• nyårsbebis10

Hej, nu har jag bokat till 10 personer, har vi lite marginal till ev. bebisar/barn också. Ska bli kul att ses!

Vi har köpt åkpåse, tror nog egentligen som du Karin010 att det hade fungerat utan men tycker det känns skönt att veta att vi inte måste ta på bebisen allt för mycket kläder. Ser så mysigt ut oxå i vagnen med åkpåsen. Vår fungerar i sittdelen oxå så då känns det mer motiverat att lägga pengar på.

I helgen har vi prickat av lite på inköpslistan och tvättmaskinen går runt med små kläder och lakan. Är det fler som besökt Babyringen? De hade bra öppningserbjudande i helgen.

• nyårsbebis10
    karin010 skrev 2010-11-14 20:08:53 följande:
    Nyårsbebis10: Jepp, var på babyringen i dag. Vi var bara in en snabbis för vi hade bestämt att vi skulle köpa ett babygym. Och det gjorde vi och det är superfint! =) Var ni där och vad köpte ni? Vi kommer definitivt att åka tillbaka igen och kolla lite mer noga.

Nu har jag 3v kvar till bf. Undra när den kommer?
    Såg att de hade fina babygym. Vi har lånat av kompisar så sådan blev det inte. Vi köpte badbalja, kudde och lakan istället!. 

Ja nu är det nära för dig, så spännande!! Har du planerat mycket nu när du gått på ledighet?? Mår du fortfarande bra? Ha en riktigt skön måndag när vi andra jobbar Flört 
  • nyårsbebis10

fritt fram att mumsa tolkar jag det som!

• nyårsbebis10

Ta med grannen! Vi ses där kl. 14.

• nyårsbebis10

32 dagar för mig. Har hänt en del saker senaste veckan och jag har gått från att känna mig som en pigg, glad och smidig gravid till en vaggande, ojandes och trött variant av det samma. Känns som huvudet har hittat en position som gillas av bebis och besväras av mig ;)

Välkommen Eden85! 

• nyårsbebis10

Bebis kvar i magen här. Kan inte fika på måndag då jag jobbar. 

• nyårsbebis10
    MFJG skrev 2010-12-12 12:41:48 följande:
    Jag kommer inte imorgon..00.49 kom Antonio vår guldklump. 4050 gram och 52 cm lång..
    Åh grattis!! 
  • nyårsbebis10

Tack för grattis! Hon kom 15/12 Glad. Ingen tvekan över vad som var på gång alltså. Vi mår bra, är glada, omtumlade och fokus är amning, amning, amning. Inte helt enkelt det här men vi lär oss. 

• nyårsbebis10

skulle skriva att det började med att det var vattnet som gick men det föll visst bort....

• nyårsbebis10
    Monkeyboys mamma skrev 2010-12-27 11:48:46 följande:
    Tack alla, förlossningen gick bra och vi ligger på familje bb brevid pigletten som fick sin son igår, grattis!!!
    Vad roligt! Stort grattis till er! Hoppas er första tid tillsammans bli kanon. Häftigt att va BB-grannar!
  • nyårsbebis10

Grattis eekramaren! Härligt att äntligen ha era pojkar hos er.

Svar på tråden Malmö BF 2010