Inlägg från: Malmölita |Visa alla inlägg
  • Malmölita

Malmö BF 2010

Kanon att alla kan!
    Om ni vill kika på hemsidan till restaurangen och fiket på konsthallen så är sidan här:
    http://restaurangsmak.se/

Annars har vi ju en massa andra ställen att välja på i stan men konsthallen har ju bra med plats för barnvagn om MFJG har med Wincent.

Eller restaurangen på Malmö museer:
    http://www.malmo.se/Medborgare/Kultur--noje/Museer--utstallningar/Malmo-Museer/Om-Malmo-Museer/Restaurang-Wega.html

Eller så har vi kallis på Ribban:
    http://www.ribersborgskallbadhus.se/?pid=1

Några förslag =)

• Malmölita

Kl.11:30 låter bra för mig. Tar gärna en promenad efter lunchen också. Vi har ju nära till Pildammarna då Glad

• Malmölita

Ps. Karin010 - roligt att det gick bra när ni lyssnade på hjärtljuden! Alltid skönt att få kollat att allt är ok.

• Malmölita

Kan inget om madrasser, hehe. Ska också kolla in sidan som Pigletten tipsade om.

Är i sthlm nu och har kollat på barnvagnen Kronan, duovagn. Den kändes väldigt bra så jag tror vi kommer att köra på en sån.  En röd Skrattande.

Måste ta upp en annan grej med er. Känner ni att er relation till era vänner har förändrats sen ni blev gravida? Jag känner så med en kompis. Hon är (ofrivilligt) singel och är ute och partajar en hel del. Och nu får jag uppfattningen av att hon inte vill umgås lika mycket som innan. Hon var också den enda som började gråta när jag berättade att jag är gravid... Alla har rätt att reagera som det gör och det är ju de första känslorna som kommer helt spontant så även om jag blev lite överraskad över hennes reaktion så förstod jag henne ändå. Hon sa att hon givetvis var glad för oss men hon kände att det var slutet på en era. Och det är det ju på ett sätt men det betyder ju inte att man inte kan fortsätta att umgås som vanligt. Känner inte så med någon annan men det är tråkigt att det har blivit så med en av tjejerna. Hur känner ni?

• Malmölita

ÄlskadeMirakel: Ja, välkommen hit! Kul att höra gott om Rund och sund. Jag börjar också på vattengympan den 29/9 =)

JoJo10: Då har vi hamnat lite i samma situation. Tråkigt när det blir så... Precis, man behöver inte prata om graviditet och barnvagnar med alla man känner. Men det är väl så antar jag, att vissa personer växer man ifrån i vissa perioder. Sen kanske man växer samma igen =) eller inte... 

• Malmölita

ÄlskadeMirakel: aha, då ska vi inte gå samma dag då. Jag har onsdagar efter jobbet... Har även bokat in mig på gravidyoga men inte på Rund och Sund. Deras tider passade inte mig men jag hittade genom Medborgarskolan. Ska bli skönt att komma igång med lite träning.

• Malmölita

Ja, kul om du också kan fika ÄlskadeMirakel!

Jag började köpa en del kläder för att det är så roligt =) Men nu ligger jag lite lågt.... Tror jag har det mesta i klädväg för den absolut första tiden. Får köpa mer när vi vet kön och kanske när det närmar sig lite mer. Men jag kollade på barnvagn i helgen och jag tror vi kommer beställa Kronans duovagn. 

Marremia: Kul att ni köpt vagn =) Börjar bli mer verklighet hela tiden, hihi. Ska kolla in Emmaljunga en sista gång innan vi bestämmer oss.

MFJG: Ja, det blir väl så att man förlorar vissa och vinner andra... Livet, helt enkelt =)

Nä, nu måste jag springa till jobb, haha!  

• Malmölita

Jag mår kanon =) så hoppas att det håller i sig. Men känner att jag blir lite mer trött av exempelvis att resa. Har flängt lite med jobbet nu och det märks på ett annat sätt nu när jag är gravid. Har gått upp 8 kilo redan... Undrar vart det kommer att landa på, hehe.

Beställde vagn igår på nätet! =)

• Malmölita

MFJG - Å min våg visar på 75 härliga kilo, haha. Men antar att kilona rasar sen vid amning och alla promenader med barnvagnen =)

ÄlskadeMirakel: Vi har beställt Kronans duovagn. De har bara butik i Täby så jag passade på att åka ut dit för att känna på vagnen förra helgen när jag var uppe i Sthlm. Den kändes så bra som vi tänkte oss när vi kollade på deras webbsida. En röd blir det =)

Imorse pratade vi om att ta reda på kön. Men nästa ultra är inte förräns om två månader. Vet ni om man kan få komma till på ett extra ultraljud för det? Vi går på Cura kliniken... Tänkte ringa dit och kolla på måndag. 

Trevlig helg alla!  

• Malmölita

Just ja, 3D kan man ju göra, få grymma bilder och samtidigt kolla kön. Bra idé! Ska fundera lite på det....

ÄlskadeMirakel: Jag hoppas på att det blir fler fikor efter denna =) Så hoppas du kan hänga med då!

Svar på tråden Malmö BF 2010