Inlägg från: Malmölita |Visa alla inlägg
  • Malmölita

Malmö BF 2010

Hej tjejer! Vi va oxå på ultra igår å d gick fin fint. Bebisen ligger rätt, beräknad t att väga 3,1 eller 3,2 kg om den kommer utsatt datum. Vi såg ansiktet å fick fina bilder me oss hem. Min sambo tycker den liknar mig i ansiktet, haha. Jag jobbar 4 veckor till... Mår fortfarande bra men börjar känna lite "träningsverk" i jumskarna å e som en val när jag ligger ner å ska vända mig. Galet osmidig, haha. Jag hänger me till mässan å kul om fler oxå gör d! Men visst blir d mer tid t att ses när vi e lediga

• Malmölita

Jobbigt me ryggont! Har du testat värmekudde på? Det har du säkert men tipsar ändå

• Malmölita

Snart dags att tvätta alla inhandlade bebiskläder =) Någon som har nåt klokt att säga om tvättmedel? Tänker mig att det ska vara oparfymerat men nåt annat att tänka på?

• Malmölita

Ja, hicka det känner jag också. Eller jag tror det.... Det låter som det när Jojo10 beskrev hur det känns. Har inte fattat vad det var men låter som hicka nu när jag läser om det =) Har ni märkt något mönster i när den hickar?

Kollegan - kul att han låg och sög på tårna!!! Aaaaah =)

Roligt att höra att det händer så mycket hos alla nu. Japp, vi ses på torsdag kl.18. Ska bli jätte kul!

• Malmölita

Ni som har/ska handla på Apotektet, vad handlar ni där?

Karin010- Det närmar sig verkligen för dig!!! Skönt att kontrollen gick bra!

• Malmölita

Många bra tips som kommer upp här =)

MFJG - Är bröstpump nåt man behöver?

• Malmölita

Ja, d va super trevligt å jätte god mat igår! Synd att ni andra inte kände er bra. Hoppas ni blir bättre å får en trevlig helg!

• Malmölita

Hej alla å extra hej t er nya som jag ännu inte träffat Jag läser mest i tråden, har bara mobilen så d e lite drygt att skriva. Allt går bra här på neonatal. Har ännu inte kommit igång me amningen men vi tränar Känns lite konstigt att läsa om föräldrakurserna å all annan förberedelse nu när vi plötsligt redan har fött. Skumt att den biten är över... Hoppas att d går bra för er och att ni känner er peppade inför den stora dagen! Den är magisk!

• Malmölita

Kul att ni bestämt tid för fika. Jag kommer om jag har möjlighet! Verkar som vi kan komma hem i slutet på nästa vecka... Kul att se att d ytterligare tillkommer personer i tråden

• Malmölita

eekramaren - jag gick oxå på rund å sunds vattengympa och va super nöjd! Kul att höra att fler hittat dit! Marremia - Kan vi uppdatera bf listan i trådens huvud? Antar bara du kan göra d... Vi kanske ska skriva våra datum igen. Antar att jag kommer först då me min tidiga förlossning, hehe. Malmölita - bf 7 nov 1:a barnet

• Malmölita

jojo10- Jag är i behov av en amningskudde! Så om inte MFJG ska ha den så köper jag gärna den. Karin010- lyxigt det låter me dina planer för ledigheten!

• Malmölita

Eekramaren - Jag födde i lund... Jag hade lotte på vattengympan å hade gärna haft henne som barnmorska! Jag hade med mig avslappningsskivan som vi fick där och lyssnade på den precis när jag kom in t sjukhuset för att komma in i rätt avslappnat tillstånd. MFJG - Schysst att jag kan ta kudden! Ska se vad Jojo10 säger.

• Malmölita

Åh, va bra jojo10! Jag kommer förbi fikan på söndag och tar me mig pengar! Får dock se hur länge jag kan stanna å när jag kan komma. Han ammar varannan timme så d får bli mellan där. Han bestämmer d mesta, haha. Ska bli kul att träffa er en stund på sön!

• Malmölita

Haha, söta ni e Kollegan å Karin010. Han kommer tyvärr inte med denna gången. Han är för liten och får inte vara bland folk pga infektionsrisk, speciellt i förkylningstider.

• Malmölita

Ja, jätte kul att ses även om d bara blev en liten stund för mig ! Jojo10 - kudden funkar kanon! En jätte bra stöd. D blir ju ganska många amningar på ett dygn...

• Malmölita

Hej Eden85! Välkommen hit. 4 dec, ja då närmar det sig

• Malmölita

Grattis till er som äntligen fått era små söta!!!

• Malmölita

Ett stort grattis eekramaren!!!

Svar på tråden Malmö BF 2010