• MFJG

Malmö BF 2010

Ja jag kan ju ses på lite olika och konstiga tider med tanke på min sambos jobb. Men jag är ju ledig alla dagar dagtid annars. =) Ser iaf fram emot att får träffa er nån gång snart. Tänk om någon av oss föder samma dag? Så är vi på BB samtidigt =)

Vi köpte en beg BRIO Happy modell äldre. I pedantskött skick. Den är så himla fin. =)

När går ni på ledighet eller ska ni jobba in i det sista? 

• MFJG

Vi skulle varit på UL igår. Men har fått omboka. Vi ska dit på tisdag. Att jag längtar är en UNDERDRIFT utan dess like och jag är så nyfiken på vad dem ska beräkna bebis vikt till!

• MFJG

Neutral kör vi på och det är skit bra. Sonen och maken har känslig hud men inga problem när jag tvättar med det. Då klarar dem inte av dem andra som är "allergitestade" osv..

• MFJG

Jag känner hickningarna nere i magen. =)

• MFJG
    nyårsbebis10 skrev 2010-11-01 17:18:06 följande:
    Vet du hur det är med mjukmedel, kan ni använda det? Det finns kanske bra mjukmedel ändå men jag tror vi kommer skippa det helt. Är själv känslig och har haft massor med allergier som barn. Nu funkar det mesta men har tänkt på att börja anpassa mig efter råden som gällde för mig och mina syskon för att inte utsätta bebis för extra risk (om den nu ärver mina problem).

Har nog inte känt av hicka, inbillat mig vid något tillfälle just eftersom jag läst att de kan hicka väldigt mycket. Det är säkert det du känner av JoJo10.

Var hos BM idag och hon trodde bebisen vänt sig med huvudet neråt. Ska bli kul att se om det ser likadant ut på Ultraljudet. Kul att höra från er som har varit! 
    Neutral har mjukmedel också. Det använder jag sparsamt och det funkar. Så det är ett alternativ. Men jag använder det inte alltid. 

Jag känner hickan super tydligt.

Imorgon ska vi på UL. Ska bli så spännande! 
  • MFJG

Tul idag. 2268 väger Minibus och beräknas landa någonstans runt 3700-3800 g precis som sin storebror. Fick dock INGA bra bilder då han ligger med ansiktet mot min ryggrad. Fick en fin bild på hans lilla paket dock och den inte så lilla pungen ;) Det visade han glatt upp!
    Hur låg era med sina ansikten?

Har inte tänkt på vad jag ska handla. Vi har ju det mesta hemma redan..;) 

• MFJG

Ja jag har skrivit en lite lista med saker som ska ner i den väskan. Så att om det skulle starta innan väskan är packad har man iaf en lista att gå efter. Sen har jag skrivit mitt förlossningsbrev. Tyckte det var skönt att BM hade viss info när hon kom in förra gången.

Inityol, bephanten, amningsinlägg, bröstpump, bindor (XXXL) är ju sånt man kan köpa på apoteket. Har man glömt något är det inte hela världen. Bara att skicka iväg mannen att införskaffa. ;) Eller traska dit själv och lämna mannen hemma med bebis om man nu känner för det.  

• MFJG

Ja det kan va bra med en rejäl hängmatta storlek JÄTTE TJOCK om man har mycket avslag.

• MFJG
    Malmölita skrev 2010-11-03 21:45:31 följande:

Många bra tips som kommer upp här =)

MFJG - Är bröstpump nåt man behöver?

Jag behövde det verkligen. MEN det kan man vänta med att köpa. Man vet ju aldrig om man får massor med mjölk eller ingen alls. Jag hade så mycket att jag fyllde vår frys. Ska skänka till Neonatal denna gången om det blir likadant.
  • MFJG
    strasbourg skrev 2010-11-06 22:22:06 följande:
    Hej, kommer sent in på denna tråd men men.....här har ni en Dockan-bo som väntar första barnet 5 december. Det är läskigt snart och jag är skitskraj för förlossningen. Jag är en spontan och social tjej, kommer att vistas mycket ute eftersom vi även har hund.

Hur känner ni andra det med det som väntar??
    Hej och välkommen! Bättre sent än aldrig ;) 
    Jag är orolig att det ska gå för fort denna gången och att jag inte ska hinna få min antibiotika 4 timmar innan bebis är ute. Men annars är jag rätt lugn. Det som händer händer och man kan inte styra det hur mycket man än vill. Jag litar på min kropp och kommer följa den och vad den gör. :D

Vi är också ute en hel del. Har också hund. Vad har ni för vovve?  
Svar på tråden Malmö BF 2010