• Suzanna

Katt- p-piller???? Hjälp!!!!

Vår lilla kisse löper, antar jag, eftersom hon skriker dygnet runt och i princip försöker förföra min sambo här hemma

Hon lider verkligen och eftersom hon är innekatt blir det väl än värre tror jag eftersom hom blir så rastlös. Hon vägrar vara ute själv och vi kanju inte sitta ute med henne hela dagarna precis.

Vi har för tillfället absolut inte råd att kastrera henne, men något måste vi göra NU för hon är verkligen helt galen och låter sig inte tröstas av något. Tycker så synd om henne..!

Vad kostar p-piller, vart köper man dem och hur ska man ge dom till kissen?

Hjälp!

• Svar på tråden Katt- p-piller???? Hjälp!!!!
  • Sandy79

OJ! Då var det kastrering jag gjorde på min katt då och inte sterilisering... Hela paketet är borta iallafall !!

• Banangnutten

P-piller kostar ca 105 kr har jag för mig. Var ett tag sen jag hämtade ut. Dem får man på recept av veterinär. På min Fia går det bra att ge piller. Jag lägger henne på rygg i famnen och öppnar munnen på henne. Sen är det viktigt att hålla igen tills katten svalt. Ibland lär jag ha hjälp att hålla i bakbenen.

• Liria

Vi avbröt också en löpperiod med p-piller när kissen hade löpt varannan vecka och började bli väldigt sliten. Det är olika hur stor dos olika katter ska ha så hör med veterinären!
    Katten skulle egentligen användas till avel men vi valde att kastrera henne då hon inte alls mådde bra av löpandet.
    Nu är hon supergo och har hälsan och vettet tillbaka

• Gretchen

Stoppa in pillret o munnen på katten o stryk den på halsen över struphuvudet för att få igång sväljreflexen... Brukar funka jättebra!

Tror att du måste kontakta veterinär för att få recept på p-piller, det var iaf inte receptfritt när jag hade katt för några år sedan...

• Suzanna

Tack tack för alla tips- vi ska testa p-piller nu ett litet tag. Sedan ska vi kastrera så fort vi bara kan. Det märks ju att hon mår väldigt dåligt, och vi får inte sova en blund på nätterna.

Som sagt- tack för tipsen och hälsa era kissar från mig

Zocute:

Är du expert på katter? Du kommer alltid med så himla avancerade och kunniga tips
    Kram,

Suzanna

• Jossan

jag fick ge mina katter ppiller just för att jag inte hade råd att kastrera dem just då jag ringde djurssjukhuset och de skickade ett recept samma dag till mitt apotek så jag betalade receptkostnaderna + ppiller runt 160kr

kram J

• Suzanna

Japp!

Vi har fixat p-piller nu och ska hämta dom vid klockan fem. Djursjukhuset ringde in recept åt oss med. Hon ser så ledsen ut vår lilla misse

Hoppas dom funkar snabbt nu.

tack o kram!

• Jossan

min fick 1 tabl/dag eftersom hon löpte när hon började med dem... tog 3 dagar tills hon slutade...vilket kändes bra för henne och för mig...

kram J

• corinne1

men herre gud!e detta forum för kissar?

• lurksmulan

Zocute: På våra katter måste man använda milt våld, men jag kanske uttryckte mig lite brutalt. Alla tre är som hala ålar och man måste ha ett rejält grepp och se till att pillret hamnar där det ska och att det stannar.
    Som tur var är två av våra tre katter kastrerade och den tredje är för liten för att börja löpa så jag slipper bråka med de nu för tiden.

Svar på tråden Katt- p-piller???? Hjälp!!!!