Är du för eller emot "konstgjorda" befruktningsmetoder?
Det verkar råda delade meningar hurvida man ska "hjälpa" naturen på traven när man inte kan få barn på naturlig väg.
Jag är för
Motivera gärna varför du är för eller emot
Det verkar råda delade meningar hurvida man ska "hjälpa" naturen på traven när man inte kan få barn på naturlig väg.
Jag är för
Motivera gärna varför du är för eller emot
Jag är för, men inte i all evighet med hur många försök som helst och inte när oddsen talar emot att det ska kunna lyckas.
Så jag svarade "annat".
Jag är för...
Har själv varit i IVF karusellen.
Hmm, gillar inte riktigt det där ordet "konstgjort", som om barnen vore framställda på kemisk väg
Jag är givetvis för ivf i alla dess former, precis som jag tycker man ska bota alla sjukdomstillstånd tillfälliga eller kroniska som människor har.
Jag är för.
Men finns ju de som är emot och just pga att kan de inte få barn naturligt är det inte meningen att de ska ha barn, vilket jag tycker är skitsnack
Helt klart för!
Både och. Jag är för fertilitetshjälp åt de som inte av nån anledning uppenbart är eller tros vara olämpliga föräldrar. Och jag anser att hur mycket hjälp man kan få inte ska bero på var man bor utan vara likam oavsett landsting.
Vad gäller IVF och ICSI t ex ingår det däremot en del som inte går ihop med min etiska uppfattning (d v s att embryo skapas utan att få chansen att utvecklas vidare), men det har just med den biten att göras och inte med att det är "konstgjort".
Fem stycken hittills som missunnar mig barn! Garanterat såna som själva fått alla sina barn utan minsta lilla ansträngning och endast grundat på att de råkat vara superfertila tycker att fertilitet och förmågan att bli en bra mamma hänger ihop. Jaja,jag ska väl sluta bli förvånad. Och mycket gärna trycka upp min graviditet och barn i ansiktet på er när jag väl kommit så långt!! Nästan så jag önskar att vissa kunde bli infertila-då skulle det ljuda ett annat ljud i skrällan minsann om ni själva blev drabbade av detta HELVETE!! Gå EN dag i mina skor och försök sen leva vidare.
Jag är för i de allra flesta fall. Dock emot när det gäller 70-åringar som får barn med hjälp av äggdonation och liknande.