Tittij skrev 2010-05-21 12:05:43 följande:
Vi har ju precis byggt i Kyrkbyn, Byle precis på gränsen till Vallentuna.Tomten tror jag vi betalde 2,4 för.Slutpriset på huset landade på cirka 3,5 miljoner. Men då var vår tomt för blåt så vi fick en extra kostnad på grunden på 350 000 som man kan dra bort om man har en bättre tomt.. Vi byggde ett kataloghus, Söderviken. Vi har även en del tillval såsom kamin, inbyggd vinkyl, extra stor spishäll, inbyggd grill i köksön osv. Vill man inte kosta på sig allt sånt på en gång så minskar ju även priset mot vad vi betalat. Om du är intresserad av Eksjöhus skulle jag tipsa dig om att komma ut till oss, vi har ett Söderviken, grannarna två st Ekeberga samt ena grannen och även ett par på granngatan som byggt Björkudden. Hela Byle exploderar av hus från alla möjliga husleverantörer så ta bilen och kom förbi och kika på alla nybyggda hus!!
Vad trevligt!
Jätte fint hus ni har byggt - måste verkligen ta ett kik på det och området - tack för tippset!!
Vi har tänkt att allt ska landa på mellan 4 - 4,5 milj. Tomten kostar 1,5, sen e det anslutningsavgifterna och markarbetet, så själva huset får inte kosta mer än 2 -2,5 med grund o allt. Hmm.. det blir ett meck känner jag.
Sen har vi inte jätte lång tid på oss, då vi får en liten i oktober, så man har nog inte så mkt möjlighet att göra massa själv.
Vi ska börja kolla runt på husleverantörer o jämföra priser mellan dem.
Sen får vi se om vi har möjlighet att bygga, annars får vi väl köpa ett färdigtbyggt - då vet man iaf hur mkt man ska betala i slut endan.
K