FruW skrev 2010-08-30 19:46:39 följande:
Mallanis - blä!!! Vet precis hur det känns, tungt tyngre tyngst... Men - jag och Pancakes är jätteglada för sällskap i september!! Stor kram till dig!!!!!!
Sofy - nepp precis, vill INTE ha bebis!! Inte alls!! Vet du - jag har hört att de växer upp till odrägliga tonåringar med!! O då kostar dom oxå pengar... Håller med Myra (tror jag) jag vill shoppa jag

Jo, det där med att slappna av har man ju hört... Det kan säkert stämma, men jag önskar att någon kunde tala om HUR man ska göra för att inte "tänka på det" - är ju inte så lätt direkt...
Kommer tyvärr att göra er sällskap en månad till jag med... bara känner det på mig... Trots ömma bröst... Men v'äntar och ser- under kan ju ske!
Ang slappna av eller inte... Så tycker jag det är det sämsta rådet... men visst alla säger det... Nu senast sa en kompis att "jag skulle vänta in själen.... " ( Lätt att säga om man ine behöver vänta mer än 2-3 månader!)
Men hur sjutton kan ägg och spermie göra skillnad på (barn)stress och (jobb)stress... Och om nu tankens kraft kunde påverka så skulle vi ju inte behöva några preventivmedel utan bara "hoppas, hoppas på baby" så blev det inga... Och är det någon gång man är medveten om äl och hormoner så är det ju under IVF mm och många blir ju gravida med hjälp av IVF... Så tänk och grubbla hur mycket du/ ni vill- men slappna av för att du mår bra av det... men inte för att lättare bli gravid!!!
( Jag har blivit gravid både när jag inte ville och när jag varit supermedveten om äl och planerat för det... )