Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Tack mimmi... återkommer och berättar hur det går... Jag har iaf ÄNTLIGEN bokat upp mig på ridlektioner!! ( I ett års tid har jag tänkt , det är ingen idé- jag är ju snart gravid!). Men är det en inbetanling på 2500 som behövs för att jag ska bli gravid så får det väl vara det då... *ironi* 

Ja, alla måste ju få ha "sin religion"! Tack för en underhållande kväll- nu är det sängdax... Valde familjeliv framför TV ikväll... men har lovat mannen att inte bli för "beroende"... men så här innan bim- brukar fl behövas lite!

KRAM alla goa och roliga tjejer!

• pixerpie
    FruW skrev 2010-08-30 20:45:57 följande:
    Pixan - ridning is the shit!! är såå härligt, och det om något är avkopplande och hjälper en stressa av! Hästarna märker ju direkt om man är stressad, då funkar ingenting!! Heja dig!! O hälsa maken att lite FL-tid bara är bra, då kan du älta med oss i stället för med honom Flört
    Visst är det så... Flört
  • pixerpie
    FruW skrev 2010-08-31 17:31:30 följande:
    Hej flickor!

Skulle behöva lite tips och råd... Hur har ni gjort med familj, vänner, jobb, bekanta med era mf och fortsatta bebis-verkstad? För mig vet närmsta familjen om våra mf, och att vi försöker, samt nära vänner, samt 1 arbetskamrat... "Vanliga" vänner och jobbet vet inget... Funderar på det här med utredning, medicinering, ytterligare försök - graviditeter och ev mf... känner ju att det tar på en känslomässigt och emellanåt fysiskt.. Hur öppna tycker ni att man ska vara till jobb och till sin umgängeskrets? Tidigare har jag känt att jag inte velat berätta om att vi försöker få barn för vännerna då jag inte vill ha alla spekulationer som brukar bli... Jobbet ville jag inte heller skulle veta att vi försöker, så man inte riskerar att gå miste om chanser och liknande där för att man redan blir "uträknad..." Men som situationen är nu så är jag inte alltid på topp, är ledsen och nere emellanåt både på jobbet och bland mina vänner... En sida av mig vill berätta så de förstår, en annan vill fortsätta hålla det hemligt... Hur har ni gjort? Hur "ska" man göra?? Fördelar och nackdelar med de olika alternativen??

Är jättetacksam för era synpunkter!!

Kram Mimmi
    Har haft samma funderingar... är ny på jobbet- har inte berättat något men kännersom du att jag inte ger 100%... Kropp och psyke är så trött... Har berättat för familjen... för en nära vän- som vetat allt och som verkligen stöttar. Nu berättat för två vänner till... En jag ångrar eftersom hon bara lever i sin babybubbla och har noll förståelse- och vi hade kunnat vara lika långt gångna...  En annan som känns bra eftersom jag istället fick andra förtroenden- och lite tips om bra läkare...

Jag kände att jag skulle berätta för att det var jobbigare att ha en massa "konstiga ursäkter" till att jah mådde dåligt och lika det att vi försöker- istället för att "svara undvikande" kunna säga att  ja- vi försöker men det går inte så bra.... Jag är inte där än, men hoppas kunna svara så... Det är ju inget ovanligt eg!

Känn efter vilka du vill ska veta... Hjälper det dig att de vet- lyssnar och förstår de... Men "mår du dåligt" och det märks kanske det känns bra att berätta eller om någon frågar... På sikt kommer jag nog att berätta för någon på jobbet- iaf när jag blir gravid nästa gång... Så de vet läget... eller få se hur det känns.

NU RIDLEKTION- JIPPI!!!
  • pixerpie
    BIM SEPTEMBER
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli ) ÄL 26e augusti
    13 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF) ÄL 1 sept
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - SoMa72 (5:e försöket efter MF i apr -10)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    28 sept.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Fick EN egen cykel Hoppas på en egen äl til! (ca 14 sept))
    30 sept - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)
    2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
  • pixerpie

Pancakes och SoMa- jag hänger på och hoppas på 5 ggn gillt och en juni-bebe! *smile* Alla andra med- det är ju en försommarbebbe vi ska ha- allihopa! Det röstar jag för!!

Denna månad är första som jag inte bröt ihop totalt när mensen kom... Känner mig ovanligt lugn, trygg att det ordnar sig- jag blir ju iaf gravid... har en underbar solstråle ( som iof ger mersmak), trivs på nytt jobb- försöker se det positiva i att hinner jag jobba 1½- 2 år så kommer jag uppskatta mer att gå hem... Men visst hade jag gärna suttit höggravid och väntat på bim också. (Men den tiden kommer!!)

Ringde iaf en klinik och undrade om hon tyckte jag skulle söka för mf:en, att det tar tid och mjölk i brösten. Döm om min förvåning när jag fick tid i nä vecka och ett jättetrevligt bemötande!! Hade iof hört att de skulle vara bra- men alla andra jag ringt har ju sagt vänt a ett halvår och återkom sen... Ska ta hormonprov och hoppas på ett ul som visar äl.

Ha en skön dag!

• pixerpie

Ja, det var en riktigt bra sköterska som b la sa att  "det är bättre att kolla att allt är ok så slipper man gå och oroa sig... läser man på internet  har man till slut alla fel..." Hon trodde på något hormonellt- och det tror jag också...

SoMa, jag har börjat testa innan efter mina mf... just för att få veta, jag vill veta om det ev är ett tidigt mf. Mina mf har ju varit mellan dag 33-35... och en vanilg cýkel mellan 30-32(33) dagar... Denna månad kom mensen på dag 33 och då var det skönt att veta att det verkligen var mens och inte ett tidigt mf till...

Nu ska jag forsätta pyssla med min sjuka lilla "guldklimp"- vabbar för magsjukt barn!

KRAM!

• pixerpie

Oj, usch och fy för ev mf... man går sönder och "dör" en liten bit... Vi är ju många med samma erfarenhet- men tiden läker... Tillåt er att vara ledsna och sörja en stund- sen är det dax att "sopa ihop" sig själv och försöka se det fina man faktiskt har runt sig... Imorgon ska jag till privat gyn och få börja utredning(?)/ ta några tester- men hon sa något klokt och det är att även om mf är en jobbig och nödig upplevelse så blir ju jag/ vi iaf gravida. Många har ju problem att bli det också...

Styrkekramar till er som behöver!

• pixerpie

Grattis Pancakes! Hoppas kunna göra dig sällskap nere på lista nästa vecka... Håll tummarna för 5:te ggn gillt för mig med!!! VILL,VILL, VILL ha plus nu!!! Visst skulle du med haft bf i okt om det gått vägen??  ( Kommer kännas skit att inte vara gravid då- så håll någon extra tumme för mig!)  Fyra nära mig är höggravida nu.... 

Sugerrush- jag hade också två täta mf... man kommer sakta över det... men kul är det inte... Jag rasade massa i vikt.... Styrkekram!

Ömma bröst men inga andra symptom- försöker att inte analysera! Var ju till läkaren förra veckan- och han undrade vad jag gjorde där... Allt såg iaf bra ut och han tyckt jag skulle lägga pengar på nåt roligare än gravtest! Sa att om man testar varje dag under en cykel är det inte ovanligt med utslag under ett dygn även om det är "inte" är en graviditet eller iaf en misslyckad!

Kramar!!

• pixerpie
    MCT79 skrev 2010-09-25 15:53:35 följande:
    hej tjejer...
    Sugarrush jag förstår att du behöver en brejk, vi finns här när du behöver oss!

Pixan, jag har också ömma bröst nu.. men bara äl+4 så jag kan omöjligen ha några symtom alls..=) Gud vad sakta tiden går...

Jag skulle haft BF i morgon... har tänkt på det en del sista dagarna.. å nu är jag inte  gravid alls...när jag började blöda och fick mf konstaterat i januari så tänkte man ju att man snart skulle vara å¨banan igen.. iofs tur att jag inte visste det jag vet nu. Hade nån sagt åt mig 22 januari att jag skulle blöda en bit in i april hade jag nog fått panik...
    Usch, förstår känslan... Var också så inställd på att vara gravid igen eftersom det ju var en evighet till oktober... Hann ju med ett mf till i april och sedan dess har kroppen flippat totalt!! Och du har ju tyvärr också erf av två mf- blä för det!! Men enligt läkaren skulle ömma bröst och t om mjölk i brösten för mig inte göra någon skillnad eftersom jag ändå har äl... men påmind blir man ju hela tiden då det spänner och drar och växer en halv stl... Vore det inte för brösten hade jag nog kunnat ignorerar och glömma av väntan på bim eftersom jag har mycket omkring mig ändå...

Hittar du någon bra strategfi för att " orka igenom" förväntat bf så dela gärna med dig...

Vi får kämpa tillsammans och hoppas på att vi snart har små underverk i magen... men njuta av det på samma sätt som första gången kommer vara omöjligt... samtidigt borde vi ju ha "gjort vårt för statistiken" ...

KRAMAR!!
  • pixerpie
    Pancakes skrev 2010-09-27 10:43:04 följande:
    Japp, skulle också haft BF i oktober. Nu blir det i juni istället om allt går vägen. Hoppas hoppas att du plussar nu!!!

Som sagt, man behöver inte ha en massa symtom innan BIM. Jag har inte haft det varken nu eller förra gången jag plussade. Enligt läkaren jag pratade med idag är det många som inte får det och de som får det är det vanligare att man börjar må illa i vecka 8 typ.
    Tack för omtanken! Nu utbildning några dagar-  lite annat att tänka på- få se till helgen... Hoppas, hoppas jue...
    Hoppas du får en massa "jobbiga" symptom snart och att det går bra på vul!
    KRAM!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3