Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-11-19 20:20:02 följande:
    Nu gråter jag. Jag blöder mer och mer.
    Varför ska det vara så omöjligt att få behålla ett barn?
    Å, sötaste du! Kramar i massor!!
    Ovissheten, och pendlandet mellan hopp och förtvivlan är inte lätt!! Och vad kan man göra åt det... Bara vänta och se!!!

Det känns långt borta nu... men jag lovar när din lill* äntligen kommer, om 8, 11 eller 15 månader så kommer det vara så självklart att det var JUST DEN du väntat och längtat efter!!
  • pixerpie
    YES!  Uppdaterar och ser att detta blir försök nr 7 efter senaste graviditeten och 7 försök räknas ju som medel att det tar sig på... Hoppas, hoppas, hoppas!!!

BIM NOVEMBER

16 nov - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)
    28 nov - Jania (försöker efter mf i aug -10)
    29 nov  - Atti (6:e försöket efter ma juni-10)
    29 nov - Pinglan83 (1:a försöket efter 6mån gravförbud pga partiell mola apr - 10)

BIM DECEMBER
    4 dec - Mimmi80 (8:e försöket efter MF)
    6 dec - Knuts76 ( 1 MA, försökt sen -05)
    9 dec - MCT79 - (2:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    13 dec- leaeva -(1försök efter mf okt, mf nov)
    13 dec - pixan ( 7 försöket efter mf april, även mf feb.)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj
    Anneh

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)
    Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)

GRAVIDA

Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Soffy83 BF 11/7-2011
  • pixerpie

SoMA, hur stämmer gravid v 1-2 i förhållande till äl då??

Sugar, ja tillsist tar tårarna slut!!! Men ni har ju lätt att bli gravida iaf!! ( Vilket inte jag har, suck!)

Mimmi, kan också känna igen de känslorna! Så att det tar lite tid kanske eg gör gott... Vet att jag ommer bli övernojjig nästa gång jag bir gravid, men tre mf på raken är ju inte vanligt! Härligt du kom med i studien!

Nu åter till köket med bak och mat!!

• pixerpie

Hej!

Kul med många pluss- hoppas det smittar!
    Nu är jag trött på att vänta!!!! Och idag hade vi en planerat besök hos privat gyn men fick ställa in p g a magsjuka, suck... Har vabbat sedan fredag och trodde vi skulle kunna gå på dagis och jobb idag, men liten blev sjuk igen vilken borde vara omöjligt eftersom vi inte träffat någon på 5 dygn...  Får ju iaf lämna blodprover hos lndstinget denna månad... Och äl till helgen! Håll tummarna!!!!

SoMa! Jag tänker göra nub/kub... eller iaf tidiga ul, när det väl tar sig... känns som en evighet dit... Med första barnet hade jag ingen tanke på det, men nu med dels mf i bagaget samt mer upplyst om vad som kan vara fel/ gå snett så kommer jag inte våga att inte göra testen... Så känns det nu iaf!

• pixerpie
    MCT79 skrev 2010-11-24 12:35:31 följande:
    Jag är med dig Pixan... vill också plussa snart.. min hjärna har brjat tänka på paus med. orkar inte riktigt... bara köra på istället.. inte tänka på äl, bim eller stickor.... bara ha sex när man känner för det..
    Ja, du och jag... Denna månad kan det väl vara vår tur!! *tummis*

Jo, jag har övervägt det med men kom fram till att ovissheten är värre och att jag ialla fall inte kommer att kunna släppa det... Så jag testar på och har maratonsex runt äl... Fick precis ett ganska starkt streck- ska testa igen imorgon... är rädd att jag slutar testat för tidigt... men ikväll får vi väl se till att få till det- magsjuka eller ej... och liten får ligga i sin egen säng...  

Och även om det känns pest emellanåt så kommer ju både du och jag att bli gravida igen och så småningom sitta med våra små underverk i famnen!! Och framtills dess är det ju bara att göra det bästa av det... Så en whiskey kan jag ta för att slippa magsjukan...
  • pixerpie
    sugarrush skrev 2010-11-24 15:19:04 följande:
    Tack!
    Det värmer.

Just nu känns allt fruktansvärt hopplöst och jag fattar inte hur jag ska orka ta mig igenom det här över huvud taget. Jag försöker ta mig igenom en dag i taget men allt känns skit. Och när läkarna säger olika saker, vad ska man göra då, liksom? Jag skulle ju göra precis vad som helst för att få behålla ett barn.

Hur många fler barn ska jag förlora? Kommer det NÅGONSIN att funka? Och vad är det för mening med någonting alls om det aldrig kommer göra det?
    Å, söta du! Det kommer visst att funka... Men vilka läkare som ger olika bud hela tiden... Men jag tror att vitsen med att vänta en mens också kan vara att man får mer mental balans?? ( Bara en tanke.) Privata gyn jag gick till men som inte vill hjälpa mig sa att det är inte helt ovanligt med "plus" i cykel om man skulle testa varje dag- vet inte om den tanken hjälper eller själper dig... Iallafall unrar jag om du kan prata med någon? Mig hjälptde det mycket att ha en vän som lyssnade... sen har jag berättat för närmaste familjen också...

Styrkekramar, vi är många som förstår och vet vad du går igenom!
  • pixerpie
    SoMa72 skrev 2010-11-24 15:24:48 följande:
    Jag tänker ju oxå göra det, om man nu hinner så långt nån gång? Sist sket det sig bara någon vecka innan det var dags för det testet. Sen fladdrar tankarna iväg (jag är ju f-n hopplös!!) och jag börjar måla upp skräckgrejer om att det kommer bli dåliga resultat pga min ålder och man får ta ställning till abort. Skrikandes 
    Jo, fast jag tänker att är/ blir det dåliga resultat är det ju bättre att få veta det tidigt... Och hinna fundera på alternativen
    Har vänner som fick ta beslut om abort på stånde fot  ( nåja, nästan iaf- 1 dygn) p g a v 17+ 6...
  • pixerpie

Ja, MCT ha-ha... Onsdag var det, ja!!! Och äl...

Men Sugar vilken skitkurator du träffat... Men de flesta läkare tycker ju inte om internet... Får ofta frågan- och vad har du läst det?? Privat gyn gyn frågade vad jag hade för diagnos enligt internet och vilka prover jag ville ta- men med glimten i ögot.... De är ok, de jag träffat, fast vi är oense om jag ska ha behandling eller ej... Inboxa om du vill var du bor så kan jag säga vilket, är i södra Sv.  

Nu är det nog med fl för idag... barnet vill gosa och mannen tycker sådär om fl!
    KRAM!

• pixerpie
    sugarrush skrev 2010-11-25 08:32:49 följande:
    Och ytterligare ett inlägg från psykopaten :

Ni är verkligen GULD, tjejer! Tack för att ni finns, och orkar lyssna!
    SoMa, MCT, Pixan, Mimmi, Odd, Annaj, Atti, kanke har jag glömt någon, ni ska veta att att era ord värmer enormt.
    Tack!
    Tack, det värmer!!

Ang psykopater eller inte... Det är ju tackvare er jag inser att jag inte är psykopat utan bara helt normal! Att jag inte är ensam med alla känslor och tankar!!
    KRAM TILL ER ALLIHOPA!!!!
  • pixerpie
    SoMa72 skrev 2010-11-25 07:52:37 följande:
    Missfall! Gråter Kände det på mig på nåt sätt ändå,  undrar när blödningen ska sluta? Var nästan helt blankt på morgonens test... Skit!!!!! Gråter 

Men hörrni, visst borde jag kontakta nåt gyn nu? Ska gå på nåt privat och inte till sjukhuset, för där är de inte bra... Och hur ska jag klara av den här dagen då? Rynkar på näsan

Tur att jag har ER! Hjärta

Kram
    Nä, det kan inte vara sant!!! Usch, fy och blä!!! Det är ett helvete att gå igenon, igen.... Finns inte ord!!!
    *kramar om*

Men har du jobbat länge där du är? Finns någon "bra" på jobbet, kanske känns bättre om någon vet...??? Det känner du bäst själv, men bara en tanke...
    ( Nästa gång om/ när jag blir gravid tror jag jag ska berätta för nån... Så de är beredda om något skulle inträffa...)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3