Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2011-01-11 18:44:47 följande:
    Tack Emma/Pigrimmen och pixan!
    Vad snälla ni är.

Jag har verkligen inte fattat det här än, det känns helt sjukt.
    Är nervös och tänker "tänk om jag inte börjar blöda på BIM i helgen", men samtidigt så tycker jag att min kropp har börjat bete sig annolunda redan nu, somnade nu på eftermiddagen, smakar jätteäckligt i munnen.. så jag antar att det finns något därinne, hoppas nu bara den håller sig kvar!

Visst är det konstigt hur man helt plötsligt känner att något är annorlunda?? Det är inte bara det att det molar lite...nåt är bara annorlunda!
    Är dock fortfarande SJUKT RÄDD att vakna upp imorrn och att mitt supersvaga sträck har försvunnit, att alla känningar är borta och att tomheten kommer tillbaka, så jag förstår din oro!
    Men vi får stötta varandra, tjejen! Jag tror att det är vår tur nu, ALLA i den här tråden förtjänar medgång!

Mimmi- Jag hoppas det är din tur nu! Det är dags! Allt mitt hopp och alla mina godaste tankar till dig!!

• skruttnorpan

GRATTIS Alicia!!!
    Härligt tjejer!!
    Mitt plus var väl kanske liiiiite starkare idag, men fortfarande väldigt svagt...

Sugar, hur gör du med skidorna nu?? Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till att idrotta under grav med ett MF i bagaget. Har match på lördag och vet inte om jag vågar...gör jag rätt i att ta avstånd från kontaktidrott eller är jag bara nojig? Hur tänker ni andra??

Januari ska bli BÄÄÄSTA månaden!!Skrattande

• skruttnorpan

Hej och HÅ vad man missar på en dag!

Pancakes skrev 2011-01-12 13:38:06 följande:
    Men jag förstår dig, man är livrädd i början...Kanske är det annorlunda med kontaktidrott. Kan någon råka nocka dig i magen typ?

Ja, jag insåg väl det sist jag var gravid- att jag fick så himla många slag i magtrakten. Har en ganska fysisk spelstil där jag dels ska blocka motståndarens väg med kroppen i försvar plus att jag har en ganska agressiv roll i anfallsspelet och ofta attackerar mot min försvarare. Spelar inte på elitnivå längre, men in en serie där fortfarande rätt hyffsat motstånd finns. Mitt lag är dock i ganska dålig kondition, vilket gör att jag ofta spelar hela matcher utan byte...har aldrig bett om byte hittills under min "karriär" så laget skulle undra om jag plötsligt började spela mindre.
    Har faktiskt funderat på att köra mer body pump, zumba, step och liknande...känns som att man kan kontrollera bättre själv där hur mycket man tar i och vad man vill undvika.

Sofy- är du VÄRLDENS finaste männsika, eller?!?! Hur go' som hellst!

Mimmi, kul med ÄL! Vi körde på dagligen runt omkring...som du säger med lite udda metoder *hehe*, men det fungerade ju faktiskt riktigt bra, hahaha...sjukt roligtSkrattande

Sugar- YEEEES, till normala prover! Ang dosen så kommer det lösa sig, om inte annat finns ju Sofy där för dig! Nu KÖR vi, tjejen! Det här blir superbra!!

• skruttnorpan

OK, Ladies! Nu får jag nog ta och säga att jag är gravid! Fortfarande svagt utslag, men nu kan jag se sträcket om det ligger på handfatet och jag står upprätt och då är det ändå inget spöksträck! Har dessutom blivt starkare för varje dag så nu har jag faktiskt maila sophiahemmet och kollat om jag får komma dit på en koll.
    Väntar någon dag till med mitt CB så att det säkert ger utslag...men jag sticker ut hakan och vågar säga att jag är gravid ändå! Skrattande

• skruttnorpan
    needtobreathe skrev 2011-01-13 07:42:43 följande:
    Förlåt.. men hahahahahahaha!! Fan va KLOCKRENT!!!!! Kan inte släppa HUR du blev gravid denna månad.. helt fantastiskt!!! {#emotions_dlg.flower}

Återigen.. GRAAAATTIS!!!
    Hahaha, nä- faktiskt superkul!! Skrattande Alla sätt är bra utom de dåliga, heheTungan ute Men...blir det en tjej kommer jag nog hoppas på att det var från vårt arbete dagen innan ÄL...blir det en kille känns det som att "klinik à la skruttis" som gjorde jobbet, haha!

Vet du vad ni väntar eller blir det en överraskning för er?
  • skruttnorpan
    needtobreathe skrev 2011-01-13 08:02:30 följande:
    Haha ja så äre ju! ;) Håller tummarna för att de går vägen nu! Har du ngn kontakt på Sophiahemmet då som du kommer få hjälp av? VUL osv?

Nej vi vet. de är en grabb! ;) Dom såg de redan på UL i vecka 13+3.. väldigt tidigt ;D Sen bekräftat igen på RUL.. sen igen på förlossningen x 2.. senast i måndags.. De går inte missa hahaha! En välutrustad liten herre säger dom! :D Jag känner mig mer som en "pojk-mamma" då jag är lite grabbigare själv, lekte bara me bilbanor, bilar o sånt när ja va liten haha, hatade klänningar o sånt.. så de känns bara så.. hade självklart (!!!) blivit lika glad för en tjej, men min magkänsla har från dag 1 sagt att de är en grabb därinne så jag blev inte förvånad! :D
    Ja, jag har gått på Sophia hela året pga fertilitetsproblem...har en IVF-tid i oktober, då jag troligen inte skulle kunna bli gravid på egen hand...Nu har vi ju inte sett det än, men det känns som att mina odds har stigit lite de senaste månaderna, haha. Får tidigt VUL, v 6 tror jag, och sedan med regelbundenhet efter.

Vad kul att det blev så som du känner dig tryggast med! Är nog alltid bra när det gäller första barnet i alla fall- sedan är man ju "van" och klarar vad som hellst, haha.

Stort lycka till i alla fall!
  • skruttnorpan

Haha, COOOLT, jag ser precis! Gud, vad häftigt att man verkligen kan få så tydlig uppfattning med teknik idag...SHIT vad häftigt!

Muffe, jag sparar övergången till jag tagit ett CB. Larvigt- jag vet, men vill vara HUNDRA!Skäms
    Tack för inbjudan!!

• skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-13 13:54:29 följande:
    Nu löste det sig nog, jag satt och grinade i 2 timmar framför datorn (hormoner eller ) sedan skrev jag ett långt mail till henne och berättade om missfallen. Hon tog det bra och jag tror hon håller tyst.
    Jag tycker så mycket om denna kollega, hon är min bästa vän på jobbet, och jag hade nog ändå velat att hon skulle veta tidigt, eftersom jag kanske mår lite skumt, och beter mig skumt, framöver.

Fast ja, det blev ju lite tokigt att hon fick veta före självaste pappan till barnet

Men TJEJEN! Vilken sits! Klart att det är jobbigt att hon fick  veta innan pappam, men å andra sidan kan det kanske vara skönt att någon vet? Mina nära vänner kommer nog få veta rätt snart, med tanke på att de ändå fick veta det när det gick åt skogen...jag är en person som inte kan dölja om jag är lessen...då är det bättre att folk runt om vet hur det ligger till...

TAAACK för att vi får stanna ett tag!! Som ha rnämnt ovan så känner man sig så osäker på om det verkligen går att lita på. Fick nojspel vid Sofys inlägg om att hon fattade att det skulle gå vägen när pluset var starkt på bim-2...i sånt fall är jag RÖÖÖKT!!Obestämd 

Pixan - nu håller vi tummarna!!!

• skruttnorpan
    needtobreathe skrev 2011-01-13 21:56:12 följande:

Meeeen NEJ Skrutt!! De va INTE så jag menade! ALLA är olika och får olika utslag på tester, lika långt gångna eller ej. Odd har skrivit väldigt bra om tester + styrka härinne innan! Det har ingenting med att göra hur det kommer gå eller hur gravid man är!!! Det var bara att för MIG kändes de annorlunda den här gången, mitt starka test fick mig att vara lugn, men du är ju lika gravid DU! Starkt eller svagt spelar ingen roll, du är gravid och de säger ingenting annat!!

Dessutom visar olika tester olika starkt hur gravid du än är, för de är olika nyanser o allt vare är i testerna.. jag testade me apolivas tror jag de heter, från apoteket.. så du ska inte jämföra dig me hur starkt eller svagt andra har!

Så jävla dumt av mig o skriva de.. lätt o misstolkas! Fan.

Oj, nej ta inte så hårt på det! Jag ska testa med CB imorrn, då får man svart på vitt...testade nu ikväll och det har blivit lite starkare ändå...trots kvällsurin...så snart slipper ni förhoppningsvis höra mig ojja mig, haha!

Tänk om man kunde vara expert på allt det här...veta exakt vad det betyder att plusa tidigt eller inte, att ha symtom eller inte... Då hade man kanske kunnat glida med lite lättare, haha...
  • skruttnorpan

SoMa- jag har också haft ÄL-lknande flytningar senaste veckan...och det var ju tecken på något bra!!

NUUU, tjejer, ska jag steppa ur min egotripp och börja fokusera mer på er fina tjejer här inne än på mig själv! CB med veckoindikator visade ett tydligt GRAVID 2-3v så nu vet jag säkert! Är SUPERGLAD, för förra grav steg aldrig hormonet mer än att det stod 1-2v- testade med ett par v mellanrum då jag inte tyckte att det stämde. Nu stämmer i alla fall veckorna så hoppet ligger högt!

STORT TACK för all fin pepp och lugnande ord de senaste dagarna!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3