Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2011-01-05 16:40:26 följande:
    Du testade redan idag alltså...Modigt av dig!
    Du kan ju fortfarande ha blivit gravid, du vet bara inte om det ännu! Hoppas det börjar kännas lite mer om några dagar.
    Ja, jag testade...vet inte riktigt varför, viste att det inte skulle visa något...men jag hade ju test hema så...Glad
    Önskar jag kunde tro på att jag blivit gravid, men det känns än så länge inte så...kan inte ens inbilla mig metallsmak i munnen, haha Tungan ute

Har du fortsatt känna av symtom under dagen??
  • skruttnorpan

Heja Gunde!! Har du åkt vasan förut? En tjejkompis till mig ska åka riktiga vasan och har som mål att komma in på 7.30. HEELT galet, jag gör typ en mil på en timme...och då 9 mil...det skulle ta hela dan juh! Riktigt kul med tjejvasan! Hoppas dock att du får användning av avbeställningsskyddet!

Boobsen blir bara mindre och mindre ömma. Har sånna där heeelt vanliga "flytningar-innan-mens" också, så det känns lite dystert faktiskt...

MEN!! Jag måste berätta om min natt!!
    Låg i min varma säng och drömde om att jag gjorde mackor mitt i natten för att jag var hungrig (skumt bara det). När jag stänger kylskåpsdörren i drömmen sitter en svart katt och tittar in genom fönstret, lixom lite hotande. straxt därpå vaknar jag av att det ringer på vår dörr, mitt i natten! Jag- som helst av allt vill somna om och glömma min obehagliga dröm- blir nästa arg när sambon tänder lampan och springer till dörren, han har nämligen fotbollskompisar som kan vara lite omogna och ringa på mitt i natten på fyllan och i mitt yrvakna tillstånd tänkte jag inte på att det var en rätt ologisk dag för dem att vara ute o kröka på. Det visade sig dock vara polisen som letade info om ett mord på gatan! Helt stört! Där ligger jag och drömer om ett hot utanför fönstret samtidigt som en granne blir mördad! Läskigt!
    Hoppas även att den andra delen av drömen - att jag var hungrig mitt i natten- kan betyda något...hade ganska kraftig halsbränna när jag vaknade... Som vanligt ett pendlande mellan hopp och förtvivlan, haha. Fas 3 fulländad!

Någon med ett fint plus som morgonpresent??

• skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-06 08:19:50 följande:
    Men HERREGUD vad läskigt! Ett mord på er gata?? Är det det som står högst upp på aftonbladets hemsida idag? Åh vad hemskt...
    Och väldigt konstigt med din dröm, som om du förutspådde ett hot!

Hur känns det, när tänker du testa igen? För du vet, ända tills mensen kommer finns chansen kvar....!

(Själv drömde jag bittra sorgliga drömmar, om gravida i min närhet. Kan inte sluta känna mig så misslyckad, jämfört med dem. Suck!)
    Jo- precis...Stod mediabilar och polis på parkeringen när jag skulle åka i morse...lyckades ta mig därifrån rätt snabbt med att säga att jag sovit hela natten och inte hade en aaaaning om vad som hänt...

Jag väntar nog ett par dagar med att testa. Känner ingenting (förutmom magkatarr i natt) som jag kan få till gravsymtom. Vi ska på middag på lö så kanske innan dess för att se så man inte gör något galet i att ta ett glas.

Åh, tycker så synd om dig som har den känslan! Men det handlar ju inte om att var misslyckad! Missunnad kanske men INTE misslyckad! Du har ju en massa fina bitar i ditt liv, även om en bit saknas! Du är en superhäftig tjej som ska åka Vasan, om inte annat! Försök att för varje gång du tänker en tanke om att du känner dig misslyckad så kommer du direkt på två saker som du är bra på eller stolt över. På så sätt tränar du upp självkänslan...ganska coolt faktiskt!

Ja- 7.30 på Vasan är hysteriskt! Hoppas hon tar det...hon är ett RIKTIGT energiknippe, så jag tror faktiskt hon har en chans.
  • skruttnorpan
    needtobreathe skrev 2011-01-06 13:13:48 följande:
    Nämen! Skruttnorpan - bor du på ekerö? Förvånad Jag kommer därifrån, bott där heeela mitt liv och min man jobbar där. Haha, världen är liten!
    Va KUL!!! Då ser vi till att bli på smällen nu, så kör vi mammagrupp ihop sen!Tungan ute
    Jag är ganska nybliven ekeröbo, men trivs bra...killen har rötter här på ön, haha.
    got2b skrev 2011-01-06 16:18:20 följande:
    Hej! Har en fråga till er. Jag genomgick en skrapning den 28:e december pga MA. De sa att jag helst skulle vänta med att försöka bli gravid igen tills jag haft mens en gång. Men vi vill så gärna försöka direkt igen. Hur har ni gjort som gått igenom samma sak? Vet ju så klart inte när ÄL kommer igång igen men kommer testa med äl-stickor.
    Känns som jag bearbetat det som hänt nu och vill bara köra på igen. MA upptäcktes i v 10 genom VUL och då hade fostret varit dött sedan v 6 ungefär.
    Någon som känner igen sig i mina funderingar?

Beklagar verkligen! Föestår hur du känner, för mig var det jätteviktigt att köra ig¨ång direkt, men det tog isg inte. vi skyddade oss inte och hade sex vid äl, men kroppen var inte redo. Som sugar sa så var mensen efter väldigt riklig och kroppen var väl inte riktigt klar än.
    Tror att anledningen till att de inte vill att man ska bli gravid på första ÄL är att missfallsrisken är lite högre. Men, som sugar sa...jag tror att du ska känna efter vad som känns bäst för er.

Stor kram

• skruttnorpan
    needtobreathe skrev 2011-01-06 17:37:21 följande:
    Haha, jag e redan på smällen.. Hängde här innan jag flyttade över till andra tråden! :)

Åååh! Spännande. Hur gammal e han? Kanske nån man vet vem de är :D

Men vi kan köra mammagrupp ändå sen, för snart e du också preggo! Speciellt me eran fantastiska sprut-idé ni genomförde, hahaha! ;)
    Jamendåååså! Då är det bara jag kvar då, med andra ordTungan ute Då tycker jag vi bestämmer att det tog sig med vår lilla sprutidé så kör vi sen, haha!
    Tror inte jag ska säga så mkt mer om vem han är...ha är väl inte så sugen på att öns djungetrumma ska börja gå om situationen- hoppas du förstår!

Vilken v är du i då! Stort lycka till och JÄTTEGRATTIS!
  • skruttnorpan
    needtobreathe skrev 2011-01-06 17:57:51 följande:
    Haha ja verkligen! ;) De vore ju förbannat skoj! :D

Nä, de e klart.. dock har jag bara mina föräldrar på ön som jag umgås med, har alltid försökt hålla mig därifrån just pga djungeltrumman som mer än ofta domderar därute ;)

Mannen min jobbar iafl på YA Bygg, om du vet va de är? Dom har kontoret i Träkvista, i närheten av statoilmacken! :)

Jag är i v 25 nu, går in i v 26 på lördag! :) Tack!! :D
    Åh, va kul att du kommit så långt! Då kommer jag vara en bra bit efter dig i alla fall hur det än blir...
    Ja-a, du vet precis hur det är här ute...någon viskar nåt och timman efter är det ute i GRYM förstoring, haha!
    Jag vet ju vart statoilmacken är i alla fall, men vet nog inte riktigt vart det kan finnas kontor där??  Men å andra sidan har jag inte riktigt hunnit få koll på ön än...

Åter igen, STORT grattis!
  • skruttnorpan
    pixerpie skrev 2011-01-06 22:27:53 följande:
    Ja, ha-ha!!

Sen säger hon:
     " Men jag vill inte ha en bäbis- dom luktar SKIT! jag vill ha en ko inne, fast det går inte för då bajsar den på golvet!"

Om en vecka vet vi... Både du, jag, och skruttnorpan! SoMa? Var det fler?  Blir en intressant vecka...
    Hahaha, ja, men det är ju bra att hon inser att det inte går med kon i alla fall Skrattande Ni kanske kan kompromissa med en ko-pyjamas till bäbben när den kommer, haha.

Ja- om en vecka vet vi!!! Gud va skönt! Om det nu är så att det inte blir något denna månad heller så får jag iaf testa pergo + insemination vilket känns skönt...lite som att man kan släppa ansvaret själv på någt vis. Men vi kan ju hoppas att det är en RIKTIGT JÄKLA BRA VECKA som följer!Skrattande

Testade för övrigt snövitt i morse också, men jag har ju fortf några dagar kvar...Drömde att jag plusade i natt...drömde till och med att jag tog 3 test för att säkra det, haha.
  • skruttnorpan
    SoMa72 skrev 2011-01-07 10:20:01 följande:
    Vilken gullig unge du verkar ha! Skrattande 

Jag håller tummarna för er nästa vecka, själv har jag BIM ca 17 jan, men jag har inte så stora förhoppningar den här månaden, vi har inte legat i som kaniner eftersom mannen har lite ångest inför sitt arbete osv, då känns det inte som jag kan "kräva" mys... Det viktigaste är ju att han mår bra först och främst. 
    Vad FIN du är! Att verkligen låta maken ta plats när han behöver det! Tror att sådant kan glömas bort i en sån här precess...STARKT!

Fick lite hopp idag när en kollega kom fram och frågade om jag var gravid igen för att brösten såg stora ut. Hon vet om hela vändan med missfallet och var den första som sa att hon trodde jag var gravid då, just med tanke på bomberna. Tror nog iof att det handlar om att brösten inte gått ner sedan sista vändan...men hon förutspådde ju det hela sist så...lite får man väl hoppasSkrattande Snacka om berg och dalbana, haha!

Lite skrivet i tråden idag...vad händer med gänget??
  • skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-08 09:13:22 följande:
    Hej tjejer!
    Vilken tuff liten 3-åring du verkar ha Pixan! Ingen liten kattunge eller hundvalp önskar hon sig, utan en ko! Hahaha, barn kan vara så roliga!

Skruttis, hoppas din kollega har rätt med boobsen. Har du testat igen förresten?

Nu ska jag ut i spåret! Fick dock världens skavsår när jag åkte i torsdags så vi får se hur det går idag. Har fyra lager skavsårstejp ovanpå såren idag !

Kram!
    Inte en tillstymmelse till plus på bim -2.Rynkar på näsan Vet att pluset kom sent vid förra grav, men trodde det berodde på att det inte var en frisk graviditet. Låghormonare ska ju vara ganska sällsynt så det är nog ganska lite att hänga upp hoppet på. Gissar att man borde ha sett nååågon liten plus-skugga 2 dagar innan bim i alla fall...Har iof haft oregelbunden cykel från 28-33 dagar den sista tiden...men kan verkligen lutealfasen variera från cykel till sykel? Är det inte snarare tiden fram till ÄL som brukar diffa?
    Hoppas ni står ut med gnölet!! Blir liksom lite det humöret när man just fått ett neg test...

Trist med skavsår!! Kanske skaffa nya pjäxor innan vasan? Eller tror du de töjer sig?
    Skulle åkt ut med pappa och bror och raceat nu, men käre far ringde och var förkyld...blir till att staka runt själv i modden, haha.
  • skruttnorpan
    pixerpie skrev 2011-01-08 11:25:30 följande:
    Ja, hon är cool min unge!!
    Håller tummarna för oss alla... och skruttnorpan, det behöver inte vara kört än... Du hade ju äl dagen innan mig och jag räknar inte med att testa t förrens tidigast på torsdag... Och som du skriver, nästa månad blir intressant om det inte funkat denna månad... Håller tummarna föratt din kollega sett rätt ang tuttarna!! Och kör ett ordentligt pass nu- brukar kännas skönt efteråt!

Ja, Soma... till den 17 är det långt men när hade du äl då?

Själv ömma bröst och illamående... Men kan ju vara vad som helst! Och min mage är thockare än hon som är i v 19...

Nu lite pulka!
    Mätte med ÄL-stickor förra månaden och då var lutealfasen på 11 dagar och därför räknar jag på det den här gången ockås...hoppas dock att det är som du säger, att jag har BIM runt torsdag istället, för då är det ett par dagars extra chans innan det är kört Skäms
    Hoppas dina symtom håller i sig och verkligen betyder något!
    Träningspasset gjorde mig gott, kunde pulkaåkningen skingra dina tankar??

Sugar- Vad HÄRLIGT att det går så bra för dig! Håller med mimmi, det ör ju en win-win på det här ju! Nu har du två saker du brinner för- en sak som får dig att känna dig stark och värdefull just nu och en sak som kommer att få dig känna dig stark och värdefull när det väl händer! Njut av den bit du kan få just nu så får vi se vad som händer med den andraFlört

Mimmi- vad SKÖNT att slippa mensvärken! Har haft hysteriskt mycket mer intensiv ÄL och mer smärtsam mens efter MF, men så brukar det kanske vara?? Hoppas det fortsätta vara lindrigare för dig!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3