Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2011-01-09 14:48:46 följande:
    Hej hopp på er tjejer! Hoppas ni har en riktigt skön helg!
    Några som testat?

Skruttis: Om ditt BIM är på torsdag så är det ju inte alls konstigt att du inte plussar ännu! Jag håller tummarna för dig!

Ego: Jag har insett att mitt intensiva tränande kamouflerar alla eventuella symptom, så jag har ingen aning om ifall jag har några symptom eller ej.
    Exempelvis så tränar jag så mycket nu att jag måste dricka ca 4 liter vatten om dagen - måste alltså gå upp och kissa varenda natt. Har alltså ingen aning om ifall jag måste kissa oftare än vanligt.
    Jag tränar även så att jag är supertrött mellan varven, och har dessutom träningsvärk bl.a. i bröstmusklerna. Men jag har förstås ingen aning om ifall tröttheten och bröstsmärtan har med någon graviditet att göra.

Ja, det här blir en spännande vecka. Vi har många som kan plussa.
    Jag hoppas så för er alla!
    Kram!
    VARNINGVARNINGVARNINGVARNING!!!
    Träna INTE för mycket! Jag har gjort missen, tappade mensen under 5 år! Tänk på att ditt största prio är att vara fertil, så tappa för GUDS SKULL inte allt för mkt underhudsffett, det är nämligen det som styr östrogen och progesteronproduktionen!
    Bara en liten parantes...Skäms

Ang BIM så hade jag 11 dagars lutealfas förra cykeln och det skulle innebära BIM i morgon. Har haft andra cykler på upp till 33 dagar, men har då inte testat med ÄL-stickor, men jag har förstått att lutealfasen sällan diffar.
    Har börjat mola i tjejmagen idag...återstår bara att se om det är bra eller dåligt...är så nervös att jag knappt vågar gå och lägga mig...är rädd att vakna upp imorrn och få rött på pappret...
    Är typ skakis...Skäms
  • skruttnorpan

oj...vart väl lite tokigt- det är med cyklarna...hade förra månaden en cykel på 28dagar med 11 dagars lutealfas...har tidigare haft cykler på upp till 33 dagar men vet ej lutealfasen då...

• skruttnorpan
    MCT79 skrev 2011-01-09 20:45:19 följande:
    hej tjejer! hur går det för er? Några som har bom i dagarna eller hur... spääännande!! Ska börjar med ältester i morrn jag, kör rosenrot igen, borde ha äl nästa helg eller så. =)
    Härligt att ÄL är på gång igen! Nu jäklar ÄR det Guldägget som kommer!
    FruW skrev 2011-01-09 21:06:35 följande:
    Hej flickor!

I dag är jag så där, jag känner mig nere och sååå misslyckad över att vi inte lyckats få barn. Jag känner mig som en dålig misslyckad kvinna, sämre än alla mina vänner, och andra, som har fått sina små... Jag vet att det är fånigt att tänka så, och att det inte hjälper mig, men i dag känns det som om detta är sanningen..

Tror att det delvis beror på att BF närmar sig för några av mina vänner, jag brukar alltid tycka att det är jobbigt. Det är inte lika jobbigt när barnet väl är fött, för det kan jag inte relatera till.

Ngn, snuttskorpan kanske, frågade för ett tag sen hur det går för mig med träningen. Svaret är uselt - blev förkyld innan nyår, det hänger fortfarande kvar =( hade feber i torsdags, och fortfarande sååå hostig, orkar ingenting. Så kanske också därför jag känner som jag gör idag. Har ju inte kunnat komma igång som jag hade tänkt mig, bara går här hemma o drar..

Hoppas ni har haft en roligare dag än jag! Håller tummarna för alla er som snart har BIM, nu är det dags för några plus till i tråden!

Många kramar från mig

Du är en superfin tjej! Att alla andra får barn påverkar inte vilken person du är i grunden! Var så fint, det Pixan skrev om att man väntar på den rätta...försök hålla de orden i huvudet!

Ang träningen så är det bara att sparka igång nu! Finns inget bättre än att skingra tankarna med lite aktivitet! Har du kommit på vad du vill träna för något? Finns det något pass som lockar? NU KÖR VI!

Sugar- hoppas törsten är ett gravsymtom! Visst att det vore trist med vasan, men...i det långa loppet så vore ju en liten den största segern!Skrattande

Ingen mens än...smiter in på muggen titt som tätt för att titta...men än finns hoppet...

• skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-10 09:18:14 följande:
    Hej heja skruttnorpan!
    Bra att inte mensen kommit. Kanske kommer den inte alls, vem vet...!
    När ska du testa igen?
    Kram!
    Åhh, jag veeet inte...är så nervös...Kanke borde testa imorrn i alla fall...är det negativt då känns hoppet rätt ute...på ett sätt vore det skönt att få ett definitivt svar...men lite läskigt också. Trodde ju verkligen att jag skulle ha mens nu i morse, sov till och med med binda för säkerhets skull, men icke! Men som ni har sagt, det var kanske bara förra lutealfasen som blev superkort och att jag egentligen ska ha på torsdag. Får se, det blir väl kanske i morgon så att jag kan slappna av lite Glad

Har du vilat lite nu då så att du får lättare att läsa av kroppen? Eller är det fortfarande muskelvärken och träningstörsten som talar?? 
  • skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-10 14:33:08 följande:
    Oj vad det var tyst idag.. vart har ni tagit vägen tjejer?

Skruttis: hoppas att mensen inte syns till och du testar plus imorrn! Hade varit så skoj!

Själv är jag fortfarande törstig och smakar skit i munnen, MEN testade snövitt imorse...
    Jag vet att det var tok-tidigt (6 dagar innan BIM), men jag kunde inte låta bli...  
    Ingen mens än...bara ett ilande i tjejmagen...håller på att gå sönder av nervositet. Killen vill inte att jag testar innan torsdag...vet inte hur jag ska göra, kan inte slappna av!! Förstår hur han tänker med att det är större sannorlikhet att plusa på torsdag om det har blivit något...men jag vill ju bara få veta juh!
    Efter missfallet har jag haft mer mensvärk än tidigare, men har aldrig känt det innan mens förut utan snarare någon halvdag efter den har startat...är dock rädd att även det här är den ökade känsligheten efter MFet.
    Skulle så gärna testa med er brudar imorrn...men det kanske inte är så smart ändå..?
    Pancakes skrev 2011-01-10 15:37:57 följande:
    Åh, vad jag håller tummarna för er som testar nu! Ni förtjänar såååå ett plus nu! Hoppas av hela mitt hjärta!
    Härligt att allt har gått bra för dig! Och tack för din pepp! Stor kram
  • skruttnorpan

Haha, gillar dina indianer- SoMa!Tungan ute

Men hörrni, jag blir tokig! Hjälp mig med er erfarenhet nu, snälla!

Testade i morse...trodde att det var kört och skulle precis kasta stickan...när jag ser "någonting" brevid kontrollsträcket. Vi pratar om att det efter närmare fem min kommer fram som en skugga till ett sträck på stickan, mer så att jag förstår vart sträcket skulle vara om kom fram...förstår ni vad jag menar? När jag jämförde med en annan gammal teststicka var morgonens sticka lite mer blåaktigt i tonen.
    Vad tror ni- fel på testet eller starten till en dröm som går i uppfyllelse? Tänker dels på att det visade sig så sent (men innom testtid), att det var så übersvagt samt den blåaktiga tonen på testet...

Tror ni sambon slängde ur sig ett snyggt: vavareja'saaa när jag bad om hans åsikt om streckskuggan. Han såg det ju också, men undrade om det inte var så att detr alltid finns ett streck under som syns igenom lite- SÅ SVAGT VAR DET! Men, som sagt...jämfört med ett gammalt test var det en skillnad...

Måste HCG vara som högst på morgonen?? Jag känner ju av mina (förhoppningsvis inte inbillade) symtom mest på kvällen...

• skruttnorpan

SoMa och Sugar...hur har det gått för er??

• skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-11 08:38:20 följande:
    WOW skruttnorpan!!!!
    Det låter ju superlovande!

För att svara på din fråga:
    Jag har analyserat en oändlig mängd stickor i mina dagar, och om strecket syns i alla ljus, samt i alla vinklar, dök upp innan tio minuter och har en svag nyans av rosa (eller blått beroende på vad du har för test) så är det positivt!

Så jag tror att du är GRAVID! Och jag blir så himla GLAD jag blir för din skull!!!!

Ska se om jag lyckas fotografera mina morgontest här... återkommer...

Åååhh, håller tummen för dig! Har du redan testat eller är du på gång??

Kan säga att jag var lite för fundersam för att orka vänta, gjorde ett test till + att jag tog ett ÄL-test också. Fullt utslag på ÄL-stickan och ett supersvagt men helt synbart streck på gravtestet!! Skrattande Blir till att skaffa ett CB och testa om ett par dagar för att vara på den säkra sidan...men...det kanske faktiskt är något!! 

• skruttnorpan

Sugar- GRATTIIIIIIIIIS!!! Typ sådär som dina ser mitt senaste sträck ut...bara det att jag är typ på BIM och tog en testa tidigt-sticka...fast inte morgonurin... Hoppas att allt är som det ska bara, men liiiite gravhormon har jag iaf!

SoMa, klart det blir plus i veckan! Som ni redan har sagt så är januari VÅR MÅNAD!

Muffe80- vad härligt att få¨börja mäta och se förändringar! Börjar det kännas verkligt? 

• skruttnorpan
    Jania skrev 2011-01-11 16:32:22 följande:
    Hej på er alla gullisar.
    Grattis till alla, mer eller mindre tydliga, plus

Var på UL idag och måste så klart meddela er det roliga att den lilla filuren där inne är alive and kicking...faktiskt just så att den låg å sparkade runt. Den är ju sjukt liten såklart, men den lever. Å det är det viktigaste just nu. Å den ska ju inte vara så stor än

Kram kram å hoppas alla plussar nu Solig
    ÅÅÅÅHHH, jag blir så glad att jag gråter!! Gud vad härligt att höra!! Stor kram till dig- njut av minnet från att få se din lilla/e där inne!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3