• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-24 07:55:35 följande:
    Ingen mens inatt, men flytningar nu och lite ont till och från, dock inte som riktig mensvärk.
    Har mensen inte kommit under dagen kanske jag kan börja hoppas... det blir en lång dag!

Kan någon hjälpa mig att räkna lite?

Förra månaden hade jag utslag den 9 och 10 juli och fick mens den 25 juli, med liten början den 24 juli.

Nu hade jag utslag den 8 och 9 augusti, när tror du jag ska få mensen då?

Jag är tom i huvudet... :)
    Läste nått precis om utslag två dagar var = äl 12 timmar efter sticka nr 2... så du borde haft äl 11 juli resp. 10 aug... i juli hade du en lutealfas på 14 dagar om mensen kom den 25:e... så då borde du (om cykeln är exakt lika) ha bim 24:e denna månad... dvs idag. Med småblödningar igår om det ska vara exakt lika som förra månaden! ;)
  • Pancakes

Hur är det med dig idag MCT? Hoppas du är gladare än jag! Vältrar mig i självömkan just nu..

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-24 08:13:26 följande:
    Mensen borde komma 24/8, dvs idag, om det ska följa förra månadens statistik! Jag håller tummarna för att den inte dyker upp.

Själv känner jag mig riktigt ledsen nu. Kollade testet en halvtimme efter att jag skrev det där imorse och då hade det blå kontrollstrecket dykt upp. Så jag antar att jag ska tolka detta som ett negativt resultat... :(
    Men vännen! Stor styrkekram till dig,  jag känner så väl igen din ledsamhet, alla har vi varit där.
    Men det KOMMER att bli ett plus hos dig! Även om det inte råkar vara just nu så kommer det, men jag vet hur jobbigt det är att vänta! Gråt och var ledsen, och kom igen när du orkar.
    Kanske blir det en junibebis för dig, det hade ju varit fantastiskt.

Kram igen, tänker på dig!
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-08-24 08:40:39 följande:
    Hur är det med dig idag MCT? Hoppas du är gladare än jag! Vältrar mig i självömkan just nu..
    Men.. om kontrollstrecket kom upp så sent så kan inte testet ha fungerat ordentligt. Kan ju vara färgresterna som gått ut efter 30 min?! Ta ett nytt! :)

Håller tummarna för er!! {#emotions_dlg.flower}

Själv ska ja träffa en läkare från spec MVC idag, nervös!! Fick en blödning på pappret i söndags kväll, sen dess ingenting. Jag hade inte ont o de bara kom. Symptomen kvarstår, ömma bröst o så. Men usch, har en bad feeling, gillar inte blod o graviditet! Så får se om hon har ngt vettigt o komma med.
  • MCT79

Hörrni.. jag tog ett test nu på morgonen....bim -3... jag tycker mig se en skugga där strecket ska komma... tidigare när jag testat (andra månader) så har det varit totalt snövitt och inget annat.... nu hoppas jag ju...  :S

• Alicia 72
    sofy skrev 2010-08-24 08:43:13 följande:
    Men.. om kontrollstrecket kom upp så sent så kan inte testet ha fungerat ordentligt. Kan ju vara färgresterna som gått ut efter 30 min?! Ta ett nytt! :)

Håller tummarna för er!! {#emotions_dlg.flower}

Själv ska ja träffa en läkare från spec MVC idag, nervös!! Fick en blödning på pappret i söndags kväll, sen dess ingenting. Jag hade inte ont o de bara kom. Symptomen kvarstår, ömma bröst o så. Men usch, har en bad feeling, gillar inte blod o graviditet! Så får se om hon har ngt vettigt o komma med.
    Kort blödning utan värk betyder sällan missfall.
    Jag fick med dottern en blödning som om någon hade öppnat en kran. Så fort man tog bort pappret från musen så RANN det en stråle blod ner i toaletten.
    Skiträdd! Men det var troligen ett blodkärl som spruckit, man får ju mycket känsligare slemhinnor som gravid. Ni hade inte haft sex innan?

Alicia
  • Alicia 72
    MCT79 skrev 2010-08-24 08:46:15 följande:
    Hörrni.. jag tog ett test nu på morgonen....bim -3... jag tycker mig se en skugga där strecket ska komma... tidigare när jag testat (andra månader) så har det varit totalt snövitt och inget annat.... nu hoppas jag ju...  :S
    Har du ingen bild? Ser du någon färg på skuggan? Eventuella spökstreck är alltid grå i färgen medans svaga plus är färgade med blått eller vad det nu ska bli för färg på just det testet.
    Vilket test använde du?
    Passar på att slänga en varning för RFSU-testerna!

Alicia
  • Pancakes

Tack snälla ni gulliga tjejer! Ja, enligt bruksanvisningen så ska ju inte testet vara giltigt men jag känner det på mig ändå. Kontrollstrecket och det andra strecket dök ju upp så varför skulle det tredje strecket inte kommit också om det funnits något där? Inte en tillstymmelse till spökstreck ens... Jag ska ta ett till för säkerhets skull men måste nog vänta tills imorn bitti eftersom det är innan BIM. Har mycket små förhoppningar dock.

Ja Sugarrush, jag vet ju att du var i min sits för bara en vecka sen och se så bra det gått för dig nu! Du inger hopp!

Sofy, håller alla tummar för att allt ser bra ut idag! Vilken vecka är du i? Hoppas de ser något och att du får se hjärtat slå. Om det inte kommit mer blod så är det nog ingen fara. Speciellt inte om du har symtom!

• sofy
    Alicia 72 skrev 2010-08-24 08:47:10 följande:
    Kort blödning utan värk betyder sällan missfall.
    Jag fick med dottern en blödning som om någon hade öppnat en kran. Så fort man tog bort pappret från musen så RANN det en stråle blod ner i toaletten.
    Skiträdd! Men det var troligen ett blodkärl som spruckit, man får ju mycket känsligare slemhinnor som gravid. Ni hade inte haft sex innan?

Alicia
    Oj, de lät inge vidare :/

Nej, totalt sexförbud råder här hemma! Jag riskerar ingenting då ja började blöda efter sex me mitt MF i april. Så näe! De enda ja gör där varje dag e att stoppa upp proggisarna (progesteronet) 2ggr om dagen. Men känns konstigt om ja skulle blöda pga dom, bara sådär och just då? Även om min läkare sa att de KUNDE varit de. Men nje. Låter vagt.

Kram, /S
  • MCT79
    Alicia 72 skrev 2010-08-24 08:48:55 följande:
    Har du ingen bild? Ser du någon färg på skuggan? Eventuella spökstreck är alltid grå i färgen medans svaga plus är färgade med blått eller vad det nu ska bli för färg på just det testet.
    Vilket test använde du?
    Passar på att slänga en varning för RFSU-testerna!

Alicia
    Nej ingen bild, det lär inte gå att fånga på bild alls... den är mest grå men det finns små svaga skiftningar av rosa eller så är det önsketänkande! ;) Hahhaha! testet är från testlagret och har givit mig positiva resultat ända ner till serum HcG på 32.. Så testet litar jag helt klart på.. =)

Bara vänta ett par dagar och testa igen! Har ju inte bim förrän 27:e... eller kanske tom 28:e eftersom jag fick utslag på mina ältest två dagar!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3