• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Alicia 72
    sofy skrev 2010-08-24 10:28:04 följande:
    Bra fråga.. känns som ett jävla skämt! Sparka gärna på den som ligger.. liksom! Kan man inget eller är osäker på något så är man TYST! Jävla idiot. Nu är ja oroad över gravtestet som va "svagt" (enligt mig va de inte svagt även om de inte va knallrött) men jaja, hon "vet" ju tydligen, eller näe. Jävla fanskap! De här förstörde hela min dag!

Och näe, inge HCG prov heller..
    Men vad var besöket till för? Ta graviditetstest? Det kan man ju lika gärna göra hemma!
    Vilket gravtest använde de? Förut använde vården ganska okänsliga gravtest (som känner från 50 hcg-enheter/ml) medans de man tar hemma mäter från 20 eller ibland även 10.
    Är det fortfarande så så kan ju testet ha visat lite svagare än det du tagit hemma.

Alicia
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-24 10:28:04 följande:
    Bra fråga.. känns som ett jävla skämt! Sparka gärna på den som ligger.. liksom! Kan man inget eller är osäker på något så är man TYST! Jävla idiot. Nu är ja oroad över gravtestet som va "svagt" (enligt mig va de inte svagt även om de inte va knallrött) men jaja, hon "vet" ju tydligen, eller näe. Jävla fanskap! De här förstörde hela min dag!

Och näe, inge HCG prov heller..
    jag förstår att du känner dig förkrossad.. ring tillbaka och säg precis hur du känner dig! inte mer än rätt att de gottgör dig på något sätt.. ALLVARLIGT!!
    Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    sofy skrev 2010-08-24 10:17:24 följande:
    ARG!!! Demon helt jävla värdelös läkare! blir ju mer klok av att läsa här än att snacka me henne! hon sa INGET vettigt. vi tog ett gravtest mest för o stilla mitt psyke. då säger hon "jag tycker strecket e svagt" o ja får panik, sen säger hon "jag kan egentligen inget om gravtester så, men jag tycker det. vänta jag ska fråga en barnmorska" o så kommer hon tillbaka o säger "de va tydligen helt normalt. strecken ser ut sådär" IDIOT!! ska inte hon LUGNA mig?!?!  o så frågade ja om blödningen i söndags o hon sa "jag vet inte.. de kanske är normalt.. jag vet inte.."
    Öhhhhh?!?!?!? Herrejävlar!
  • sofy
    Alicia 72 skrev 2010-08-24 10:32:39 följande:.
    Men vad var besöket till för? Ta graviditetstest? Det kan man ju lika gärna göra hemma!
    Vilket gravtest använde de? Förut använde vården ganska okänsliga gravtest (som känner från 50 hcg-enheter/ml) medans de man tar hemma mäter från 20 eller ibland även 10.
    Är det fortfarande så så kan ju testet ha visat lite svagare än det du tagit hemma.

Alicia
    Jag vet inte, BM tyckte jag skulle träffa dom för jag ska ha en del kontakt me dom under graviditeten.. Men hon va ju värdelös! Testet mäter som du säger på 50..

Men att ens uttrycka sig så om någon hon inte kan?! Eller att hon INTE vet om de e "normalt" me en sån blödning, fick liksom inga svar. Hon bara tittade på mig, la huvudet på sne o sa "Mm" typ. Som om hon tyckte synd om mig!

Fyfan! :(

Du är ju mycke klokare! Svara gärna på de sista jag skrev, som svar på ditt inlägg till mig för ngn timme sen! :)
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-24 10:33:16 följande:
    jag förstår att du känner dig förkrossad.. ring tillbaka och säg precis hur du känner dig! inte mer än rätt att de gottgör dig på något sätt.. ALLVARLIGT!!
    Just nu vill jag bara gråta och sova tills imorn när jag får träffa min vettiga läkare! ALDRIG mer kontakt me den idioten från Spec MVC på Huddinge sjkh.
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-24 10:39:36 följande:
    Öhhhhh?!?!?!? Herrejävlar!
    Känns som ett skämt.
  • MCT79
    sofy skrev 2010-08-24 10:41:19 följande:
    Känns som ett skämt.
    Ja minst sagt.... jag hade flippat på henne direkt på plats, krävt att få träffa någon som visste vad de snackade om!
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-08-24 10:40:55 följande:
    Just nu vill jag bara gråta och sova tills imorn när jag får träffa min vettiga läkare! ALDRIG mer kontakt me den idioten från Spec MVC på Huddinge sjkh.
    Men stackare! Vad förbannad man blir!!!! Spec. MVC som inte vet om blödningar är normalt eller inte, herregud!

Skönt att du får träffa en annan läkare imorn! Men du, det är säkert inget fara eftersom det bara blödde lite och inte har blött något sen dess.
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-08-24 10:46:59 följande:
    Men stackare! Vad förbannad man blir!!!! Spec. MVC som inte vet om blödningar är normalt eller inte, herregud!

Skönt att du får träffa en annan läkare imorn! Men du, det är säkert inget fara eftersom det bara blödde lite och inte har blött något sen dess.
    Jaa, arg, besviken och ledsen!! ;( Jag som såg fram emot de för att bli lugnare psykiskt! Men näe!

Jaa, o då får ja ju mitt VUL också.. Äntligen! Hoppas VERKLIGEN på en hinnsäck! Men nu oroar gravtestet mig eftersom de inte e stor skillnad från förra veckans test ja tog där!! :(
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-24 10:50:08 följande:
    Jaa, arg, besviken och ledsen!! ;( Jag som såg fram emot de för att bli lugnare psykiskt! Men näe!

Jaa, o då får ja ju mitt VUL också.. Äntligen! Hoppas VERKLIGEN på en hinnsäck! Men nu oroar gravtestet mig eftersom de inte e stor skillnad från förra veckans test ja tog där!! :(
    du ska inte oroa dig för gravtestet alls! inte ett skvatt. de har okänsligare test så är det bara det är ju helt klart  attd e blir lite svagare hos dom.. ta ett eget för att stilla oron på den biten...
    Nej tycker inte heller du ska gå tillbaka, men däremot tycker jag att du ska ringa och säga det till dom att de betedde sig idiotiskt och att du inte kommer rekomendera dom för andra!
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3