• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Happiest

Kör med clearblue äl tester. väntar på glad gubbe, borde få det i dagarna. Tycker att jag har äl värk nu men inget utslag ,brukar äl värken komma före eller efter glad gubbe? Hur är det för er?
    Jag minns inte riktigt hur det brukar vara, har inte tänkt på det förut.

Är in här och läser ofta men vill inte kommentera för mycket för jag är lite rädd att alla jag känner ska hitta mig här. Men ibland kan jag inte hålla mig .

tredje försöket sedan missfallet, nionde försöket totalt...

• pixerpie

Ingen mens... inget plus... dag 34... SUCK!!

Nu ska vi se till att få en utredning! Detta håller inte längre... Har försökt få till utredning 3 ggr tidigare, men fått till svar att allt ser bra ut- varför blir det då ingen bebis!!!

Mimmi, jag kan också shoppa mig lycklig... Har planera köpa nya byxor, nå snygga till vintern- om det nu inte är så att jag ska bli "tjockis"....

• FruW

Hej Happiest och välkommen hit! Tråkigt att du ska behöva söka dig till en mf-tråd, men här hittar du fantastiska tjejer, massa kunskap och uppmuntran!

När det gäller din fråga kan jag bara svara för mig. Jag brukade använda mig av testlagrets billiga äl-stickor, men har testat cb äl-test med, och jag brukar få utslag på både stickorna o cb efter att jag känt av äl, t ex genom ömhet/dragningar i magen och äl-flytningar. så fortsätt testa några dagar till, så ska du se att gubben snart dyker upp! Glad Jag tycker att testlagrets stickor är bra, de blir ju först lite starkare innan de ger utslag, så man får en förvarning om att det snart blir positivt, men cb är ju bra för då slipper man tolka!

Jag testar inte längre med äl-tester, på min läkares inrådan, men det är ju ja det! o testomanen i mig är avis på dig som "får" testa, haha!

Lycka till!

Vill du får du gärna lägga in dig i vår BIM-tråd, du finner den ovan.

• Happiest
    FruW skrev 2010-11-07 14:30:28 följande:
    Hej Happiest och välkommen hit! Tråkigt att du ska behöva söka dig till en mf-tråd, men här hittar du fantastiska tjejer, massa kunskap och uppmuntran!

När det gäller din fråga kan jag bara svara för mig. Jag brukade använda mig av testlagrets billiga äl-stickor, men har testat cb äl-test med, och jag brukar få utslag på både stickorna o cb efter att jag känt av äl, t ex genom ömhet/dragningar i magen och äl-flytningar. så fortsätt testa några dagar till, så ska du se att gubben snart dyker upp! Glad Jag tycker att testlagrets stickor är bra, de blir ju först lite starkare innan de ger utslag, så man får en förvarning om att det snart blir positivt, men cb är ju bra för då slipper man tolka!

Jag testar inte längre med äl-tester, på min läkares inrådan, men det är ju ja det! o testomanen i mig är avis på dig som "får" testa, haha!

Lycka till!

Vill du får du gärna lägga in dig i vår BIM-tråd, du finner den ovan.
    Jag vet ju ungefär när äl kommer så egentligen behöver jag inte testa för den sakens skulle, men jag vill testa så att jag kan säga det om det blir utredning, att jag vet att jag haft äl varje månad så att det inte är det som är problemet i alla fall...

Jag har två barn sedan tidigare och då tog det sig på första och tredje försöket så det här känns skumt...
  • sugarrush

Hej Miraclee... eller Sofy... Kul att höra från dig oavsett namn.. men jobbigt att du mår dåligt. Hoppas det löser sig snart. Är du sjukskriven eller lyckas du plugga/jobba?

Happiest, välkommen hit! Jag brukar få glad gubbe/positivt typ dagen innan ÄL-värken kommer, så jag har alltid trott att jag får min värk precis när ägget släpper.

Men igår hände något coolt, jag fick positivt både på sticka och på clearblues ÄL-sticka. Och redan en timme senare gjorde det plötsligt SKIT-ONT i äggstocken på vänster sida, jag kunde varken gå eller stå eller sitta! Ingen tvekan om att det var ägglossning som skedde. (Smärtan släppte några timmar senare, men jag tror aldrig jag haft så stark smärta någonsin vid ÄL.)

Hoppas fasen det tar sig nu då, jag lyckades iallafall förföra mannen både igår morse och idag på eftermiddagen (han var lite motvillig men jag lyckades förhandla med att följa med honom till IKEA om han klädde av sig naken ). Nu börjar två spännande veckor, och jag ska äta MASSOR av ostar och rått kött den här veckan, vem vet när man får sluta upp med sånt...!

Puss på er underbara tjejer!

• MCT79

Hej tjejer!
    På väg hem igen nu. Ingen mens i sikte och ömma bröst. På dag 36 tror jag... Brukar ha 28 dagars cykel ... Irriterande!!

Jaja... Vääänta...

• LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-11-07 18:39:16 följande:
    Hej tjejer!
    På väg hem igen nu. Ingen mens i sikte och ömma bröst. På dag 36 tror jag... Brukar ha 28 dagars cykel ... Irriterande!!

Jaja... Vääänta...
    Hua så spännande, eller möjligen irriterande om du varken får mens eller plus...

Styrkekramar i väntandet!!
  • Pilgrimmen

Åh va härligt sugar!! Nu håller jag allt jag har för att det ska ta sig nu

MCT: Men varför ska det strula så?? Och inget plus heller antar jag??

• LillaMy3
    sugarrush skrev 2010-11-07 18:24:47 följande:
    Hej Miraclee... eller Sofy... Kul att höra från dig oavsett namn.. men jobbigt att du mår dåligt. Hoppas det löser sig snart. Är du sjukskriven eller lyckas du plugga/jobba?

Happiest, välkommen hit! Jag brukar få glad gubbe/positivt typ dagen innan ÄL-värken kommer, så jag har alltid trott att jag får min värk precis när ägget släpper.

Men igår hände något coolt, jag fick positivt både på sticka och på clearblues ÄL-sticka. Och redan en timme senare gjorde det plötsligt SKIT-ONT i äggstocken på vänster sida, jag kunde varken gå eller stå eller sitta! Ingen tvekan om att det var ägglossning som skedde. (Smärtan släppte några timmar senare, men jag tror aldrig jag haft så stark smärta någonsin vid ÄL.)

Hoppas fasen det tar sig nu då, jag lyckades iallafall förföra mannen både igår morse och idag på eftermiddagen (han var lite motvillig men jag lyckades förhandla med att följa med honom till IKEA om han klädde av sig naken ). Nu börjar två spännande veckor, och jag ska äta MASSOR av ostar och rått kött den här veckan, vem vet när man får sluta upp med sånt...!

Puss på er underbara tjejer!
    Mmmm ostar och rått kött Eller nja... Fast kanske om man kombinerar??

Hur som helst så hoppas jag dina två veckor går fort och att du sen inte får mens på måååååånga månader. *kram*
  • sugarrush

Tack LillaMy och Pilgrimmen.
    Heja heja MCT! Har du testat förresten? Tänk om det ligger lite hcg där och bara väntar på att få visa sig...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3