• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-11-12 11:11:30 följande:
    Åhhhh, hoppas, hoppas, hoppas!!! Jag fick starkt äl-utslag den 02 nov, svagt den 01 nov och svagt den 03 nov, men har man bara starkt än dag? Brukar ju inte köra med äl-test, så jag har ingen vidare koll där... Sen känns det ju verkligen som att mensen är på g, men man vet ju aldrig. Har en galen huvudvärk idag också, men det kan ju bero på tråkvädret. =)

Tusen tack, nu ger du mig lite hopp! Hjärta 
    Man har bara det tokstarka en dag, håller tummarna för att det är en nidis!!
  • Alicia 72

Hade du starkt utslag den 2 så hade du förmodligen äl den 3:e. Då var det alltså dag 9 efter äl som du fick dina spottings på igår. Verkar väldans tidigt med mens som börjar då.
    Lutealfasen (äl->mens) brukar vara upp mot 14 dagar och är den väldigt mycket kortare, runt 10 och under, så kan man behöva hjälp att förlänga den då ägget inte hinner fastna ordentligt innan hinnan stöts ut.

Låter ju som att du kan ha blivit gravid igår?! *håller tummarna*

Alicia

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-11-11 22:12:24 följande:
    Hej!
    Ikväll har jag kört mitt första bodypump-pass på flera år. Fan vad jobbigt! Och fan vad kul!
    Spontanköpte ett årskort på gymmet också, och ifall jag blir gravid får jag frysa medlemsskapet i ett år! Så det var inte mycket att fundera på.

Jadu MCT, BIM nästa helg, när tycker du jag ska börja testa? Jag har ett rejält lager stickor hemma... Har dum-tanten kommit än eller är det bara spottings än?
    Ptja... 4 dagar före beräknad bim tycker jag är legitimt! Cool

HÄr kom kärringen i morse.. på dag 40. Det är till att ta god tid på sig. Tror jajg testar utan rosenrot denna månad då min cykel blivit läääängre och läääängre med det. Pust och stön... då börjar vänta på att mensen ska ta slut, väntan på äl och sen vänta på bim...

vänta vänta vänta....

Men hörrni!  TGIF!!
  • Perfect

Min fru har under hela uppväxten känt att hon aldrig vill ha barn, hon har inte kunnat se sig själv som Mamma. Sedan har det under senare år ändrats och för 1,5 år sedan fick vi får underbara dotter. Min fru blev gravid väldigt snabbt - första försöket och allt flöt på bra förutom att hon hade en jobbig graviditet. Vår dotter är nu våran ögonsten och verkligen det bästa som hänt.

I våras kom sedan min fru fram till att hon ville att vi skulle skaffa ett syskon, och även denna gången gick det väldigt fort och hon blev gravid på en gång. Nu har vi tyvärr gått igenom 2st missfall på kort tid, vilket tär något enormt på oss båda, men främst min fru.

Viktigt i sammanhanget är att min fru måste gå upp i vikt för att få sin mens då hon idrottar mycket, vilket gör att hon går upp till en vikt där hon inte alls trivs och inte kan löpträna på samma sätt som annars. Så det är dels både sorgen över att fått missfall 2ggr, men även det faktum att min fru inte trivs, kan inte springa som hon vill och dessutom gå igenom en tuff graviditet med alla hormoner som spelar spratt.

Jag är fullt övertygad om att vi måste försöka igen, problemet är inte att bli gravid, det lär hon bli snabbt igen, men oron att det ska bli ett ytterligare missfall och faktumet att min fru får skjuta framför sig tiden då hon inte kan leva som hon vill gör att hon tvekar. Hon vet inte om hon pallar det som krävs. Medans jag tror att det är det enda sättet att ta oss vidare.

Det verkar dock vara hyfsat vanligt med flera missfall. Vi vet även om att vi kan få barn, och ett perfekt sådant

Hur tar vi oss vidare, vad kan ni ge för råd till min fru?

• SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-12 11:26:41 följande:
    Man har bara det tokstarka en dag, håller tummarna för att det är en nidis!!
    Tack gumman!!!!
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-12 11:27:39 följande:

Hade du starkt utslag den 2 så hade du förmodligen äl den 3:e. Då var det alltså dag 9 efter äl som du fick dina spottings på igår. Verkar väldans tidigt med mens som börjar då.
    Lutealfasen (äl->mens) brukar vara upp mot 14 dagar och är den väldigt mycket kortare, runt 10 och under, så kan man behöva hjälp att förlänga den då ägget inte hinner fastna ordentligt innan hinnan stöts ut.

Låter ju som att du kan ha blivit gravid igår?! *håller tummarna*

Alicia

Ja, verkligen tidigt för mens om det inte är Rosenroten som ställer till det då?

Tack igen! =)
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-12 11:28:34 följande:

HÄr kom kärringen i morse.. på dag 40. Det är till att ta god tid på sig. Tror jajg testar utan rosenrot denna månad då min cykel blivit läääängre och läääängre med det. Pust och stön... då börjar vänta på att mensen ska ta slut, väntan på äl och sen vänta på bim...

vänta vänta vänta....

Men hörrni!  TGIF!!
    Jo, visst är det väl legitimt med mens på bim-4 , men man blir ju lite lätt förvånad ändå... =)
    Jag tänker också skippa Rosenrot eftersom förra månaden blev längre och den här månaden "för kort" (om nu mensen kommer nu vill säga). Orkar inte med det där pendlandet mellan hopp och förtvivlan och att aldrig vet exakt när man har bim. 

Vi kämpar vidare tillsammans! Hjärta

TGIF var ordet! Cool
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-12 11:28:34 följande:

vänta vänta vänta....

Men hörrni!  TGIF!!
    haha, ursäkta! jag svarade lite tokigt eftersom du syftade på att ta gravtest på bim-4 inte att det är legitimt att mensen ska komma då... sorry! Skäms
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-11-12 11:42:57 följande:
    Jo, visst är det väl legitimt med mens på bim-4 , men man blir ju lite lätt förvånad ändå... =)
    Jag tänker också skippa Rosenrot eftersom förra månaden blev längre och den här månaden "för kort" (om nu mensen kommer nu vill säga). Orkar inte med det där pendlandet mellan hopp och förtvivlan och att aldrig vet exakt när man har bim. 

Vi kämpar vidare tillsammans! Hjärta

TGIF var ordet! Cool
    Men nu citerar du mitt svar till Sugar.. jag tror/hoppar att det inte är mens du har utan nått annat. Det du citerade nu var att jag tycker det är legitimt att börja testa på bim-4! Cool
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-11-12 11:50:12 följande:
    haha, ursäkta! jag svarade lite tokigt eftersom du syftade på att ta gravtest på bim-4 inte att det är legitimt att mensen ska komma då... sorry! Skäms
    Hahahh! Å jag ska lära mig att läsa alla inlägg innan jag svara!  Skäms
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3