• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-11-07 19:50:13 följande:
    Tack LillaMy och Pilgrimmen.
    Heja heja MCT! Har du testat förresten? Tänk om det ligger lite hcg där och bara väntar på att få visa sig...
    Näe har inte testat nått mer.. testade i torsdags... får kika imorrn om jag inte kan hålla mig..=)

Kom preciiiis hem och rusade för att tömma postlådan... å gissa.?!  Brev från Gyn! Det är exakt tre veckor sen jag och min sambo lämnade våra bldoprover och idag fick vi svaren! Det finns inget fel på någon av oss, alla provsvar är perfekta och ingen av oss har några kromosomavvikelser.... SKÖNT!!
  • sugarrush

Härligt MCT, grattis! Underbart att höra! Du ska se att det går kanon nästa gång!

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-11-07 21:34:24 följande:
    Härligt MCT, grattis! Underbart att höra! Du ska se att det går kanon nästa gång!
    jA man hoppas ju det.. Han skrev att vi ska prova med progesteronbehandling nu nästa gång jag plussar.. jag har ju fått recept för 12 dagar men han skriver i brevet att jag ska kontakta honom så fort jag får mitt plus, dels för att jag behöver mer progesteron och dels för att boka en första kontroll. Han var oerhört noga på den punkten. Alla som har haft ett utomkveds ska följas noga i början.. tänk vad olika de resonerar...

Pixan, jag lider med dig! Du å jag!... fasen ge oss våra plus nu!!

Kollade med ett ältest i morse, tänkte om det är hyffsat starkt så tar ajg ett gravtest men det var andetagssvagt så nått hcg lurar inte. Går jag på senaste ältest stegringen så är jag iofs äl+10... bim-4 å så tidig har jag ju inte plussat innan...
  • sugarrush

MCT: Så tidigt blir det nog inget plus ifall du inte fått det tidigare på BIM-4. 
    Kolla om några dagar igen vetja!
    Jo, en annan fråga också, hur övertygade du läkarna om att få progesteron? Jag ska träffa min läkare nästa vecka, vill så gärna få det utskrivet!

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-11-08 08:45:04 följande:
    MCT: Så tidigt blir det nog inget plus ifall du inte fått det tidigare på BIM-4. 
    Kolla om några dagar igen vetja!
    Jo, en annan fråga också, hur övertygade du läkarna om att få progesteron? Jag ska träffa min läkare nästa vecka, vill så gärna få det utskrivet!
    Jag sa inget alls.. han diskuterade med mig fram och tillbaka och sa att nästa gång jag plussade skulle jag ringa så skulle jag få recept på det... sen ändrade han sig och gav mig receptet direkt ifall jag skulle plussa en helg eller så.. så jag kunde börja direkt. Så det var på hans initiativ och inrådan.
    Läkarna verkar väldigt olika på den här frågan har jag fått intrycket av... jag hoppas dina är välvilligt inställda också Sugar!
  • kajsalisa

Tittar in och gästspelar lite. Blåser lite gravbaciller och uppmanar er att inte ge upp. Det kommer att hända, hang in there!! Det känns som precis nyligen jag befann mig här i tråden och räknade timmarna till bim, å nu är det bara 7-8 veckor kvar till bebisen kommer. Snart är ni där också. Stora kramar till er alla, och stort grattis MCT till fina provsvar!!

• pixerpie
    MCT79 skrev 2010-11-08 07:03:07 följande:
    jA man hoppas ju det.. Han skrev att vi ska prova med progesteronbehandling nu nästa gång jag plussar.. jag har ju fått recept för 12 dagar men han skriver i brevet att jag ska kontakta honom så fort jag får mitt plus, dels för att jag behöver mer progesteron och dels för att boka en första kontroll. Han var oerhört noga på den punkten. Alla som har haft ett utomkveds ska följas noga i början.. tänk vad olika de resonerar...

Pixan, jag lider med dig! Du å jag!... fasen ge oss våra plus nu!!

Kollade med ett ältest i morse, tänkte om det är hyffsat starkt så tar ajg ett gravtest men det var andetagssvagt så nått hcg lurar inte. Går jag på senaste ältest stegringen så är jag iofs äl+10... bim-4 å så tidig har jag ju inte plussat innan...
    JA DU.... Inget plus ingen mens... Testade i lördags... neg,neg.... Känns som om jag bara vill att menshelvetet ska komma igång... Kan nog vara så min äl kom senare... Har ingen aning... SUCK!!

Härligt du fått bra provsvar, är ju alltid något, har ju vi också men blir ju iaf inget... Progesteron låter bra...
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-11-08 13:31:32 följande:
    Jag sa inget alls.. han diskuterade med mig fram och tillbaka och sa att nästa gång jag plussade skulle jag ringa så skulle jag få recept på det... sen ändrade han sig och gav mig receptet direkt ifall jag skulle plussa en helg eller så.. så jag kunde börja direkt. Så det var på hans initiativ och inrådan.
    Läkarna verkar väldigt olika på den här frågan har jag fått intrycket av... jag hoppas dina är välvilligt inställda också Sugar!
    Ja det hoppas jag också. En vecka kvar tills jag kan börja testa och då hoppas jag att jag lyckats tjata mig till ett proggis-recept! Såhär i BIM-väntartider har jag bokat in mig på massor av aktiviteter så jag har annat att tänka på. En hel del träning har jag inlett och det får mig att känna mig riktigt duktig! Jag har nämligen fått så ont i ryggen av allt sängliggande i samband med missfallen, och träning är det enda som hjälper.
    Som bonus, utöver att slippa ryggvärk, tänkte jag att jag ska vara i jävligt bra form nästa gång jag blir gravid. Gravid och SNYGG ska jag fan bli, haha! En MILF!
    pixerpie skrev 2010-11-08 18:58:17 följande:
    JA DU.... Inget plus ingen mens... Testade i lördags... neg,neg.... Känns som om jag bara vill att menshelvetet ska komma igång... Kan nog vara så min äl kom senare... Har ingen aning... SUCK!!

Härligt du fått bra provsvar, är ju alltid något, har ju vi också men blir ju iaf inget... Progesteron låter bra...
    Fan Pixan, det där är inget kul, alla har vi varit där. Det SUGER!
    Men jag säger som alla alltid säger i de här lägena: det är INTE kört förrän mensen kommer på riktigt! Ge inte upp hoppet! Ta ett test imorrn igen vetja, jag håller tummar och tår för dig! Stor kram!
  • FruW

Go kväll!

Åh vad spännande tjejer med BIM o ingen mens, hoppas hoppas att ni snart får plus på stickan!!!

MCT - skönt med provsvaren, men shit va snabbt! Här har det gått 6 veckor o fortfarande inte hört ngt... Skrikandes

Sugar - heja dig med träningen!

Tack så mkt för alla fina gästinlägg, de betyder massor med hopp!!

Kram från mig

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3