Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Natur skrev 2011-01-02 21:01:32 följande:

im back! nu kan man iaf satsa igen!

Kram på er alla o god fortsättning!

Välkommen in i matchen igen, Natur! Hoppas Jul och Nyårshelgen gett lite ny energi!

Sugar, Du beskriver nog hur vi alla känner! Höll på att sprängas igår när de nyblivna föräldrarna satt och ojade sig över att de inte fick sin nattsömn (lillen somnade vid 1 och vaknade en gång under natten för att sedan sova till 9 på morgonen...STACKARS dom!!).Det var också en massa ojande om att de inte hade tid för varandra längre och att de aldrig hinner ses för att det alltid är någon i vägen(lillen är 3v gamal och dom båda är hemma med honom...) Tillslut var jag tvungen att slänga ut kommentaren; " Ja- det är synd om er som har barn". Dom vet ju vår sits så det blev en GANSKA spänd stämning ett par minuter...men jag orkade inte höra mer.

Men Sugar, du ska inte känna dig DEFEKT! Det kommer gå så småningom! Du är FINASTE TJEJEN, glöm inte det! När det är rätt kommer din tur och det är inte så långt till mitten av januariSkrattande Då fasen börjar den riktiga resan mot bäbbä...

Hur går det med nya årets träning nu då?

• skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-03 08:59:08 följande:
    Tack skruttis, vad snäll du är!
    Usch för din granne, jag förstår att det var skitjobbigt. Jag tycker du gjorde HELT rätt som sade ifrån. Jag tror att många nyblivna föräldrar och gravida är så inne i sin lilla bubbla att de inte kan tänka längre än näsan räcker. Klaga över sin nattsömn kan de väl göra inför andra än oss som har svårt att få barn??? Jag önskar själv att jag kunde säga ifrån lite oftare, för det ÄR jobbigt att höra på gravida och nyblivna föräldrar. Och då speciellt om de klagar.

Jo, vi invigde skidorna igår, jag, sambon och tre kompisar.
    Jag var den enda som åkt skidor innan, för typ 15 år sedan, de andra hade aldrig stått på ett par längdåkningsskidor... (Jag var den enda som var från Sverige).

Innan vi ens kommit ut i spåret hade allihop ramlat minst fem gånger var, varav en slagit huvudet i sina skidor...! I varje sluttning, även om den bara var 20 cm hög, så ramlade de, en efter en. I varje liten uppförsbacke (även de med lutning på 50 cm) började de glida bakåt, in i varandra, och ramlade i en stor hög.  Som tur är var vi ute tidigt i spåret, när det knappt fanns några andra där, för vårt gäng låg utspridda i drivorna överallt. Ja, de första två kilometerna såg de så olyckliga ut allihop att jag riktigt skämdes att jag fått med dem på detta!

Men sedan, efter två kilometers klagande och olyckliga miner, så släppte det. Plötsligt började de fixa nedförsbackarna utan vurpor. De började glida på raksträckorna, visserligen lite blygsamt men ändå! Och då blev det helt fantastiskt! Solen sken och jag njöt i fulla drag. Och när vi klarat av 4-kilometern (som tog 1,5 timme, ja ni fattar nivån..) så var alla supertaggade att åka tillbaks redan på torsdag igen!
    Jag längtar redan!!

Haha, vilken syn!!Skrattande
    Ett minne att spara när allt är som tyngst! Gud, va roligt du måste ha haft, haha!!
  • skruttnorpan
    pixerpie skrev 2011-01-03 10:53:31 följande:
    Har kämpat med att tima in äl, och jag tror vi lyckats trots 3 nätter på skilda håll.. .Men ni känner väl alla till hur det är att få till något i ett lyhört "flickrum"... Fick ställa klockan mitt i natten... Men det har ju sin charm det med... Hade superstarkt test, då mannen kom efter att varit hem och jobbat, så det borde vara pigga spermier som legat till sig lite... Håll tummarna för mig! Nästa cykel blir det annars pergo och inseminering....

Pixan, vi är precis samma sits! Hoppas gärnet på att det ska ta sig denna gång, men annars är det pergo och inseminering som gäller för mig med. När har du BIM?

Förstår helt er båda, sugar och pix, tröttheten över att folk inte är lyckliga över det dom har utan ska göra en scen över hur jobbigt det är. Men som SoMa säger, NU tar vi oss igenom det här så att vi får prata barnvagnar snart!

Här pendlas det mellan skengraviditet och förtvivlan. Ni som varit gravida fler gånger, kan börsten ömma från ÄL till BIM en graviditet men inte en annan? Annars kan jag nog säga att det är kört nu...Rynkar på näsan Men men...hjälpen ligger ju runt hörnet...får väl ställa förhoppningarna till det annars...

• skruttnorpan

MCT, massa styrkekramar! Men om du inte visste det så är januari en SJUKT bra månad att plusa i! GARANTERAT! Så nu är det bara att krama på sambon och mysa i soffan- ladda batterierna för att sen ta dig upp i sadeln igen. Känner med dig!

pixerpie skrev 2011-01-03 14:20:51 följande:
    Spännande... då får vi följas åt! OCh kanske just för att hjälpen finns nära och pergon ligger i badrumskåpet så kanske det går vägen denna gången... Tror det kan skilja mycket graviditeter emellan, mina har det varit olika första sympton alla tre gångerna... En gång, halsbränna, den andra ömma bröst och tidigt illamående och den tredje ggn konstant kissig...
    Bim ca 12-14 jan, äl ca 30 dec.

Jag har BIM någonstans kring 10e, har inte helt regelbunden, men om jag tänker på när ÄL var så borde jag hamna där någonstans. Ja, vi får hoppas att tanken på att hjälpen är nära kan få en att slappna av lite och att det går bara för den saken...känner mig dock ganska fokuserad på det i alla fal, haha

Sugar, TACK för peppen! Tur att du finns! Nä, ska väl inte dömma ut det helt, önska får man ju fortfarande göra i alla fall...funderar på att testa på bim -5...förra gången plusade jag iof inte förr än bim +1 så jag vet inte om det är någon idé...men alltid kul att testaSkrattande

• skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-03 16:27:35 följande:
    Och förresten skruttnorpan, jag ska också testa på BIM-5. Behöver veta så fort som möjligt så jag kan få ev. behandling.

Och justdeja! Har köpt riktiga skidåkarhandskar idag! Blir det ingen graviditet så blir det tjejvasan!
    Näh, vad STORT! Härligt! Jag var ute och åkte idag och fick lite tips av en gammal räv om hur man ska staka.JÄKLAR vad mycket bättre det gick efter det! Betyder rätt mycket det där med tekniken insåg jag, haha.

Ja, då är vi två som smygtestar lite med andra ord. När har du plusat förut? Enda skälet till att jag är skeptisk är ju att jag tror (TROR!!) att jag kände boobsen från ÄL till BIM sist, men jag är inte helt säker...
    Den som lever får se, helt enkelt! När ska man lära sig att man ändå inte kan påverka det- huuur mycket man än känner efter!Skrikandes
  • skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-03 17:31:05 följande:
    Åh skruttnorpan, kan du inte dela med dig med lite stak-tips??

Jag har förresten plussat på BIM-5 och BIM-3 tidigare. Så nästa tisdag är det dags!
    Jo men visst! De Magiska staktipsen handlade om att
    1. Hålla staven rätt: Bandet på ovansidan om handryggen och med bandet så spänt att du nästan kan släppa staven bakom dig i frånskjutet och att den bara pendlar tillbaka.
    2. Kraften i stakningarna ska hämtas ganska långt bak, alltså i jämnöjd med tåns främre kant eller skidans bindning.

Jag har hela tiden hämtat kraft för långt fram samt har aldrig tänkt på hur staven sitter på handen...dom enkla knepen fick mig att kunna staka bättre...men då är jag ju å andra sidan amatörTungan ute Vet inte om de kan hjälpa dig något??
    SoMa72 skrev 2011-01-03 17:13:08 följande:
    Det kommer vi aldrig att lära oss, nyfikenheten vinner ändå, oavsett vad man tänkt göra/inte göra Flört 
    Ja...tänk vad hopplös man är...ägget kanske inte ens fäst in och ändå är man taggad att testa...och samtidigt liiivrädd att få ett minus...Inte lätt att vara människa, haha.
  • skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-03 21:32:51 följande:
    Åh tack, snälla!
    Och jag som alltid trott att man liksom ska hålla handen över bandet på staven, så att man liksom klämmer åt över bandet när man håller om staven, förstår du? Hmm.. får se om jag förstår dina instruktioner nästa gång. Man ska alltså INTE hålla om bandet?

Det där med att sätta ner staven nära foten hade jag faktiskt sett på youtube men att det skulle vara så nära foten som i höjd med tåspetsen hade jag inte fattat, bra att tänka på!

Tusen tack för tipsen! Haha, nu kommer jag regera i spåret på torsdag, tack vare dig, skruttis!
    Klart du kommer regera!! No doubt!
    Asså...om du tänker att du håller staven och drar ut öglan från den så ska du komma in med handen underifrån. När du sedan greppar staven kommer du även greppa bandet och när du skjuter ifrån och "kastar" staven bakom dig kommer bandet hamna typ mellan tummen och resten av handen...Är bandet dåligt spännt tappar man taget helt om staven ganska lätt, märkte jagFlört

Jag är TOK-skengravid idag...inbillar mig att kaffet är beskt och att jag har lite ont i magen...men jag är ganska medveten om att det bara är jag själv som inbillar mig...det är ju positivt i alla fall, haha.
    Hur mår ni andra idag??
  • skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-04 08:30:46 följande:
    Ah, men då höll jag runt bandet på rätt sätt, bara det att jag inte hade bandet spänt alls. Får ta och justera till nästa tur... Tack! I vilken del av landet bor du förresten skruttis? Har ni gott om snö?

Nu är ägglossningen över här, och den låååånga väntan på BIM har börjat. Sexade vi torsdag, fredag, lördag 2 gånger och söndag,  och fick positivt på stickan i lördags, så jag tycker att vi borde kunnat pricka rätt....  

Hoppas ni alla får en fin dag! Kram!
    Jo, bor i stochkolm så snö har vi! Helt galet, sambon var uppe och skottade på taket i helgen för att det är så mycket...Har du det gott om snö då??

Det låter ju som att ni fick till det bra unde rÄL så nu är det bara att sätta tilltron til ödet och försöka hålla skeneriet på avstånd.

Pix- jaa...lite självironi kommer man långt på, haha...tyvärr blir inte besvikelsen lättare när det väl skiter sig...men som sagt...snart kanske vi kan få spekulera på rikgtgt *hoppashoppashoppas*

Hoppas du kommer ut i spåren i alla fall!
  • skruttnorpan
    pixerpie skrev 2011-01-04 15:33:22 följande:
    Men när hade du äl då? Läste om din heminseminering! WOW- vilken kreativitet!! Borde vi inte ha haft äl samtidigt, hade det själv typ 30 dec/ 1 januari! Det moler och drar som sjutton, men det kan ju vara vad som helst! Kanske en magsjuka på gång...
    KRAM!!
    Hehe, ja- vår lilla hemmaklinik var ett riktigt minne...störtkul om jag skulle blivit gravid på det, haha!
    Jag hade fullt utslag på Äl-stickan den 29e, så där omkring någonstans...tycker bara man läser att det tar 7 dagar inna ägget ens fäster och då känns det ju som att man inte borde känna något. När ska du testa? Skönt att du verkar ha lite RIKTIGA känningar i alla fall!
    Är SJUKT självcentrerad just nu, men jag fick liksom ett hugg längst nere vid bäckenbenet som kändes ordentligt under någon minut i intervaller...Nu känner jag inte så mycket längre...Jag har haft problem med bäckenet länge pga träning och kan ibland få känningar av det, men brukar liksom få både bak i ryggen och främre fogen då, nu var det bara framtill och lite längre upp än vanligt...ökade på hoppet lite igen...

Asså, MCT! Vilken härlig beskrivning av fallet! Skrattande Var du tillsammans med någon du kunde skratta med då? Eller förskte du lämna scenen som att inget hänt?
    Se till att hålla dig i så mycket rörelse du kan nu bara, blir du för stillsittande kommer det ALDRIG släppa! Lite simning/cykel (om du kan sitta) eller crosstrainer brukar göra att det går över lite fortare...Du måste ju se till att vara fräsch för nästa ÄLFlört
  • skruttnorpan
    pixerpie skrev 2011-01-04 20:45:35 följande:
    Jag håller tummarna att det tog sig för dig! Vilket minne!
    Vad gäller detta får man vara självcentrerad!! Jag kände något snarlika igår kväll! Tänk om... Skulle vara helt otroligt bra isåfall. Spännande då ligger vi väldigt lika, jag hade maxat utslag den 30 dec! Och nog är det lite tidigt att känna något än? Men jag är iaf sjuk trött! Fast det kan ju bero på ledigheten också!!Ska försöka att inte testa förrens den 14 jan. Det är en lördag... förmodligen har mensen redan kommit då...

Haha, jaa...kommer vi kunna leva på längeSkrattande
    Starkt att du inte tänker testa innan 14e! Jag tjuvtestade idag, men det var vitt som snö. Förstår dock att det är väääldigt tidigt att testa, men jag hade ett par hemma och...va f-n...kolla kan man ju alltid.
    Hoppas mensen inte kommit för dig den 14...tycker att vi båda ska ha ett snyggt + denna månad.
    Tyvärr tycker jag brösten bara blir mindre och mindre ömma sedan ÄL så mitt hopp har börjat sjunka, trots gårdagens små hugg.

MCT79 skrev 2011-01-04 20:53:15 följande:
    Lite roligt att ni säger det, stel är man ju såklart, tog en långpromenad lite sakta här hemma och har stretchat lite granna också.
    När jag säger till sambon "det är ju en himla tur att vi inte befinner oss i ägglossningstider!"  Vet ni vad han svarar mig??  "jag har hört att det finns sprutor att hämta på apoteket så det hade vi löst ändå...."  HAHAHHAHAHA!!!!  Lovely!! Vilka underbara sambos vi har!!

Det är ju FÖR underbart!!Skrattande Dom är så söta som ställer upp, haha. Vi får ju hoppas på att din rumpsituation inte blir allt för långdragen ändå...Annars finns jag här för kosultation vid ÄL, hahaTungan ute

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3