Queenie70 skrev 2010-05-22 11:57:26 följande:
Ursäkta..du är säkert en fin människa på många sätt, men särsklit renlig är du faktiskt inte Du har säkert byggt upp en tolerans för din egen kroppsdoft, man tenderar att göra det. För en vuxen könsmogen kvinna, men hormoner och utsöndringar räcker det helt enkelt inte med att duscha två gånger i veckan. Även om många tror det.
Ingen har någonsin klagat. Och jo, jag har människor i min omgivning som skulle säga ifrån.
Dessutom - om man inte stör kroppens egna funktioner (exempelvis genom överdrivet duschande och användning av olika medel) så hamnar de i balans. Exempelvis behöver jag inte smörja in mig en massa längre sen jag slutade använda duschcreme, eftersom min hud inte blir uttorkad och får störd sebumproduktion. Och jag blir inte så smutsig att jag behöver använda duschreme, den mesta smutsen (oftast är det svett det handlar om) är vattenlöslig. Skulle jag bli "riktigt" smutsig, så tvättar jag mig med lite olja.
Och som sagt. Jag tvättar mig vid behov. Jag går inte i 3-4 dagar utan att duscha och tvätta mig på pin kiv. Armhålorna behöver jag tvätta varje dag, därför gör jag det. Duscha behöver jag inte göra varja dag, alltså gör jag det inte.