Inlägg från: Denebola |Visa alla inlägg
  • Denebola

hur ofta duschar ni?

BaraCarolina skrev 2010-05-23 12:10:41 följande:
    Duschar till 98% varje dag och tvättar snippan med intim tvål eller oljan från apoteket.... Det funkar för mig iaf....
    Varför tvättar du inte de andra två procenten varje dag, och var på kroppen sitter de?
  • Denebola
    Trynträ skrev 2010-05-23 13:09:09 följande:
    Varför får man då våtservetter att tvätta sig med när man tar urinprov om man nu är så ren utan att tvätta sig?
    Vilken sorts urinprov? Jag har aldrig varit med om det, och då har jag lämnat urinprov av många skilda anledningar.
  • Denebola
    Trynträ skrev 2010-05-23 13:12:16 följande:
    Jag har råkat ut för det flera ggr. Å då har de inte luktat innan.
    Intressant. Jag har aldrig hört talas om det
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-23 13:23:33 följande:
    Hon undviker att tvätta mellan de yttre och inre blygdläpparna. Hur kan NÅN försvara det? Tycker ni att precis ALLT är normalt? Bara för att?!
    Men herregud. Funkar det så funkar det. Det kanske inte funkar för dig, men för henne funkar det. Vad är problemet?
  • Denebola
    Misery skrev 2010-05-23 13:27:40 följande:
    I vårt landsting så står det klart och tydligt att man ska tvätta rent med våtservett innan man lämnar urinprov. Har sett det både på vc och på lasarettet.
    Vilken sorts våtservetter är det då? Jag som aldrig har något starkare än vatten på min vulva skulle vara tveksam till att ta våtservetter där. Särsklilt om de syftar till att ta bort bakterier, då kan de inte precis vara milda...
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-23 13:34:29 följande:
    Om nån kom in i tråden och sa att dom inte duschat på tre år och varje dag smörjde in muffen med sur leverpastej så skulle ni bara komma med ert hjärntvättade mantra om att det är heeelt normalt. Nånstans går väl för fan gränsen även för er.
    Oj, är vi hjärntvättade nu också? Hur tänkte du nu, om vi nu tvättar oss så förtvivlat sällan, varför skulle vi tvätta hjärnan mer frekvent än du?

Nej, jag skulle inte anse att någon som smetar in underlivet med sur leverpastej har ett normalt beteende.
  • Denebola
    Misery skrev 2010-05-23 13:37:54 följande:
    jag vet inte vad det är för sort då jag inte lämnat nå urinprov själv på många år men jag läste häromdagen när jag tog andra prover då stod det precis hur man skulle göra vid urinprov...antar att man får det av sköterskan då...
    Nu blev jag sugen på att lämna urinprov bara för att få reda på det Eller, åtminstone ska jag försöka ta reda på mer om det. Ska till BM i veckan, kan ju fråga om det då
  • Denebola
    Pormoicheia skrev 2010-05-23 13:52:08 följande:
    Klart att jag har en gräns. Men jag skulle inte ta för givet att personen inte hade tvättat sig alls på tre år, det finns ju som bekant många olika sätt att tvätta sig på. Att däremot smörja muffen dagligen med sur leverpastej skulle jag väl dock reagera på och ifrågasätta. Nog för att jag tvättar håret med ägg och smörjer in ansiktet med salladsdressing (äppelcidervinäger och olja alltså), men någonstans kan jag förklara varför. Det hade varit interssant att få veta vad som låg bakom den sura leverpastejen
    Det är förstås skillnad om personen sköljer av leverpastejen, det gör man ju faktiskt när man tvättar håret med ägg

Men i det här exemplet lät det som att personen lät leverpastejen sitta kvar. Eller så läste jag för mycket mellan raderna.
  • Denebola
    Trynträ skrev 2010-05-23 15:38:41 följande:
    Tror du är unik om du inte svettas om blygdläpparna. Varför skulle man inte svettas där när man svettas överallt annars? Jag känner definitivt att jag luktar svett där nere efter en hel dag.
    Jag skriver upp mig på samma lista som Cheshire cat. Det är sällan jag känner mig svettig/luktar svett om blygdläpparna. Och skulle jag vara/göra det skulle jag självfallet tvätta av mig svetten.
  • Denebola
    Björnmossa skrev 2010-05-23 15:45:11 följande:
    Vi är båda rätt smala va? Andra kanske har lår som går ihop och bäddar in allt. Å andra sidan har man väl kläder som luftar?
    Japp. Tror det kan ligga något i det du säger, jag har en glipa mellan låren även när jag står med fötterna ihop
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-23 15:54:43 följande:
    Man har svettkörtlar i underlivet om ni inte visste det... www.aconordic.se/kropp/antitranspiration/om_v...
    Och det är skillnad på runt könsorganen (tex i ljumskarna) och i könsorganen (mellan blygdläpparna).

Nu vet jag inte om det faktiskt finns svettkörtlar mellan blygdläpparna, men jag ville bara påpeka att din länk inte besvarade just den frågan.
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-23 16:05:38 följande:
    Yttre blygdläppar De består av fett och svällkroppsvävnad, men innehåller också svettkörtlar, talgkörtlar och nervändar. Inre blygdläppar Inne i dem finns svällkroppsvävnad, små blodkärl, och nervändar. På och runt blygdläpparna finns också talgkörtlar, svettkörtlar och doftkörtlar som gör att allting funkar som det ska.    underlivet.info/
    Ok. Men jag håller med om detta:
    Björnmossa skrev 2010-05-23 16:10:27 följande:
    Tekniskt sett svettas jag säkert från armbågarna också men det betyder inte att de är svettiga efter en dag och måste tvättas.
  • Denebola
    Cheshire cat skrev 2010-05-23 18:03:22 följande:
    Tvärtom har de ofta demonstrerat en slags önskan om att komma nära.
  • Denebola
    nollåtta skrev 2010-05-23 20:53:49 följande:
     Håller med, fitta ska lukta fitta och inget annat.
    Hear, hear!
  • Denebola
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:04:01 följande:
    Men alltså, ni som tvättar musen en -två ggr i veckan...hur ofta har ni sex?? Alltså i riktiga livet har jag nog aldrig träffat på såna lortgrisar som tycks finnas i denna tråd
    Jag har träffat min pojkvän en gång sen nyår, så jag är nog inte rätt person att svara

Men det är inte för att jag inte träffar honom oftare som jag inte tvättar varje dag (och så ett till inte bara för att jag tyckte att det behövdes :P).

Jag tvättar när det behövs helt enkelt. Och det behövs vanligtvis inte varje dag.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?