Inlägg från: Denebola |Visa alla inlägg
  • Denebola

hur ofta duschar ni?

Snigelkotten skrev 2010-05-22 18:44:48 följande:
    Den basala hygienen är lika för alla.
    Fast hur ofta man behöver praktisera den är olika för alla.
  • Denebola
    Cinza skrev 2010-05-22 18:49:50 följande:
    Urinrester behöver man aldrig oroa sig för. Urin är nämligen sterilt (om man inte har uvi).
    Dessutom är urea/karbamid bra för huden, det återfinns i många bra hudkrämer
  • Denebola
    Förälskad skrev 2010-05-22 18:50:32 följande:
    Jo det har jag men du skrev att det var jag som tog upp honom och det var det ju inte. Jag har dessutom inte sagt något negativt om honom.
    Bara för att det inte var du som började är du inte oskyldig när du fortsätter. Prat om honom slafsandes i min otvättade snippa tycker jag var ganska negativt. Att överhuvudtaget dra in en person i diskussionen som inte har en chans att försvara sig är även det ganska lågt.
  • Denebola
    Trynträ skrev 2010-05-22 21:36:31 följande:
    Oj, det hade jag aldrig pallat. Jag brukar göra nr 2 2 ggr per dag.  Käkar väl mycket fibrer eller nåt. Tyvärr har jag fått problem med sprickor vilket gör att jag måste smörja in mig i rumpan och då vill man ju gärna duscha av sig innan. Inte kul att pilla där utan att vara ren om man säger så. Kolla nästa gång du är på gymmet så får du se hur många som sätter upp håret i en hästsvans när de går in i duschen. Jag lovar, du kommer bli förvånad. Särskilt läbbigt är det ju om man är jättesvettig som typ efter ett spinningpass. Har svårt att tro att de går hem och duschar en gång till dessutom.
    De kanske inte vill gå ut med blött hår? Särskilt om det är kallt, det skadar håret.
  • Denebola
    Trynträ skrev 2010-05-23 08:05:52 följande:
    Fast på vintern har man väl mössa. Nä detta händer även i maj.
    Det skulle inte räcka för mig som bor i norra Norrland och har temperaturer ner till -30 en vanlig vinter.

Men jag duschar alltid hemma efter träning.
  • Denebola
    MissMango skrev 2010-05-23 11:27:20 följande:
    Näfysatan vad äcklad jag blir av er! Lär er att duscha varje dag och tvätta snippan!
    Varför göra det när det inte behövs?
  • Denebola
    Krätchen skrev 2010-05-23 11:43:38 följande:
    Oj, det finns en miljon svar på det För att jag känner mig fräsch om jag duschar varje dag. För att jag anser inte att en snippa är ren om man inte tvättar den varje dag. Snippan är instängd varje dag i en massa kläder och behöver avsvalkning.
    Jag känner mig fräsch även om jag inte duschar varje dag (dvs jag duschar inte om det inte behövs, känner jag mig ofräsch en dag duschar jag oavsett när min senaste dusch var), min snippa är ren och jag sover ofta utan trosor så att den kan lufta sig.

Helt enkelt: Alla är olika och har olika behov, kan det inte bara få vara så? Eller måste man trycka ner andra som inte gör som en själv? Ibland är det bra att tänka utanför sin lilla låda.
  • Denebola
    Krätchen skrev 2010-05-23 11:57:30 följande:
    Hur ofta gör man det?
    Bara för att du inte gör det betyder det inte att ingen gör det. Som sagt. Kliv utanför lådan.
  • Denebola
    Krätchen skrev 2010-05-23 12:05:18 följande:
    Ber om ursäkt ifall jag har tryckt ner någon. Absolut inte min mening, jag har tyckt att det varit skoj att diskutera detta. Kunde aldrig ana att" tvätta snippa "kunde vara så laddat, självklart gör alla som de vill, jag tycker inte att folk är äckliga som inte gör som jag.
    Du har väl inte varit den värsta här i tråden, så du behöver inte ta åt dig så hemskt mycket. {#lang_emotions_cheers} Andra däremot, får ta åt sig bäst de kan
  • Denebola
    Krätchen skrev 2010-05-23 12:06:50 följande:
    Men snälla du, jag ställde en fråga.
    Jo, och det lär vara lika många olika svar som personer man ställer den till. Det var det jag ville ha fram.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?