• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Darla

Är det varmt ute eller jag har svettats så duschar jag, annars blir det varannan eller var tredje dag ibland,  huden torkar ut så mycket på mig annars även om jag smörjer . Jag tvättar mig ordentligt varje dag. Sånt här är individuellt, endel har hud och hår som kräver dusch dagligen även om de inte gör något svettigt, maken är sån. Jag är mer en torris

• mammamadeleine

Nu under sommaren brukar det blir en till två duschar om dagen, beroende på hur varmt det är, om man vart o badat osv. Resten av året duschar ja varannan dag för att inte torka ut huden! Ungarna duschar/badar varannan var tredje dag, jag anser att dom behöver duscha oftare om dom inte är smutisga, som nu under sommaren då man är ute hela dagarna, svettas o leker!

Meja 3/7-03 Eddie 9/7 -08 Bebben i magen kommer 16/6
  • thatisgreat

varannan dag. Men om jag tränar eller gör något annat "svettigt" duschar jag självklart varje dag.

• Matruskan77

Varje dag på vardagarna, eftersom jag har ett jobb som jag blir hemskt svettig och ofräsch av men när jag inte jobbar så varannan dag oftast.

• Anaiah
    Trynträ skrev 2010-05-23 08:08:12 följande:
    Han jobbar som bilmekaniker och sen blir man svettig där nere.
    Vad fan MECKAR han med snoppen! Jävlar vilken libido!
  • Maggis
    Trynträ skrev 2010-05-23 08:09:34 följande:
    Bajsar man inte varje dag så har man ju bajs i tarmen.
    Även om man bajsar varje dag så är det bajs kvar i tarmen.
    //Maggis
  • L0ved

Helst varje dag om jag hinner. Men tvättar dock inte håret lika ofta för då blir det inte bra.

♥ Angelina 080422 ♥ Liam 100422 ♥
  • Anaiah
    Trynträ skrev 2010-05-23 08:09:34 följande:
    Bajsar man inte varje dag så har man ju bajs i tarmen.
    BTW så har du bajs i tarmen även om du bajsar varje dag...
  • Snigelkotten
    Suck och suck skrev 2010-05-22 19:59:15 följande:
    Underlivet är ett självrenande organ. Har ni aldrig varit hos gynekologer i den här tråden? Man ska ABSOLUT inte hålla på och vaska där nere, DÅ får man problem med flytningar. Just vad jag hade för ett antal år sen. Hur blev jag av med det? Jo, sluta och vaska.
    Menar du på allvar att du aldrig tvättar underlivet?
    Mellan de yttre och de inre blygdläpparna?!
Svar på tråden hur ofta duschar ni?