• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • alvosk
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 09:48:13 följande:
    Duschar SJÄLVKLART varje dag och tvättar håret varannan dag. Förstår inte folk som duschar typ två, tre ggr i veckan...tvättar ni er inte därnere heller varje dag och byter underkläder?? URK säger jag isf
    och på vilket sätt påverkar det dig om jag inte tvättar mig mellan benen varje dag?
  • Rävelina
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 09:48:13 följande:
    Duschar SJÄLVKLART varje dag och tvättar håret varannan dag. Förstår inte folk som duschar typ två, tre ggr i veckan...tvättar ni er inte därnere heller varje dag och byter underkläder?? URK säger jag isf
    Duschar två- tre gånger i veckan men SJÄLVKLART tvättar jag mig under armarna, brösten och mellan benen VARJE DAG samt tar på rena underkläder!! Förstår inte vad det ena har med det andra att göra? Är det nåt som säger att bara för att jag inte duschar varje dag så tvättar jag mig inte?
  • Heavenly Divine
    alvosk skrev 2010-05-25 13:53:43 följande:
    och på vilket sätt påverkar det dig om jag inte tvättar mig mellan benen varje dag?
    Det e ta mig fan äckligt!! usch ...trodde det hörde till uppfostran att man lär sig tvätta underlivet var dag och byta underkläder men vad jag har förstått är det inte så...för mig obegripligt. En sak om man inte vill duscha hela kroppen varje dag men underlivet som sagt....aja
  • Heavenly Divine
    Rävelina skrev 2010-05-25 14:00:42 följande:
    Duschar två- tre gånger i veckan men SJÄLVKLART tvättar jag mig under armarna, brösten och mellan benen VARJE DAG samt tar på rena underkläder!! Förstår inte vad det ena har med det andra att göra? Är det nåt som säger att bara för att jag inte duschar varje dag så tvättar jag mig inte?
    ok jag köper om man inte duschar varje dag, kanske varannan men som jag skrev nyss....blir chockad över att folk inte tvättar snoppen/muttan varje dag!!!
    Inte min business men jag personligen tycker det är ofräscht och äckligt, inte speciellt hygieniskt
  • La Lola
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 14:27:25 följande:
    Det e ta mig fan äckligt!! usch ...trodde det hörde till uppfostran att man lär sig tvätta underlivet var dag och byta underkläder men vad jag har förstått är det inte så...för mig obegripligt. En sak om man inte vill duscha hela kroppen varje dag men underlivet som sagt....aja
    jo men på vilket sätt drabbar det dig personligen frågade hon?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Heavenly Divine
    La Lola skrev 2010-05-25 14:30:21 följande:
    jo men på vilket sätt drabbar det dig personligen frågade hon?
    Det drabbar väl inte mig personligen..såvida jag inte är tillsammans med en sån person.
    Jag skrev dock vad jag PERSONLIGEN anser om att inte tvätta underlivet och det är äckligt enligt MIG.
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 14:27:25 följande:
    Eftersom hälsovården rekommederar att man tvättar underlivet max 1-2 ggr dag, bara med vatten och endast i undantagsfall med intimtvål eller liknande, finns det säkert underliv som inte behöver tvättas varje dag.

Byta underkläder behöver väl inte nödvändigtvis höra ihop med tvättning?

Egentligen mår underlivet bäst utan underkläder.
  • La Lola
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 14:33:05 följande:
    Det drabbar väl inte mig personligen..såvida jag inte är tillsammans med en sån person. Jag skrev dock vad jag PERSONLIGEN anser om att inte tvätta underlivet och det är äckligt enligt MIG.
    Så varför spelar det då så stor roll hur andra gör?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Heavenly Divine
    Veladis skrev 2010-05-25 14:33:47 följande:
    Eftersom hälsovården rekommederar att man tvättar underlivet max 1-2 ggr dag, bara med vatten och endast i undantagsfall med intimtvål eller liknande, finns det säkert underliv som inte behöver tvättas varje dag.Byta underkläder behöver väl inte nödvändigtvis höra ihop med tvättning? Egentligen mår underlivet bäst utan underkläder.
    Så du tvättar dig därnere och tar sedan på dig trosorna du haft i två dagar?? okej :S trevligt värre
Svar på tråden hur ofta duschar ni?