• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Suck och suck

Jag som tycker så illa om att jag har behov av att skölja av mig stup i kvarten, faktiskt, på äldre dagar. Jag svettas mer nu ELLER så är jag känsligare, och så har jag fått OVANAN att behöva vara så himla fräsch hela tiden. Och det är ett gissel.
    Jag VAR fräschare, mycket fräschare, tror jag, när jag duschade var fjärde dag. Kroppen fick sitt naturliga reningssystem uträttat.
    Sen har jag ju aldrig varit någon svetto heller.
    Men som sagt,
    när man börjar duscha, hela tiden ha ett krav på att vara helt fräsch, så börjar man tvätta sönder sig.
    Man blir inte ett dugg renare av det. Så ni som avvaktar lite med duschandet, Tjena fräschingar!

• crazy mum

Varje dag ibland blir det 2 ggr per dag.

• Maria A Koberg
    Lakino skrev 2010-05-21 23:05:07 följande:
    det är INTE bra att duscha varje dag,det torkar ut huden och man fryser lättare då man tvättar bort underhudsfettet.

Haha. Kan man TVÄTTA bort underhudsfettet? Jag som trodde det satt UNDER huden, dumma jag

• spirituality

Varje kväll. Lättast att duscha när barnen har somnat :) Och nej, min hud är inte uttorkad.

• namera

Varannan dag. Men som gravid har jag börjat duscha mer, eftersom det hjälper mot diverse krämpor. Fick jag bestämma skulle jag förlösas i en duschkarbin.

Vår älskade son, BF 2010-07-25
  • Singel Man

Varje dag, går hemma sjukskriven , men ush måste ju duscha....tränar jag så 2 gånger....

• Zixi

Duschar varannan dag, min torra hud klarar inte mycket mer. Men det är klart att jag duschar oftare om jag varit svettig och under sommaren när huden är fuktigare så blir det nästan varje dag. Riktigt kalla torra vinterdagar som spenderas hemma i lugnt tempo då kan tom duscha var tredje dag.

Tvättar dock ansikte och deoderantar varje dag.

Juli - 2010
  • LyckligtSlut

ca 3 ggr i veckan beroende på hur jag mår och vad jag gör. Inte varje dag iaf. Behövs inte.

• CecAl
    Leefen skrev 2010-05-21 23:29:02 följande:
    Varje dag innan jag lägger mig, tvättar håret varannan... :D
    Måste fråga vad grejen är med att duscha innan man går och lägger sig? Alltså huden utsöndrar ju massa fetter och svett under natten också, så när man vaknar och går till jobbet så är man ju typ "smutsig" igen... Någon annan skrev att de duschar på kvällen för att det är lättare när man har barn, men om man inte har barn då? Vad är tankegången över att duscha innan läggdags?
    Hade en vän som sa att hon duschade på kvällen för att "man vill ju vara ren när man går och lägger sig i sin rena säng". Men vill man inte vara ren när man tar på sig rena kläder och går ut också?
Svar på tråden hur ofta duschar ni?