• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • malung86

Varannan/var tredje dag tvättar jag håret och tvättar kroppen ordentligt.
    Nu när det är så varmt sköljer jag av mig minst en gång om dan.

• LillaMe

Varje dag duschar jag. När det är sånt här underbart väder duschar jag två gånger om dagen.

• MysTic PrincesS

Varannan dag. Om det är varmt blir det oftare.

• Snuttetass

Jag har ett smutsigt jobb så jag duschar varje arbetsdag
    och minst en gång på helgen.
    Innan jag hade ett smutsigt jobb duschade jag varannan dag ungefär ibland oftare.

• Stinky

Varje dag. Ibland 2 ggr, men oftast bara en gång. Inte så bra för min känsliga hud, men jag känner mig inte fräsch annars. :-/

• Karamellan

2-3 ggr per vecka. Det mår jag bäst av. Och om andra tycker att det på något sätt gör/borde göra att jag inte luktar rosor eller på annat sätt är ofräsch (vilket jag inte är), så skiter jag i det, för min hälsa går långt före renlighetsmaniska små näsor

Smart may have all the answers but stupid have all the interesting questions.
  • moohl

Varje dag. Blir piggare fortare på morgonen om jag får duscha

• lövet2

Varannan dag större delen av året. På sommaren kan det tyvärr bli varje dag under varma perioder, så då måste jag hålla på och smörja in huden med en massa mysko skit (fuktkräm, hudlotion och sådant).

Svar på tråden hur ofta duschar ni?