• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Choklad och Nötter

Varje dag 2 ggr om dagen då jag tränar varje dag. Så det blir morgon och kvällsduschar. Min hud är inte ett dugg torr. Finns massa bra duschcremer som bevarar fuktigheten utan att torka ut. Eller duscholjor. Sen kan man ju alltid smörja in sig efteråt, vilket jag sällan gör då min duschcreme återfuktar perfekt.

• Denebola
    Krätchen skrev 2010-05-22 01:03:15 följande:
    Varje dag! Håret varannan dag. Ni som inte gör det tvättar ni snippa/snopp varje dag?
    Nej. Det behövs inte.
  • janniahlholm
    AnnelieTyresö skrev 2010-05-21 23:23:57 följande:
    Aha, är det bara att börja duscha för att underhudsfettet ska försvinna?? Det måste jag testa!
    haha,  jag instämmer;D hädanefter blir det minst 3 duschar om dagen,  tänk att ingen annan kommit på den här mirakelkuren ;)
  • Zixi
    Choklad och Nötter skrev 2010-05-22 01:11:04 följande:
    Varje dag 2 ggr om dagen då jag tränar varje dag. Så det blir morgon och kvällsduschar. Min hud är inte ett dugg torr. Finns massa bra duschcremer som bevarar fuktigheten utan att torka ut. Eller duscholjor. Sen kan man ju alltid smörja in sig efteråt, vilket jag sällan gör då min duschcreme återfuktar perfekt.
    Det är dock väldigt beroende på hudtyp. Jag använder återfuktande duschcreme OCH smörjer in mig noggrant efter dusch MEN har trots det torr hud. Jag har varit torr sen jag var bebis. Om jag inte smörjer in mig efter en dusch så spricker huden och det gör ont så 2 duschar om dagen alltid hade varit ren tortyr!

Du får vara glad att din hud fixar det
    Juli - 2010
  • AnnelieTyresö

Ja jag ska def boka av min GBP, nu kan jag ju bara ta en dusch :)

• Krätchen
    Denebola skrev 2010-05-22 01:15:37 följande:
    Nej. Det behövs inte.
    {#lang_emotions_surprised}
    Så bajs/kissrester och flytningar tas bort? Hur ofta då?

Sätter man på sig rena trosor/kallingar fastän, man inte har tvättat sig där nere?
  • Denebola
    Krätchen skrev 2010-05-22 01:21:29 följande:
    Så bajs/kissrester och flytningar tas bort? Hur ofta då? Sätter man på sig rena trosor/kallingar fastän, man inte har tvättat sig där nere?
    Tja, när jag går på toa brukar jag torka mig. Gör inte du det?

Jag är inte smutsig och har aldrig haft några problem av att inte tvätta varje dag. Min snippa mår jättebra.
  • Krätchen
    Denebola skrev 2010-05-22 01:24:27 följande:
    Tja, när jag går på toa brukar jag torka mig. Gör inte du det?Jag är inte smutsig och har aldrig haft några problem av att inte tvätta varje dag. Min snippa mår jättebra.
    Härligt att höra att din snippa mår jättebra

Men om man får kiss eller bajs på handen t ex vid blöjblyte så inte torkar man bara med torrt papper. Bajs på handen luktar inte hallon direkt efter att man bara torkat med papper.

Hur kan en snopp/snippa/anal lukta fräscht om man inte tvättar varje dag?
  • Choklad och Nötter

Folk kanske tar lite vatten på pappret dom torkar sig med eller använder våtservetter...hm..

• Krätchen
    Choklad och Nötter skrev 2010-05-22 01:40:46 följande:
    Folk kanske tar lite vatten på pappret dom torkar sig med eller använder våtservetter...hm..
    Tror du?
Svar på tråden hur ofta duschar ni?