Aggressiv hund
Nu börjar jag tröttna på våran hund. Eller igentligen har jag tröttnat för längesen men jag har alltid tänkt att med träning blir det bättre.
Men det blir de inte...
Han har alltid varit aggressiv mot andra hundar. När vi är ute på promenad och möter en hund så kastar han sej emot hunden å gör utfall, skäller å morrar som en galning å visar tänderna. Näe jag tar tag i han för att lugna honom så morrar han åt mej å visar tänderna. Jag försöker trycka ner honom å lägga honom på rygg för att han ska bli underlägsen men de är omöjligt. Han är stark och morrar bara ännu mer åt mej. Han hotar verkligen med att bita mej,och det har han gjort oxå. Så nu för tiden vågar jag knappt röra han när han får sina anfall för jag är rädd att bli biten igen. Det är inge nafs vi snackar om då alltså, utan ett riktigt bett. Sist gick det hål och jag fick ett sjujävla blåmärke. Då tog jag inte ens tag i han utan ryckte bara till i kopplet.
Han är inte alltid så... vissa gånger kan de gå bra när vi möter en hund, tex småhundar kan gå bra. Men stora hundar funkar inte. Han biter mej ju såklart inte hela tiden heller för då skulle vi ju såklart inte ha honom kvar, men det har hänt 2-3 gånger iaf och det är 2-3 gånger för mycket.
Idag fick vi besök av nåra med hund, vi släppte ihop dom för att dom skulle få bekanta sej. Det brukar gå bättre när han och den andra hunden är lösa. Det gick bra först, men han morrade en hel del å reste ragg. Efter nån timme trodde vi att de va lugnt med då small de å dom började slåss, de va då MIN hund som började.
Den andra hunden visade inte alls nå intresse för att bråka eller så men min hund verkligen tigger om stryk.
Och så en till sak... Han gör utfall mot cyklande och springande människor.... ibland... inte jämt men ibland, nåra gånger har de hänt. Tex förra sommaren när vi satt ute. Han satt fast, trodde jag, men tydligen så hade kopplet lossnat. Då kommer min granne förbi cyklande och då får han ett anfall å bara kutar rakt ut mot cykeln och börjar jaga min granne, morrar å visar tänder.
Idag va vi ute men honom, min sambo höll kopplet, vi satt på en gräsmatta å hunden låg å vilade, så kom en kille joggande förbi å hunden reste sej direkt å stack. Min sambo hann inte reagera så han tappade ju kopplet å hunden efter killen, skällande å morrande och hoppade å högg mot hans ben. Han högg inte killen nu men han högg lixom i luften.
Vad fan är de för fel på våran hund!?!?! Vad ska vi göra? Vi kan inte ha de så här.
Han är 6 år gammal och vi har haft honom sen han va valp.
Vi har verkligen försökt vänja han vid andra hundar, vi har verkligen tränat, men de hjälper inte.