• skytt81

Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11

Startar en samlingsplats för oss i Umeå som väntar barn till vintern!

Det finns väl redan sommar och höst-trådar men här tänkte jag att vi som väntar barn någongång mellan november 2010 - februari 2011 kan samlas. Men självklart är ni välkomna även om ni har BF strax före eller efter dessa månader också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 15:54
    BF-lista: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52717279.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 23:01
    När vi fått våra bebisar hänger vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m55824101.html

• Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11
  • skytt81

Det gick bra för oss! Livlig liten krabat i magen som viftade och sparkade på! Häftigt. Fötterna var så fantastiskt söta.

Fortfarande ingen jättebebis jag har i magen, men måtten såg helt okej ut nu. Maskinen tyckte jag var 13+3 och jag är 13+6 så det var ingen gigantisk skillnad. Som tur är blir man aldrig flyttade i datum som IVF-patient i Umeå så jag får vara kvar på 13+6 oavsett vad som händer och mitt BF är 14/12 ändå. Vi vet ju exakt vilken dag som Ettan blev till. :)

Lite märklig känsla att jag har en liten en i magen som snurrar på som en propeller och ändå känner jag inget ännu. Det är klart, det är tidigt ännu och Ettan är liten. Men ändå! Längtar tills jag känner något mer än lite diffust "bubbel".

• thisissarah
    skytt81 skrev 2010-06-15 16:37:34 följande:
    Det gick bra för oss! Livlig liten krabat i magen som viftade och sparkade på! Häftigt. Fötterna var så fantastiskt söta.

Fortfarande ingen jättebebis jag har i magen, men måtten såg helt okej ut nu. Maskinen tyckte jag var 13+3 och jag är 13+6 så det var ingen gigantisk skillnad. Som tur är blir man aldrig flyttade i datum som IVF-patient i Umeå så jag får vara kvar på 13+6 oavsett vad som händer och mitt BF är 14/12 ändå. Vi vet ju exakt vilken dag som Ettan blev till. :)

Lite märklig känsla att jag har en liten en i magen som snurrar på som en propeller och ändå känner jag inget ännu. Det är klart, det är tidigt ännu och Ettan är liten. Men ändå! Längtar tills jag känner något mer än lite diffust "bubbel".
    Jag känner inte heller nåt (är i 17+6) eller så har jag känt nåt men inte trott att det var bebben. Längtar till ultraljud nästa vecka!
  • thisissarah
    Puff81 skrev 2010-06-15 07:12:35 följande:

Ännu en ny dag med tråkigt väder. Jag hoppas att sommaren och den riktiga värmen håller sig till vecka 27 och varar 5 veckor framåt. Det här kan jag ändå leva med när man ändå jobbar ännu. Men jobbet på en förskolan känns betydligt lättare om vädret är fint oxå, särskilt den här tiden på året. Dags för lite frukost!!! Glad

jag vet vad du menar! Jobbar inom förskolan och det regnade igår så vi var inne hela förmiddagen och det kändes! Man känner sig som kvävd och instängd men kidsen hade en massa spring i benen så det var skönt att få komma ut på eftermiddagen.
  • IsaCMoJs

Ja nu får det gärna bli bättre väder! Mitt humör är väldigt mycket väderstyrt så just nu känner jag mig totalt deprimerad :(

Mamma till Moa 081216
  • syskon2011

åh vad jag längtar tills jag känner något! Men med sonen hade jag moderkakan i framvägg så jag var säkert i v 21 innan jag kände något och sen var det inte så mkt rörelser ändå... var faktiskt in på ett extra ul strax innan v 30 för att jag var orolig MEN där fick vi se på ctg och ultraljud att den lilla busungen visst rörde sig en hel massa det var bara det att jag inte kände större delen av rörelserna. Ändå var han rätt stor när han föddes nästan 4 kg så man tycker ju att lite borde ha känts?

Åh jag som inte kräkts eller så denna graviditet fick ett anfall av kräksjuka alldeles nyss. Hundskrället hade mått dåligt och inte sagt till så jag fick börja med att torka upp i hallen vilket gick bra men lukten var klart jobbig. Dock utan problem satt sen och åt frukost i vardagsrummet och kände helt plötsligt att jag kräks Skrikandes från INGENSTANS blä och usch tror det var för att en del lukt ändå finns kvar så nu vädrar jag för fullt. Herregud jag är ju i vecka 11+0 idag inte ska man BÖRJA må illa då kan man tycka.

Någon som kände jordskalvet igårkväll? Här skakade glasen i skåpen och det mullrade på rätt bra!

• Puff81

Jo, jag kände oxå hur det skakade och mullrade i går. Trodde först att det var något stort fordon som for förbi men sambon sa att det var jordbävning. Läskigt men även lite häftigt. Man tror ju inte att sånt ska kunna hända och kännas här i Umeå eller i Sverige.

Fint väder i dag. Har varit på promenad med barnen på jobbet och ätit glass. Det finns många fördelar med vädret och att det är slutet av terminen.

I magen känns det lugnt. Tror att jag kände lite fladder i går igen, men jag är inte 100% säker. Längtar och fasar inför UL på måndag. Men jag är säkert nojjig för ingenting.  

• Ellabay

jag känner hur mtk som helst från bebisen. dock idag har dte vart väldigt lugnt men igår kan och vågar jag nästan säga att jag kände en liten liten spark. :)

• skytt81

Jag tror jag kände bebisen  igår kväll! Ganska kort efter att jag hade skrivit här att jag inte känt nått än.... så kom det en rörelse i magen som var nått helt nytt! Ett litet sprattel eller fladder eller några små ryckningar... på vänster sida en bit nedanför naveln. Väldigt tydligt och på en punkt, inte nått som kändes som vanligt magknorr. Väldigt mysigt!

Och idag går vi in i vecka 15...

Dessvärre har jag blivit uppsagd idag. Sitter nog fortfarande lite i chock sådär och vet inte riktigt vad jag ska tänka. Det var egentligen ingen stor överraskning att företaget skulle behöva göra förändringar (dålig ekonomi och för lite jobb)... men jag trodde inte det skulle bli NU och hade väl hoppats att jag inte skulle vara en av de första att gå. Men så blev det. Hade några veckor kvar tills min provanställning hade blivit tillsvidare, nu blir det istället en månads uppsägningstid. Ska jobba juni ut och ta semester sen fram tills min egentliga uppsägning.

Känns jobbigt att bli arbetslös i femte månaden. Dessutom är jag sjukskriven på halvtid... och har kunnat jobba halvtid enbart för att mitt jobb var extremt flexibelt och jag fick jobba hemifrån. Har svårt att se vilket annat arbete jag skulle fixa nu.

Lite deppigt men jag kommer över det!

• Puff81

Skytt81: Tråkigt med jobbet. Sänder en styrke-kram {#emotions_dlg.flower}.

Någon som såg sista avsnittet av Greys anatomy i går. Mina horomoner var i kaos kan jag säga. Hjälp vad jag grinade Skäms

I kväll blir det middag på Droskan med hela jobbet. Grillbuffé, någon som har testat?? Blir första gången för mig, men det är säkert gott. Jag älskar ju grillat.

• syskon2011

Skytt 81 nej vad tråkigt! Hoppas det löser sig!

Droskans grillbuffé var hur god som helst förr i tiden men nu är det ngt år sen vi åt där men jag håller tummarna att den är lika god fortfarande

Nu har jag fått semester så så skönt börjar inte jobba igen förrän den 16 augusti så nu ska jag njuta och ta det lugnt och kanske hinna träna hunden lite också.

Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11