• skytt81

Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11

Startar en samlingsplats för oss i Umeå som väntar barn till vintern!

Det finns väl redan sommar och höst-trådar men här tänkte jag att vi som väntar barn någongång mellan november 2010 - februari 2011 kan samlas. Men självklart är ni välkomna även om ni har BF strax före eller efter dessa månader också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 15:54
    BF-lista: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52717279.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 23:01
    När vi fått våra bebisar hänger vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m55824101.html

• Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11
  • Puff81

Vad kul att vi blir fler och fler härGlad. Välkommen alla!!

Här börjar nästäppan komma smygandes oxå. Minns hur sjukt snuvig jag var under hela förra graviditeten. Annars mår jag rätt bra förutom alla kräk och hulk problem jag har av kiss och bajs. Mina kollegor på jobbet är guld värda som hjälper alla barnen på toaletten och med blöjorna så att jag slipper. Det var ju lika dant förra gången men det är nog lite värre den här gången, kan inte ens hosta utan att jag börja hulka och ha mig. Min lilla Hampus brukar säga "men mossan"  när jag väl måste hjälpa honom på toa och jag börjar låta. Det försvinner efter förlossningen, hoppas jag.

Skönt med fredag. Ska kolla in tivolit i kväll. Bara 3 veckor kvar att jobba sen blir det 5 veckor ledigt.

Efter UL ska jag ta tag i ansökan om havandeskapspenning. Vilka papper är det nu igen man måste ha från sin barnmorska?? Moderskapsintyg, hmm vad det något mera??

Ha det gott!! {#emotions_dlg.flower}

• skvaddro

Åå..kul med nytt folk å att det börjar skrivas lite mer! =)

Jag har mått ganska bra än så länge! =) Huvudvärken jag har haft har varit ganska rejäl, men annars bra! Nu börjar jag dock känna av höfter och nedre delen av ryggen...kan de kanske vara foglossning på gång?

Känner hur bebis sparkar(är i vecka 21), men svagt, på UL såg dom att moderkakan låg i framkant och det därför tar längre tid innan man kan känna kraftiga sparkar! Nån mer som har så?

skytt81: dum fråga kanske..men är man nybörjare så är man!Skäms vad är egentligen havandeskapspenning?

Nu har jag semester och ska snabbpacka klart väskan för ikväll åker vi till sthlm, och imorgon till tunisien=) Skönt att komma bort lite=) Men kommer säkert vara nojig för de mesta...iaf maten! Men de blir nog bra=)

• tessiej

jag hade moderkakan i framvägg med dottern. Får se när jag ska på RUL om 1 ½ vecka om det är likadant nu.

Ikväll hade vi tänkt oss ut och äta samt ner på tivolit men dottern har blivit lite småförkyld så planerna blev lite ändrade. Vi for och åt samt köpte godis, sen for vi hem. Nu är sambon med några vänner och ser fotboll, själv väntar jag på att dottern ska slå igen sina två blå (ögonen) så att jag kan gå ner och slappa framför teven.

Vilket underbart väder vi haft idag. Känns surt när man vet att det ska regna imorgon och på söndag.

• IsaCMoJs

Åh så typiskt att jag missar tivolit :( Jag ville ju att lillan skulle få åka thekoppar!

Jag jobbar mina sista nätter i helgen innan jag får 2 veckors semster och sedan börjar jag mitt nya jobb den 1/7. Jag ska inte berätta på det jobbet förrän kanske efter vecka 12 eller rent efter UL om jag orkar vänta så länge!

Mamma till Moa 081216
  • syskon2011

Tivolit var helskoj första gången vår lilleman fått åka karusell och det gick hem om man säger som så! Roligast var att flyga flygplan som går upp och ner men tivolit är ju kvar imorgon och på söndag så det är ju inte kört ännu om ni vill gå!

Väderprognosen såg faktiskt lite bättre ut nu när jag kikade (ska jobba i Vännäs på hundutställningen imorgon) inte spöregn hela dagen i alla fall.

Annars börjar nog den värsta tröttheten gå över fortfarande trött men mera hanterbart tycker jag. Berättat för chefen idag pga schemaplaner inför hösten känns otroligt osjysst att stå och nicka och säga att det fixar jag när jag VET att det kommer jag inte alls fixa i höst men resten av jobbet får vänta till efter semestern då lär det vara uppenbart då jag är rätt rund nu tycker jag (om magen då) men å andra sidan ser man nog det mest själv.

• skytt81

Trevlig helg allihopa, hoppas ni har det bra! Och hej och välkomna till er som är nya - vad roligt att vi blir fler.

Jag är själv lite trött och känner för en slö lördag. Låg inne på kvinnokliniken igår med dropp (jisses vilka fina lokaler de har fått i nya huset).

Bloggar nog oftar än jag skriver här så ni som är nyfikna får gärna läsa...
    ettansblogg.blogspot.com/

• Ellabay
    Puff81 skrev 2010-06-08 20:02:20 följande:

Hej hej!!

Tänkte höra om det finns plats för en till i denna Umeå tråd. Jag väntar nr 2 i november, 21 november är jag beräknad till men den 21 juni ska jag göra ultraljud så det kan ju bli ändrat. Jag är en pigg och glad 81:a som bor och jobbar som förskollärare på Tomtebo. När jag väntade och fick mitt första barn hängde jag mkt här på FL och tyckte att det var jätte trevligt. Det blev många fika träffar och barnvagnsluncher på Norrlansdoperan. Hoppas att det är OK att jag hoppar in.......

hejsan! Välkommen hit. Jag bor också på tomtebo och pluggar då till förskollärare. :)
    Ska också på ultraljud den 21a. Vilken tid ska du dit?
    är själv beräknad till den 30 november men kan ändras när vi väl är där. :)
  • Ellabay
    Puff81 skrev 2010-06-09 12:33:40 följande:
    Skvaddro: Ja, barnvagnsdjungeln är ju trevlig, det finns ju en hel del att välja på. När vi fick Hampus 06 köpte vi en BRIO kombi med hårdlift och knäledsstyre (tror jag det hette). Då bodde vi i lägenhet på Haga och det var smidigt att bara bära med sig liften in. Nackdelen med den är att suffletten kunde fått var lite större, den känns lite kort. Men annars har en fungerat bra, väldigt bra lastutrymme under vagnen vilket är bra när man handlar.

IsaCMoJs: Jo det är Elena som jag har. Vet inte vad jag tycker om henne ännu. Än har det fungerat bra men jag har andra dåliga erfarenheter av henne vid ett cellprovstagning då det gjorde ont och blödde en del. Men jag ska fortsätta att ge henne en chans men trivs jag inte så ska jag byta, om jag kan med. Jag har ju rätt till det om jag vill.

Har idag varit på mitt andra besök hos barnmorskan. Allt ser bara bra ut, men jag har tidiga sammandragningar. Hade det med nr 1 oxå. Måste nu sluta att instruera på USM och välja andra träningsformer där jag inte belastar magstödet. Jag kör just nu mest Body pump, men nu får jag bli vilande från det. Får väl börja med vattengympa eller bara bli bättre på promenader helt enkelt. Vikten var rätt OK ändå, trodde att jag hade gått upp mera.

Nej nu tillbaka til barngruppen, rasten är slut. 

Vi hörs allihopa!!
    USM? Då måste du veta vem maria sjögren är?
     Hon är min allra kära brudtärna. :)
  • Ellabay

Så hej allihopa igen! jag har vart lite off då jag fått vick på en förskola på sandbacka i två veckor nu. heltid och det känns! Man är såååå trött och samtidigt är det bröllopsbestyr för fulla muggar nu. mindre än två veckor kvar och det är helt sjukt vad tiden går fort. Snart är vi man & hustru!!!

Mitt illamående börjar ÄNTLIGEN ge med sig men bajsblöjor och kattbajs är big NO NO för mig. Det går inte! Igår kände jag ett sånt starkt fladder att jag hoppade till. annars är det väldigt lätta men tydliga fladder. Såååå mysigt!

• tessiej
    skytt81 skrev 2010-06-12 10:55:29 följande:
    Trevlig helg allihopa, hoppas ni har det bra! Och hej och välkomna till er som är nya - vad roligt att vi blir fler.

Jag är själv lite trött och känner för en slö lördag. Låg inne på kvinnokliniken igår med dropp (jisses vilka fina lokaler de har fått i nya huset).

Bloggar nog oftar än jag skriver här så ni som är nyfikna får gärna läsa...
    ettansblogg.blogspot.com/

är det lätt att hitta till kvinnokliniken i det nya huset? Ska dit den 22:a på RUL. Känns sent eftersom jag är beräknad till den 14:e nov men det är kanske olika när olika barnmorskor bokar in en. Jag längtar då jättemycket och även om det snart bara är en vecka kvar känns det som att det är evigheter tills det är dags!

Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11