• skytt81

Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11

Startar en samlingsplats för oss i Umeå som väntar barn till vintern!

Det finns väl redan sommar och höst-trådar men här tänkte jag att vi som väntar barn någongång mellan november 2010 - februari 2011 kan samlas. Men självklart är ni välkomna även om ni har BF strax före eller efter dessa månader också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 15:54
    BF-lista: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52717279.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 23:01
    När vi fått våra bebisar hänger vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m55824101.html

• Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11
  • skytt81

skvaddro: Jag har sagt att vi vill vara med till hösten när det drar igång nån lämplig grupp. Hon sa att de brukar försöka samla sådana som ska ha ungefär samtidigt så ni kanske får gå tidigare än mig då? Om ni nu ska gå!  Vår grupp skulle börja i september eller oktober tror jag.

syskon2011: Härligt med ny vecka! Jag tycker det är så skönt varje gång, att det händer något.

Själv är jag 13+0 idag och "firade" med en liten blödning imorse. Blir lika skraj varje gång även om det är så lite att jag egentligen vet att det inte är nån fara. Har pratat med kvinnokliniken och på fredag blir det dropp för mig.

• syskon2011

huva blödningar är INTE kul spelar som ingen roll man blir orolig hursomhelst.

Misstänker att jag inte får någon föräldragrupp denna gång då det brukar vara för förstagångsföräldrar. Informationen kan jag nog men det är ju alltid roligt att ha några i samma situation och prata och surra med Jag får surra med er istället!

• Puff81

Skvaddro: Ja, barnvagnsdjungeln är ju trevlig, det finns ju en hel del att välja på. När vi fick Hampus 06 köpte vi en BRIO kombi med hårdlift och knäledsstyre (tror jag det hette). Då bodde vi i lägenhet på Haga och det var smidigt att bara bära med sig liften in. Nackdelen med den är att suffletten kunde fått var lite större, den känns lite kort. Men annars har en fungerat bra, väldigt bra lastutrymme under vagnen vilket är bra när man handlar.

IsaCMoJs: Jo det är Elena som jag har. Vet inte vad jag tycker om henne ännu. Än har det fungerat bra men jag har andra dåliga erfarenheter av henne vid ett cellprovstagning då det gjorde ont och blödde en del. Men jag ska fortsätta att ge henne en chans men trivs jag inte så ska jag byta, om jag kan med. Jag har ju rätt till det om jag vill.

Har idag varit på mitt andra besök hos barnmorskan. Allt ser bara bra ut, men jag har tidiga sammandragningar. Hade det med nr 1 oxå. Måste nu sluta att instruera på USM och välja andra träningsformer där jag inte belastar magstödet. Jag kör just nu mest Body pump, men nu får jag bli vilande från det. Får väl börja med vattengympa eller bara bli bättre på promenader helt enkelt. Vikten var rätt OK ändå, trodde att jag hade gått upp mera.

Nej nu tillbaka til barngruppen, rasten är slut. 

Vi hörs allihopa!!

• skvaddro

skytt81: ja då hamnar vi nog i olika grupper! Vet dock inte när våran skulle starta!

syskon2011: ja vi får ha våran egen lilla föräldragrupp här=)

Nu har jag bara fredag kvar på jobbet och sen är det semester!! tjoho=)

• Puff81

Äntligen är en lååååång dag slut. Öppning på jobbet kl 06.00, Har jobbat till 15.00. Hämtat sonen varit på Maxi för att sen åka tillbaka till jobbet där vi hade sommarfest i 2 timmar. Nu äntligen bara slappa i soffan och snart börjar Greys Glad. Som bonus lär jag nog somna på soffan. Ska inta slapp-positionen och känna efter i fall man känner något i magen, i bland inbillar jag mig att jag känner lite fladder......

• Puff81

thisissarah: välkommen!! När i november är du beräknad?

• MittHjärtegryn

Hej allihopa!

Hoppas det är ok att ytterligare en hoppar in i denna tråd :)

Jag är 29 år, sambo, snart boendes i hus och har en son född i januari 09. Är beräknad till den 8 november och var för 2 veckor sedan på UL. Trots en enorm nyfikenhet på könet, så valde vi denna gång att inte ta reda på det.

Förresten, hej Bisca! Vi möts även i denna tråd :)

Hur har ni mått så här långt i graviditeten? Själv dras jag med en enorm nästäppa.... irriterande, blir en sväng om på apoteket imorgon och inhandla kortisonspray för jag står inte ut så mkt längre till med detta snytande.

Må gott

• thisissarah
    Puff81 skrev 2010-06-10 21:22:04 följande:
    thisissarah: välkommen!! När i november är du beräknad?
    Jadu, var på ultraljud i v.8 och då var det 15 november. Ska dit igen om två veckor (är nu i 17+2) så får se om det fortfarande är samma.
  • Bisca

Hej och tack för välkommen . Vad roligt att det kommer in fler i tråden också. Å, hej MHG, kul att ses här med. Hade inte tänkt skriva nåt i våran gamla tråd förrän vi gjort UL nästa vecka (tidigt UL, privat).

Skytt: Otrevligt med blödning och att behöva dropp. Men skönt ändå att de upptäckt att du är uttorkad och att de kan göra något åt det.

Nu ska jag fixa i ordning lite och bege mig ut på cykeltur med familjen och lillkillens farmor som är på besök i helgen. Får passa på medan det är finväder!

Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11