Finesse skrev 2010-08-05 00:04:19 följande:
å jag som inte får gå upp i vikt lägger på mig massor.. +3 kg redan å ser ut att vara i v.25..
Har ni andra blivit större fortare med andra barnet?
Jag har inte blivit större fortare med andra barnet men sånt är säkert olika från person till person. Jag är ungefär som jag var med Ebba vid samma tid. Förra veckan när jag var hos barnmorskan på besök (då var jag i v.25+0) hade jag gått upp 3 kilo sen inskrivningen. Väger faktiskt samma som vid samma tid med Ebba men då hade jag gått upp 5 kilo (vägde lite mindre då från början).
I veckan har jag känt av foglossningar i massor. Hade inga problem med det när jag väntade Ebba men nu verkar jag tyvärr har mera problem med det. Hörde av en kompis att det tar 3 år för kroppen att återhämta sig från en graviditet och förlossning så det kan göra att man får mera krämpor med andra barnet (om man blir gravid före det gått 3 år) eftersom kroppen inte är hlet återställd än..
Erkki skrev 2010-08-05 20:41:06 följande:
Vi var i Lycksele för någon vecka sen fin fint väder men inte tryckande varmt och det där med backarna känner jag igen! 2-åringen SPRANG lika fort uppför som utför och inte alltid åt samma håll som mig... Tur hans pappa var med och fick springa det mesta. Kul var det i alla fall även om Isak missat att man INTE kan klappa alla djur? Vi började dumt nog i Barnens Djurpark med de ursöta getterna och sen trodde Lilleman att man fick gå in till alla djur...
Imorgon är det ÄNTLIGEN dags för RUL!!! Men visst har de flyttat på sig? Hur hittar man dit nu?
åk mot förlossningen och gå in i det nybyggda huset. Det går inte att missa entrén. Den ligger mittemot parkeringen till geriatriken. Sen går man bara rakt fram och svänger vänster när det tar stopp typ. Det var lätt att hitta så du hittar säkert :)
Spännande med RUL, ska ni ta reda på vad det är för kön om det syns?
Idag har vi haft kalas här hemma :) Ebba blev 2 år idag så hon har blivit firad.. Hon blev jätteglad över presenterna hon fick. Vi hade köpt en studsmatta (en liten) och oj, vad hon har hoppat idag! Nu försöker sambon få henne att somna och jag vilar mig i soffan,