Inlägg från: tessiej |Visa alla inlägg
  • tessiej

Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11

Ellabay skrev 2010-10-25 15:26:37 följande:
    Nån får gärna ta bort mig från listan. Kommer nog inte att orka eller våga ta mig ut på någon fika imorn. Sitter med ännu en ctg då jag fått en spruta som ska stanna av sammandragningarna som kom med 5-10 min mellanrum. Är även öppen 1 cm vad hon kunde känna så nog kan det vara på gång men som det ser ut nu så har det avstannat men det är vila som gäller framöver.
    oj, ja det vore ju bäst för din bebis att stanna några veckor till inne i magen. Men allt var bra med bebisen? Du får se till att vila och bara ta det lugnt nu.
    Ebba 080805 & bebis BF 101110
  • tessiej

Jag måste tyvärr nog ta bort mig från fikat idag :( Ebba var vaken halva natten så min ork är lika med noll idag. Vet inte om hon håller på att bli sjuk eller om det var växtvärk? Nu verkar hon iaf som vanligt igen. aja, hon vaknade till vid tolv (då jag kanske sovit en timme) sen vid fyra somnade hon om och sov till halv nio. Så jag tror jag kommer vara rätt så trött ikväll. Jag skriver mig inom parantes men om jag inte dyker upp där vid 18 så stå inte och vänta.

Cafe station tisdag 26 oktober kl 18.00

Erkki (Erica)
    Umeåtjej 73
    (tessiej, kommer troligtvis inte)
    Sirba

• tessiej
    skvaddro skrev 2010-10-26 18:28:49 följande:
    Igår kom vår lilla son till världen! Lycka!
    Grattis. Hoppas allt gick bra och att ni båda mår bra.
  • tessiej

Om vi skulle boka in en ny fikaträff till veckan, vilken dag passar bäst för alla?
    Sambon har inget kvällsmöte nästa vecka så jag kan nog vilken dag som helst till veckan.. ja om jag nu inte är på förlossningen eller fått barn, då blir det svårare att komma..
    14 dagar till BF nu, det närmar sig :) Jag gick över 6 dagar med dottern så det återstår att se när denna bebis tänkt komma ut!

Ha en bra kväll allihopa!

• tessiej

Ja här tänkte vi vara smarta nu när man skulle byta till vintertid så dottern fick sova en stund igår. Sen somnade hon vid nio så då tänkte man väl att hon kanske, ja kanske skulle ta lite sovmorgon. Men hon vaknade vanlig tid, strax efter 6 sommartid, strax efter 5 vintertid.. dock har vi legat och dragit oss i sängen till halv sju. Men hon somnade inte om och tja, hon har en mycket dålig "ovana". Att hon ska hålla i örsnibbar. Det är hennes snutte kan man säga. Å helst ska det vara mina så det spelar ingen roll att jag ber henne hålla hennes pappa. Eller nu börjar hon gå med på att hålla dom en stund men det hann knappt gå 5 min så skickade min sambo henne tillbaka till mig :( ja ja, jag ska inte klaga. Men nog skulle det vara skönt att få bort detta öronhållande. Jag har testat det mesta men hon lär nog sluta så småningom. 
    Det blir nog en vilostund för mig i eftermiddag om jag ska orka med dagen.

Torsdag fungerar bra för mig att fika, ja frånsett att jag inte har fått min lilla bebis eller är på förlossningen då. Idag är det bara 10 dagar till BF. Å bebis har varit lite lugnare än vanligt och det minns jag att Ebba också var i slutet. Det känns så spännande att förlossningen kan börja i princip vilken dag som helst nu. Jag har många tankar kring förlossningen och det är nog ett sätt att förbereda sig lite inför det som komma skall.  Ja ont gör en förlossning men det är en smärta som för med sig något gott. En smärta man genomlider för att man vet att till slut kommer det ut en liten skatt som man bara längtar efter att få träffa. Sen finns ju smärtlindring att få och personalen är kunniga uppe på förlossningen så man är i goda händer :)

Umeåtjej73 och MiaW: Skönt att era bebisar vänt sig själva :)

Var föresten till barnmorskan i fredags. Allt såg bara bra ut. H*n är fortfarande ruckbar men det sägs ju att har man fött barn tidigare fixerar dom sig inte förrän förlossningen startar. Ebba fixerade sig inte hon heller, hon var också ruckbar fram tills förlossningen startade.

Nu ska jag fika frukost, sen om några timmar ska vi bege oss ut till svärföräldrarna. Ha en bra dag allihopa!

• tessiej

Ingen bebis här än så det ser ut som jag kan komma på fikat imorgon (om det inte sätter igång idag eller imorgon vilket jag inte tror) Bara 7 dagar till BF nu men man gåt ju se när bebis tänkt komma ut!

Idag har jag en lyxdag (om man får kalla den det). Sambon tog med sig dottern på jobbet idag. Det är skollov så då passar han på så hon får hälsa på, på "hans" skola :) Jag tror Ebba kommer ha jätteroligt på fritids men blir hon rastlös får väl sambon släppa in henne en stund på förskolan som sitter ihop med skolan.
    Hunden ska få åka till svärföräldrarna en sväng i eftermiddag så jag blir alldeles själv.

Jag har tänkt mig ner på stan en sväng. När jag tog fram bebiskläderna hittade jag så få strumpor som Ebba hade den första tiden (vet inte vart jag kan ha lagt dom). Så det ska inhandlas nya bebisstrumpor och sen ska jag strosa runt lite och se om jag hittar något annat fint.
    Jo just ja, det är min och sambons årsdag idag så jag ska även köpa med mig en bukett blommor hem :)

Nu funderar jag på om jag ska gå och lägga mig en stund till och vila. Ha en bra dag allihopa

• tessiej

Jag hoppas att jag kan komma ikväll. Sambon har blivit dunderförkyld så igår efter jobbet låg han däckad i sängen och soffan. Dock hade han öppning dag så han for till jobbet imorse så jag vet inte hur han mår idag. Mår han som igår lär jag inte kunna komma för då orkar han inte lägga Ebba.. Å idag ska Ebba få vara vaken för vi ska få lekbesök alldeles strax så då kan jag inte ta med henne för det kommer hon inte orka..

Dyker jag inte upp vet ni varför.. stå inte och vänta på mig, om jag kommer mig iväg och ni redan gått in så söker jag upp er :)

• tessiej

Jag har också haft förvärkar idag men nu hoppas jag att det inte är på gång. Sambon och dottern är jätteförkylda och båda har fått feber idag :( så jag vill gärna att sambon åtminstone ska bli feberfri innan vi behöver bege oss upp på förlossningen. Sen kan ni ju hålla en liten tumme för att jag inte blir förkyld. Är inte så peppad på det nu när förlossningen är så nära men chansen är nog stor att även jag åker dit.

Hade tänkt att Ebba skulle få se hur fint det är på kyrkogården nu i helgen, genom att vi skulle tända ett ljus på min mormors grav idag men eftersom vi har sjukstuga här hemma blev det inte så. Jag har tänt ljus här hemma istället!

• tessiej

Ellabay: Hoppas du fick ihop lite folk till din me&i visning idag. Jag hade gärna kommit om det inte varit för att jag redan varit på två visningar i höst. Tror sambon skulle få spader om jag for på ännu ett eftersom jag aldrig hittills har kommit hem tomhänt från ett klädesparty :P sen är det fortfarande sjukstuga här hemma. Fast både sambon och dottern har lite mindre feber idag men det blir en slappardag här hemma. Jag hoppas iaf att du hittar något att köpa.

Epione: När jag väntade dottern hämtade jag ut gratis babypaketet från babyproffsen och denna gång blev det att vi tog den från barnens hus (när vi lix var där för andra ärenden). Dock upplevde jag att det var mer saker i den man fick från babyproffsen men det var som sagt för över två år sedan jag hämtade ut därifrån så det kan ju ha hunnit ändra sig..

Errki: Du verkar ha haft en trevlig helg:) å vilken tur att du även fick sovmorgon idag!

Nu ska jag byta blöja på dottern och sen ska vi gå och vila en stund. Ha en bra dag allihopa!

• tessiej

O,j då har det ändrat sig sen i helgen. Mamma jobbade i helgen (hon jobbar på barn4) och i måndagsmorse hade hon träffat på en som jobbar på BB som sa att det var lugnt på BB och förlossningen just nu. Men det kan ju ändra sig fort..

Hoppas då inte man behöver sätta sig i bilen till Skellefteå med värkar.. även om jag bara hört gott om förlossningen/BB i Skellefteå känns det bättre att föda här i stan. Men skulle jag börja få värkar får man väl ringa ganska tidigt till förlossningen utifall man måste köra till Skellefteå. BF imorgon men inga tydliga känningar på att det skulle vara på G. Hade mensliknande smärta igårkväll men det är borta nu.. sen säger alla tyvärr att min mage fortfarande är rätt så högt upp och det är ju ett tecken på att det inte är på G :( fast jag har även hört att magen kan sjunka väldigt fort på omföderskor (till och med att den kan sjunka när man börjar få värkar) så det tror jag på :) men jag gick ju över 6 dagar med dottern så chansen är väl stor att jag går över nu också..

Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11