Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11
puckly: Med dottern fick jag ingen hormonrand och hennes hjärtljud var låga dvs, pojke enligt skrönan men ut kom då en tösabit :) den här gången har jag ännu ingen hormonrand och hjärtljuden har legat lite högre så det återstår att se vem som befinner sig i min mage. Jag själv har fått för mig att det är en tjej till men jag blir lika glad om det är en pojke. Jag är så väldigt lik i kropppen som jag var med Ebba så det är väl anledningen till att jag tror att det är en tjej till. Lika mycket halsbränna, samma sorts mage, samma sf-mått (så gott som identiskt som med Ebba i samma vecka) och åderbråck efter vänster ben (dock mer men det får man tydligen för varje graviditet). Men som sagt, om några veckor får jag veta om det är en kille eller tjej.
MiaW: har inte själv någon erfarenhet av vändningsförsök men det är nog individuellt hur man upplever det. Du får berätta sen hur det var för dig om det visar sig att du måste göra ett vändningsförsök. Hoppas det går bra i alla fall!
Idag har jag tänkt mig till västerslätt och försöka hitta lilla mirakels butik som ska ha öppet på torsdagar. Sen ska vi hälsa på min bror och hans familj på Rödäng. Enligt yr ska det regna fram till 12 så jag far nog efter lunchen.