• Anonym (tampongen)

Tampong råd!

Hej!

Jag är en tjej på 21 år som aldrig har använt tampong.
    Jag är rädd att det ska bli fel och allt och att den inte ska komma ut och allt.

Nu vill jag ändå testa. Råd och tips önskas

• Svar på tråden Tampong råd!
  • And3RZsoN
    Anonym skrev 2010-05-25 12:28:11 följande:
    Finns ju en sort med införingshylsa också. Den kanske är lättare som nybörjartampong, för man behöver inte själv peta upp den så långt. Den sitter i en pappershylsa som man trycker ett smalare rör uppåt inuti och som trycker upp själva tampongen till rätt läge.
    den är min favorit... testa den riktigt smidig måste ja säga :) ..
    Tampongen får sitta inne MAX 6 timmar.. men jag byter vid varje toalettbesök då ja inte känner mig bekväm med att kissa med en tampong .

Jag kommer själv ihåg första gången ja skulle testa med en tampong..
    OH MY.. kämpade ett par timmar haha å så sa min mamma.. - ja tyvärr så kan jag ju inte hjälpa dig i det här ...
    haha men tillslut gick det :) ... sätt en fot på toaletten å för in den.. du kanske ska börja testa med mini tampongerna, bara för att testa dig fram hur du ska få upp den. å sen finns det även beskrivning i varje paket på hur du gör :)...

Tampong är det bästa som uppfunnits...

var noga med handhygienen innan och efter bara :)
  • Anonym (tampongen)

berätta vilken av alla tamponger som är era favoriter.

• Anonyhm

Varför känns det som tråden är startad av en kille som går igång på tanken att en tjej bytar tampong? 

• Anonym (tampongen)

öhh okej. men jag är så mycket tjej som bara går. men ber om ursäkt för att jag aldrig har testat

• Anonym (menskoppen)

Varför inte använda menskopp istället, mycket snällare mot slemhinnor och mycket billigare i längden.
    Rekommenderar menskopp framför allt annat!
    http://menskoppnu.goodearths.com/

• MissMango
    Anonym (menskoppen) skrev 2010-05-25 13:19:29 följande:
    Varför inte använda menskopp istället, mycket snällare mot slemhinnor och mycket billigare i längden.Rekommenderar menskopp framför allt annat!menskoppnu.goodearths.com/
    Blä.
    Anonym (tampongen) skrev 2010-05-25 13:11:02 följande:
    berätta vilken av alla tamponger som är era favoriter.
    Tampax med införnigshylsa är bäst!
  • Anonym (tampongen)

tampax finns det i vanliga mataffärer?

• MissMango
    Anonym (tampongen) skrev 2010-05-25 19:37:20 följande:
    tampax finns det i vanliga mataffärer?
    I de flesta välsorterade iaf
Svar på tråden Tampong råd!