Tampong råd!
Hej!
Jag är en tjej på 21 år som aldrig har använt tampong.
Jag är rädd att det ska bli fel och allt och att den inte ska komma ut och allt.
Nu vill jag ändå testa. Råd och tips önskas
Hej!
Jag är en tjej på 21 år som aldrig har använt tampong.
Jag är rädd att det ska bli fel och allt och att den inte ska komma ut och allt.
Nu vill jag ändå testa. Råd och tips önskas
Ni som köper tampax, vart köper ni dom och vad kostar dom<?
Såg dessa tampax idag på Maxi men fanns 2 sorter vilka ska man välja?
Testa du en vanlig ob tex, inte så noga med vad du prövar faktiskt, min rekommendation är att använda ett finger, ingen införingshylsa, man kan faktiskt tvätta sej efteråt, och du har ju mer känsla med ditt finger.
Börja med den minsta gul i OB serien, bara för att få in vanan, är du torr kan du testa att klena in toppen i vaselin som jag gjorde i början, eller jag brukar faktiskt ta saliv...
Jag iallafall står upp med lite böjda ben, man får testa sej fram, och ta det lugnt, är du oskuld kanske det inte funkar så bra alls första gången men man kan öva, spänner du dej blir det svårt och kommer du halvägs in och känner att du måste ta ut den igen så kan det kännas svårt och torrt.
Den ska sitta så långt upp du bara kan få den, då känns den inte alls, du behöver inte oroa dej för att den ska försvinna in i kroppen för det är omöjligt! Och ut kommer den alltid, är den bara blodig så går det lätt, annars kan det vara trögt men inte svårt, snöret har aldrig gått av för mej.
När du är van kommer du märka vilken sort du gillar bäst, en del kan ludda lite och det är inget farligt, men inte så trevligt.
Jag använder på natten också, och har aldrig kört med max antal timmar, utan den får sitta så länge jag vill.
Jag märker när det är dags att byta för då om jag kollar så blir det blodigt p åsnöret, då är den oftast full, har trosskydd också om jag känner mej osäker på hur mycket jag blöder.
Den jättepositiva fördelen är att du kan sova lugnare och hur du vill på natten, du luktar inte av en tampong, du blir inte helt smetig i underlivet av en tampong, du slipper ha binda som kan synas, och den kan sitta fel, tampong är aningens lättar att ha i en liiiten ficka, man känner att man kan röra sej friare och framför allt, du känner inte den äckliga känslan när blodet rinner och att det blir alldeles blött, + att du slipper den äckliga fuktiga känslan som en binda ger fast än det inte ens blivit blod i den.
Lycka till, tamponger är den bästa uppfinningen, själv lyckades jag inte börja använda det förräns jag var av med min oskuld...använder inget annat nu om jag inte måste.
okej. ne jag är inte oskuld så det ska inte bli några problem..
Men om man är oskuld, kan man gå till gynekologen då för att "fixa" till så man kan använda tampong??
ska man köra på OB eller tampax? hjälp!
Okej!
Tycker det är skitsvårt att välja märke och sen när man valt märke att välja sort när man aldrig handlat detta innan.